Moutainbiken in de ardeche

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Dan zou ik me nu nog rap moeten inlezen hoe ik dat voor elkaar krijg, en geen idee of mijn banden + velgen nu geschikt zijn.. Als het 1 bak ellende blijkt te zijn qua lekrijden dan vogel ik dat per plekke wel uit, voor nu waag ik het er op :)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Niks inlezen/uitvogelen, dit is de eenvoudigste manier.
Gewoon je binnenband er in laten, lucht er uit, spuitbusje leegspuiten en dan nog wat lucht erbij.
Het spul blijft een paar maanden tot een half jaar werkzaam.
Al die tijd heb je dus geen last voor scherpe doorns of distels.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

ThaSingleTrackMastah schreef:Niks inlezen/uitvogelen, dit is de eenvoudigste manier.
Gewoon je binnenband er in laten, lucht er uit, spuitbusje leegspuiten en dan nog wat lucht erbij.
Het spul blijft een paar maanden tot een half jaar werkzaam.
Al die tijd heb je dus geen last voor scherpe doorns of distels.
Oh in de binnenband! Dat had ik niet begrepen! :oops: Maar dan moet ik dus ff binnenbanden scoren waar het ventiel deels uit elkaar kan.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Is bij die spuitbusjes niet eens nodig, maar als je Stans of Joes wilt gebruiken wel.

Ik heb zo een tijdje rondgereden in de Provence.
Lekkebanden probleem was opgelost, en (later) thuis zag ik dat de binnen en buitenband op verschillende plekken aan elkaar zaten geplakt, dus heel wat kleine lekjes gedicht.
(kan eenvoudig weer los worden gehaald)
Beschermt niet tegen snakebites en scheuren, en gewicht ga je er zeker niet mee besparen.
Maar op sommige locaties scheelt het wel 5 lekke banden per dag ;)

Vooral deze rotzakken prikken dwars door je buitenband als ze bruin zijn opgedroogd.
Afbeelding
Lijkt onschuldig onkruidje van 30cm, totdat je met 2 platte banden staat :evil:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

ThaSingleTrackMastah schreef:Is bij die spuitbusjes niet eens nodig, maar als je Stans of Joes wilt gebruiken wel.

Ik heb zo een tijdje rondgereden in de Provence.
Lekkebanden probleem was opgelost, en (later) thuis zag ik dat de binnen en buitenband op verschillende plekken aan elkaar zaten geplakt, dus heel wat kleine lekjes gedicht.
(kan eenvoudig weer los worden gehaald)
Beschermt niet tegen snakebites en scheuren, en gewicht ga je er zeker niet mee besparen.
Maar op sommige locaties scheelt het wel 5 lekke banden per dag ;)
Ah top! Dan heb je het over dit soort busjes? https://www.belgafietsen.nl/onderhoud-r ... r-gel.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Fiets (en de rest van de spullen) zit in de auto, zo langs de LBS voor wat binnenbandjes en lekpreventie, en dan rijden!

Ik houd u op de hoogte :)
ruijtersfotografie
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: vr 27 mei 2016, 23:36
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7.9 (green), 203Hc-Storm, Hope Pro4/NoStance Flow ex, Cema-BB KMC,Crankbrother pedalen
Contacteer:

E10 schreef: za 5 augustus 2017, 14:13 Wij zitten op camping Soleil Vivarais. Tussen Ruoms en Vallon Pont D'Arc. Het terrein varieert sterk, vanochtend en leuke doorsteek gemaakt richting Lagorce. Die was zeer goed te doen met XC fiets. Had twee onervaren dames bij me op de Duracell MTB. Die hebben wel enkele stukjes gelopen maar voor de rest ging het prima. Vanuit Sampzon de brug over, rechtdoor en dan bij de manege naar links de veldweg in. Iets eerder links is overigens een fietspad richting Ruoms.

Voor de afdalers, bergop richting de Roche, bovenaan bij de kerk rechts naar beneden richting le Bastide is gaaf. En anders iets voor de top links aanhouden richting Vallon.

Ik heb de GPS bij me en heb enkele toertjes gemaakt met gpx bestanden die ik vooraf gedownload had en heb aangepast qua beginpunt. Voor de rest kies ik een richting en zie wel waar ik terecht kom. Dat betekent dat je soms moet omdraaien of lopen. Er zijn paadjes die echt niet omhoog of naar beneden te fietsen zijn, ook niet met 140/160mm veerweg op de fully, en ik ben echt niet bang aangelegd. Dat hoort erbij in deze regionen.

Ik zou zeker eens bij de plaatselijke VVV gaan kijken. Vaak hebben die routes liggen. Laat je dus niet ontmoedigen, het terrein iets noordelijker richting Aubenas wijkt overigens wel af van de omgeving hier. Er is echt wel genoeg fietsplezier te beleven. Bepaal, en misschien nog wel belangrijker, ken je eigen grenzen en pas je routes hierop aan.

Zorg ervoor dat als je alleen fietst zoals ik vaak doe, je een manier hebt om je te oriënteren middels gps of kaart en kompas. Het is hier allemaal iets uitgestrekter en voor je weet rij je een andere vallei/gorge in moet je kilometers omrijden of terug rijden omdat er geen doorsteek mogelijk is. Ik zet ook altijd de tracking functie van mijn gps aan zodat mijn achterban kan achterhalen waar ik zit mocht er iets gebeuren. Gsm dekking is relatief goed op orde hier maar er is geen garantie dat je overal bereik hebt.

Alvast veel fietsplezier een een fijne vakantie. Wij vertrekken donderdag weer richting Nederland helaas. Aan alles komt een eind zeggen ze.........
WIJ zitten Saint-Alban-Auriolles . Heb jij de gpx bestanden nog? Moeilijk iets te vinden. Gisteren een route gereden met te veel asfalt. Daarna heftig klim waar niet was op te bike ivm dikke stenen. Stukje bepijlde route gereden maar die was erg kort. gr pat
Gebruikersavatar
Dunc@n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: di 10 september 2013, 09:09
Mijn mountainbike: GT Sensor Expert; Koga Beachracer; Giant Defy

Wij zijn afgelopen Mei een aantal dagen in Villeneuve-de-Berg / Le Pommier geweest. Na een beetje rondgereden te hebben heb ik deze Trail aan elkaar geregen. Leuke afwisselende route voor als je in de buurt bent.

https://www.gpsies.com/map.do?fileId=mrckzaacazxslfvr
Serieuze Wielerliefhebber zonder Ambitie
Gebruikersavatar
Thijssie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 460
Lid geworden op: di 24 april 2007, 18:28
Mijn mountainbike: Haarlem
Contacteer:

Dunc@n schreef: ma 15 juli 2019, 12:45 Wij zijn afgelopen Mei een aantal dagen in Villeneuve-de-Berg / Le Pommier geweest. Na een beetje rondgereden te hebben heb ik deze Trail aan elkaar geregen. Leuke afwisselende route voor als je in de buurt bent.

https://www.gpsies.com/map.do?fileId=mrckzaacazxslfvr
Nice! ik sta over een aantal weken op Camping Les Arches, een paar honderd meter verder. kan ik mooi die routes eens proberen.
- ONE LIFE LIVE IT! -

Ibis Ripley V4 | Santa Cruz Megatower V2 | Merida Scultura

Sport Advies
Mountainbike Challenge
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Outdooractive en wikiloc zijn goede apps/sites om te volgen/downloaden.
Het is hier echt zoeken naar begaanbare paden waar je daadwerkelijk kunt fietsen.
Ontzettend veel keien die vlijmscherp zijn. Stevige banden is een must.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
ruijtersfotografie
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: vr 27 mei 2016, 23:36
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7.9 (green), 203Hc-Storm, Hope Pro4/NoStance Flow ex, Cema-BB KMC,Crankbrother pedalen
Contacteer:

Weer Terug in NL. Helaas 2x geweest. In de 2e tocht ziek geworden.

Gave trails maar lastig een fatsoenlijke route te rijden. Pittige klims als je over de stenen omhoog kon fietsen. Stukken lopen over dikken stenen. Geweldig uitzicht/ omgeving.

Banden: NONIC met latex erin.

(hoe kan ik weer foto's toevoegen)?
E10
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: do 14 november 2013, 23:14
Mijn mountainbike: Bergamont Trailster EX 7.0

WIJ zitten Saint-Alban-Auriolles . Heb jij de gpx bestanden nog? Moeilijk iets te vinden. Gisteren een route gereden met te veel asfalt. Daarna heftig klim waar niet was op te bike ivm dikke stenen. Stukje bepijlde route gereden maar die was erg kort. gr pat
[/quote]

Ik zie net je berichtje pas, en lees dat je al weer terug bent. Bestanden heb ik nog ergens opgeslagen. Dus mocht je nog interesse hebben dan even je mail adres in een pb zetten.
JLWE
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: di 24 juli 2018, 20:41
Mijn mountainbike: Evil Offering LS

Hi all,

In juni ga ik een weekje naar de Ardeche met de kids en natuurlijk gaat de MTB ook mee. Ben mij nu aan het orienteren om trails die in de buurt liggen en vroeg mij af of iemand hier nog suggesties heeft?

We zitten op Village Huttopia Sud Ardeche in Vagnas, zuiden van Ruoms. Op google zag ik wel iets staan over Bike Park Le Bois Vert, maar echt veel kan ik er niet over vinden. Behalve deze website: https://vivaraisbike.wixsite.com/vivaraisardbike07

Verder dus op zoek naar trails in de omgeving. Mogen best wat uitdagender zijn op downhill gebied.
Madmaus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 310
Lid geworden op: do 11 september 2014, 08:29
Mijn mountainbike: 29" Canyon Neuron CF8

JLWE schreef: wo 20 april 2022, 10:52 Hi all,

In juni ga ik een weekje naar de Ardeche met de kids en natuurlijk gaat de MTB ook mee. Ben mij nu aan het orienteren om trails die in de buurt liggen en vroeg mij af of iemand hier nog suggesties heeft?

We zitten op Village Huttopia Sud Ardeche in Vagnas, zuiden van Ruoms. Op google zag ik wel iets staan over Bike Park Le Bois Vert, maar echt veel kan ik er niet over vinden. Behalve deze website: https://vivaraisbike.wixsite.com/vivaraisardbike07

Verder dus op zoek naar trails in de omgeving. Mogen best wat uitdagender zijn op downhill gebied.
Heb je nog wat moois gevonden? Ik ga in de zomer ook naar de ardeche.
Is Le Bois vert wat?
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Heel erg leuk park, maar ik twijfel of er ook makkelijke lijnen liggen.
Er liggen wel lijnen die je voor onmogelijk acht.
De lokalen kunnen er daar wat van.
Je zou op Strava ook wel het 1 en ander moeten kunnen vinden, er zijn regelmatig ritjes daar.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Plaats reactie