DIY project is te klein geworden.... zoon heeft nu 29"(p4)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Leuk voor je zoon dat die zelf zijn fiets heeft kunnen opbouwen en er nu al die tijd met plezier op fietst :-q

Maar ik zal ook even naar je filmpjes te kijken en die Mill Man Trail is erg gaaf om te zien, zeer mooie omgeving dus moet heerlijk geweest zijn daar te fietsen ... de Tremalzo met het ravijn ernaast is weer van een hele andere orde :o
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Oystein schreef:Leuk voor je zoon dat die zelf zijn fiets heeft kunnen opbouwen en er nu al die tijd met plezier op fietst :-q

Maar ik zal ook even naar je filmpjes te kijken en die Mill Man Trail is erg gaaf om te zien, zeer mooie omgeving dus moet heerlijk geweest zijn daar te fietsen ... de Tremalzo met het ravijn ernaast is weer van een hele andere orde :o
MillManTrail is inderdad erg mooie tocht. Zeker met mooi weer op sommige stuken sprookjes achtig.
Tremalzo inderdaad andere koek. Na een crash met serieuze lichamelijke schade, in dat gebied wel wat anders gaan fietsen dan het 'blind' naar beneden laten vallen en een beetje slippen en spelen...
Nu is het meer het genieten van de geweldige omgeving en goeie vrienden, dan als eerste beneden te zijn :-?
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

We zijn inmiddels al weer even verder. In de tussentijd is mijn zoon (16) de lucht in geschoten.
Daardoor werd zijn (ons?) DIY project fietsje te klein.
Een tijdje aan het rondneuzen geweest op Marktplaats en ineens kwam daar een goedkope Trek Marlin voorbij. Uit 2013 denk ik en nog in originele staat, maar niet al te veel gebruikt en redelijk onderhouden.
Snel samen in de auto, even een stukje in een portiek gefietst en daarna snel op de fietsendrager gebonden.
Deze Marlin was de wat goedkopere uitvoering. SRAM X5 3x8 schakelspul, cheapy trapas, bekabelde schijfremmen en een voorvork met veer. Niet heel geweldig afgemonteerd, maar het DIY project kon mooi als donorfiets dienen om de Marlin wat te upgraden.
Thuis aangekomen, in de bittere kou begonnen met sleutelen en al snel was de Marlin voorzien van SLX schijfremmen, XT schakelspul en een SLX 3x10 set-up.
Alleen de voorvork mag nog een keer vervangen worden door een leuk luchtvorkje (wie heeft, of weet er één?), maar er staat nu een goede basis waar hij weer een tijdje plezier op kan hebben.

De eerste testrit in Noordwijk was een verademing voor hem. Heel anders sturen t.o.v. zijn 26" maatje S, maar alles ging veel makkelijker. Ik voelde zijn adem helaas al te vaak, te lang in mijn nek ;)
Het zal niet lang duren voor ik hem, met pijn in het hart, een zetje de bosjes in geef als hij denkt me voorbij te kunnen :D
Plaatje.....
Afbeelding
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

#proudfather

Mooi man :roll:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

En weer een stapje verder... :)
Wat voor maat is die Marlin eigenlijk? Rond de 17"?

Voor een vorkje misschien de nieuwsbrief van RCZ in de gaten houden (als je dat nog niet deed). Omdat je een 1 1/8" vorkbuis nodig hebt is de keus wel flink kleiner dan voor tapered vorkjes, maar ze zijn er wel.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

erwin.burgers schreef: Het zal niet lang duren voor ik hem, met pijn in het hart, een zetje de bosjes in geef als hij denkt me voorbij te kunnen :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Marlin is een 18". Misschien nog net niet helemaal zijn maat, maar als hij zo door groeit over een half jaartje wel.
De donorfiets, het originele DIY project is trouwens weer opgebouwd met de spulletjes van de Marlin en is al geclaimd.... :-{
Dochterlief, bijna 12 en niet het soort van de roze jurkjes en poppen :winkie: , heeft ook al uitgesproken dat ze zin heeft om zo af en toe mee het bos in te gaan om te biken ;)
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Van welke winkel heb je destijds het eerste frame gekocht? (Ik hoor de kids hier niet over mtb’en maar ja bij kids kan dat zo veranderen..)

O enne goed project dit. Altijd leuk zelf samenstellen van een mtb.

En terecht dat als je er te vaak wordt afgereden dat je hem de bosjes in stuurt. Papa’s ego is tot zijn 18de nummer 1. En daarna krijgen ze een schop het huis uit :bier:
Plaats reactie