Sleenerzand topic.

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
zoesa
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 935
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 22:10
Mijn mountainbike: is altijd stuk
Contacteer:

Is sleen te combineren met bv route gieten en bestaat daar een gpx van? Locals weten dat vast wel. bvd
Zorg altijd dat de paaltjes verder uit elkaar staan dan dat je stuur breed is.
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1378
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Valt zeker te combineren, heb er alleen geen GPX van.
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Sleen en Gieten liggen best een eind uit elkaar. Sleen met Exloo combineren lijkt mij iets gemakkelijker. Dat kan door bij vanuit de route Sleen bij de Kibbelkoele het fietspad naar 't Haantje te nemen, dan naar Klijndijk over de weg, fietspad richting Exloo en dan kun je het bos in bij het zuidelijke stuk van het Hunzebos op de route van Exloo. Twee hele routes plus de verbinding is ongeveer 90 km. Heb ik geen gpx van.
Exloo en Gieten zijn gemakkelijk te combineren, verbindingsroute was volgens mij gepijld, maar is al weer een tijd geleden.
Een rondje Sleen, Gieten, Exloo zou ook moeten kunnen waarbij je elke route rijdt totdat je weer naar de volgende kan. Dan kom je wel ruim boven de 100 km uit.
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1378
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Het is dichterbij dan je denkt. Vanaf Schoonoord Oranjekanaal richting de Kiel en Schoonloo, kan je zo via het boomkroonpad de route van Gieten op.
Gebruikersavatar
zoesa
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 935
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 22:10
Mijn mountainbike: is altijd stuk
Contacteer:

Thx allen voor jullie reactie, ik ga eens kijken naar de optie Exloo.
Zorg altijd dat de paaltjes verder uit elkaar staan dan dat je stuur breed is.
Hanspr
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: do 8 november 2012, 20:32

Door de harde wind van woensdag is het op dit moment een rommeltje op de route door omgewaaide bomen en afgewaaide takken. (dit zal waarschijnlijk op andere routes ook wel zo zijn). Er wordt aan gewerkt om dit op te ruimen. Wanneer alles weer weg is is nog niet zeker. Later meer hier over. Ook vindt er op een paar plekken nog bomenkap plaats wat mogelijk overlast veroorzaakt. Een paar brede bospaden waar de route ook over gaat zijn wat minder goed begaanbaar door zware machines die er over rijden.
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Vandaag weer eens een rondje gedaan. Viel me niet tegen hoe de baan er bij lag de grote paden zijn wel aardig toegetakeld door de bosbouw machines.
Hanspr
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: do 8 november 2012, 20:32

Die overlast zal waarschijnlijk nog wel even aanhouden. Er worden nog steeds bomen gekapt en al die grote stapels stammen worden nog per vrachtwagen afgevoerd. Dit in combinatie met regen doet de brede bospaden niet veel goeds :-(
Gebruikersavatar
jacobsentertainment
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: di 12 augustus 2014, 11:16
Mijn mountainbike: Cannondale, Scalpel, FSI, Scalpel HT.
Contacteer:

Hanspr schreef:Die overlast zal waarschijnlijk nog wel even aanhouden. Er worden nog steeds bomen gekapt en al die grote stapels stammen worden nog per vrachtwagen afgevoerd. Dit in combinatie met regen doet de brede bospaden niet veel goeds :-(
Zie het als een uitdaging :tong
Van de week de route nog gereden maar was erg goed te doen, vorig jaar was er meer hinder van de werkzaamheden in het bos, ik vindt het nu erg mee vallen.
Make it idiot proof and someone will make a better idiot........... I don't necessarily agree with everything I say.
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1378
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

jacobsentertainment schreef:
Hanspr schreef:Die overlast zal waarschijnlijk nog wel even aanhouden. Er worden nog steeds bomen gekapt en al die grote stapels stammen worden nog per vrachtwagen afgevoerd. Dit in combinatie met regen doet de brede bospaden niet veel goeds :-(
Zie het als een uitdaging :tong
Van de week de route nog gereden maar was erg goed te doen, vorig jaar was er meer hinder van de werkzaamheden in het bos, ik vindt het nu erg mee vallen.
Dat is dan mede te danken aan het vele harde werk van Hans, die de route begaanbaar houdt. Ik heb gezien hoe SBB bezig is....
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Kan iemand iets roepen over de staat van de route? We hebben veel regen + wind gehad dit weekend, is het een beetje te doen deze week?
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1378
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Wat ik van mij strava vrienden heb kunnen zien, is het wel te doen. Af en toe wat extra hindernissen in de vorm van blad en takken
Jo2601
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 19 september 2017, 13:38
Mijn mountainbike: Z.O. Drenthe

Vandaag weer deze route weer eens gereden, dacht dat ze wel klaar waren met kappen. :o

Deels goed opgeknapt waar het weken geleden gekapt is. :-q
Alleen de eerste deel van de route is best wel kaal geworden na de boskap, :~ en klaar is het nog niet zo te zien, dus uitkijken moet je zeker nog, er liggen nog genoeg bomen plat.

Verder waren de singletracks best wel droog op een paar plassen na. :-D
Alleen de brede paden waren nog wat drassig met sporen van de machines.
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Hij is weer rijdbaar:

https://www.pinkbike.com/video/485669/" onclick="window.open(this.href);return false;

Landing moet nog iets aangepast worden :)
⛧⛧⛧
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

Leuk! Gaan de andere houten bouwsels ook opgeknapt worden?
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
Plaats reactie