Mountainbike route Sint-Pietersberg (Maastricht-West)

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ja hoor, komt er echt. Met dank aan de volhouders! Dank zij hun tijd en energie komt 'ie er gewoon, don't worry. Onder de vlag van MOZL, MTB Ontikkeling Zuid Limburg, google hun website maar eens, worden de door anderen ingezette inspanningen voltooid. Enkelen van Trailz043 hebben er aardig wat bloed zweet en tranen ingestopt, dat verdient hulde!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Zeker verdiend dat hulde. Goed om te zien dat onze sport nog steeds dergelijke volhouders kent.
Ramon 73
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2219
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 23:33
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3

Is er nog hulp nodig? Waar kunnen we ons aanmelden om te scheppen, hakken, zagen, catering verzorgen etc?

Edit 10 sept: Vanwege een plotseling opkomende drukke taak als mantelzorger voor mijn alleenstaande moeder van 78, ben ik beroofd van vrije tijd. Had graag willen helpen, maar thuis gaat voor.
Laatst gewijzigd door Ramon 73 op zo 10 september 2017, 15:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Gratis GPS topo kaarten? Kijk eens op:
OpenMtbMap en de weekly updates.

Never argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ik denk bij Trailz043, en anders MOZL.
http://www.trailz043.nl/old/contact.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://mozl.nl/contact" onclick="window.open(this.href);return false;
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

Ramon 73 schreef:Is er nog hulp nodig? Waar kunnen we ons aanmelden om te scheppen, hakken, zagen, catering verzorgen etc?
Zie facebook, https://www.facebook.com/events/114442495925657/" onclick="window.open(this.href);return false;.
Binnenkort kunnen we eindelijk beginnen met de aanleg van de nieuwe Sint Pietersbergroute, na +5 lange jaren van voorbereidingen is het zover.

Op 11 September gaat de eerste schop in de grond voor de route op "onze" berg. De meeste leden hebben zich reeds aangemeld als vrijwilliger maar we dienen nu te gaan plannen wanneer je beschikbaar bent.

• Verwijderen van begroeiing
• Snoeien van takken en struiken
• Aanleggen van North-Shore t.b.v. beschermen natuur
• Aanbrengen verharding op gedeeltes van de paden
• Maken van afwateringsgeulen en punten
• Aanstampen van het gecreëerde pad
• Plaatsen van routebordjes.

Een deel van deze werkzaamheden hoeft ( moet) niet parallel met de graafmachine activiteiten te verlopen maar ten tijde van de aanwezigheid van de graafmachine zullen er altijd vrijwilligers aanwezig moeten zijn.

Ook niet-leden en geintereseerden zijn van harte welkom!

Tot vrijdag a.s.

Sjef, Patrick, Armand en Ron.
¯\_(ツ)_/¯
oliver538
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 29 juli 2012, 17:01

De aanleg van de route is inmiddels in volle gang, met de nodige hulp van vrijwilligers. Vele handen maken licht werk, dus hoe meer hulp hoe beter! Vandaar even onderstaande oproep van Trailz043 gedeeld:
We zoeken nog meer vrijwilligers om deze en volgende week aan de SPB route te werken. Via Datumprikker kan je laten weten wanneer je beschikbaar bent, zodat we je kunnen inplannen. Ron van de Booren is de coördinator. Aanmelden kan hieronder.
https://datumprikker.nl/afspraak/overzi ... xfsjzadhfy" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie