Specialized 2018

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dtcrobin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 00:45

Als alu wielen van DT swiss met met 240 naven standaard zijn... maar goed, ik heb NOX Carbon wielen, roval controll SL's en ztr Crest alu gehad. En de splines dan. Dat is mijn ervaring daarmee.
Trekrules
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: di 18 september 2012, 23:21

Nieuwe 2018 Enduro is ook bekend tijdens Crankworx Whistler

Enduro 29er
Afbeelding

Enduro 650b
Afbeelding

https://www.pinkbike.com/news/specializ ... -look.html
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Dtcrobin schreef:Als alu wielen van DT swiss met met 240 naven standaard zijn...
Nog 1x wat vervuiling om een misverstand uit de wereld te helpen: 'standaard' refereert in mijn geval aan fabriekswielen, die je compleet uit de doos trekt, opgebouwd door de fabrikant.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
XC-Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 11 juli 2011, 09:49
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 -> Specialized Stumpjumper HT Expert WorldCup

De 2018-Epic (Womens comp met upgrade naar Eagle) van vrouwlief is inmiddels een paar weken in gebruik. Het was even wennen op de klimmetjes tov de lichtere carbon hardtail maar de fantastische werking van de vering, zeer mooie zit en doordachte geometrie stemmen tot veel vertrouwen en rijplezier en nu al veel pr's' en snelle top 5 Strava tijden :o . Hij ziet er trouwens ook schitterend uit!

Nu ik nog.. maar ik spaar nog ff door voor de Expert, vooral voor de carbon wielen. (en wil de beide kleurstellingen ook eerst even in het eggie zien)
mvdw
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: za 4 juni 2005, 20:11
Mijn mountainbike: Specialized epic 2018
Contacteer:

Ik heb de mat grijze epic expert. Bevalt super goed. De kleur is iets donkerder van kleur in het echt. Ben er super blij mee. Heb hem wel een upgrade gedaan naar de x
o1 . Denkt dat ik nog wel een 34t buitenbad ga monteren.
Gebruikersavatar
Dtcrobin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 00:45

Hoe bevalt de nieuwe Brain?!
mvdw
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: za 4 juni 2005, 20:11
Mijn mountainbike: Specialized epic 2018
Contacteer:

Het is voor mij mijn 1e epic ik heb geen goed vergelijk tov de fox brain. Hij werkt verder wel goed alleen voel ik soms dat hij open gaat.
Gebruikersavatar
XC-Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 11 juli 2011, 09:49
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 -> Specialized Stumpjumper HT Expert WorldCup

Die nieuwe brain instelling heeft 4 standen (lekker overzichtelijk). Stand 1 is duidelijk merkbare klunk, stand 2 al veel beter en blijkt voor gebruik in Nederland heel fijn, 3 en 4 zijn voor liefhebbers van comfort of tochtjes in de bergen geschikt.
Het werkt gewoon erg goed, als je er achter rijdt zie je ook mooi hoe het werkt en stil blijft wanneer nodig en beweegt bij hobbels. De lagere modellen profiteren in het 2018 model ook van dezelfde schokbreker als de s-Works.
Gebruikersavatar
Dtcrobin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 00:45

Bij vorige model ook 4 standen.
Gebruikersavatar
XC-Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 11 juli 2011, 09:49
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 -> Specialized Stumpjumper HT Expert WorldCup

Ah ok. Ik heb alleen een brainvork en daar zijn het er meer. Heb jij de jouwe inmiddels ook al? 17 sept is er ook weer test de best in 's Heerenberg, ik ga daar ook maar eens een uurtje sturen met de nieuwe Epic. Kan nu alleen een testmodel van vorig jaar krijgen. Ben echt benieuwd, zeker nu mijn vriendin zo enthousiast is over haar 2018 model. Blijf alleen twijfelen of ik niet bij een hardtail moet blijven..
Gebruikersavatar
Dtcrobin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 00:45

Ik krijg hem half september pas helaas. Ik heb de voorgaande ook gehad. Heerlijke fiets. Heb ook een goede HT, maar als ik moest kiezen, koos ik voor de Epic! Test de best is wel hee leerzaam!
stevegool
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 5 november 2010, 21:07
Mijn mountainbike: Specialized SJ 26", Specializ SJ carbon,Specialized S Works SJ, Specialized Epic S Works AXS 2020

Kan je niet wat foto's platen van de grijze Expert. Ik ben erg benieuwd. Ik krijg hem als het goed is volgende week :D :D :D
Tony333
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: do 12 januari 2012, 22:21

Iemand enig idee wanneer de S-Works Epic leverbaar is?
johnny boy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 177
Lid geworden op: vr 27 oktober 2006, 18:29
Mijn mountainbike: S-Works Epic 29er

Tony333 schreef:Iemand enig idee wanneer de S-Works Epic leverbaar is?
Mijn S-Works Epic Eagle is al anderhalve week binnen mijn LBS. Helaas door werk verplichtingen in buitenland nog niet op kunnen halen. Als het goed is zal ik morgen de eerste kilometers gaan maken met deze fiets. Ben benieuwd.
De mijne was trouwens een pre-order van mijn LBS. Normale levering wordt nu opgegeven voor half december.
Tony333
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: do 12 januari 2012, 22:21

johnny boy schreef:
Tony333 schreef:Iemand enig idee wanneer de S-Works Epic leverbaar is?
Mijn S-Works Epic Eagle is al anderhalve week binnen mijn LBS. Helaas door werk verplichtingen in buitenland nog niet op kunnen halen. Als het goed is zal ik morgen de eerste kilometers gaan maken met deze fiets. Ben benieuwd.
De mijne was trouwens een pre-order van mijn LBS. Normale levering wordt nu opgegeven voor half december.
Oei, dat wordt voor mij nog even wachten dus. Welke kleur heb je gekozen?
Plaats reactie