Garmin edge 820 of toch een 520

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 527
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

Peter243 schreef:Wat een geneuzel over dat bladerdek. Geen enkel probleem met de 1000 en ook niet met het Garmin forerunner horloge.
Niks geneuzel.
De 520 is blijkbaar toch niet zo goed. Of de mijne is kapot. Maar ik ben niet de enige die er last van heeft.

Beetje lullig als je 2 rondjes full speed Zeist rijdt om het pr te breken. Je komt thuis en heel geen Strava segment gematched.

Terwijl je maat met zijn smartphone geen probleem heeft.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Geen eigen ervaring met de 520, maar ik ben van mening dat deze het zou moeten doen onder de bomen.
(zeker als de smartphone van z'n fietsmaat dat ook kan)
Vandaar mijn opmerking dat deze 520 wel eens defect zou kunnen zijn.
Heeft de 520 een pagina waar je de sateliet ontvangst kunt bekijken, zoiets als deze hieronder ?
Afbeelding
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
F.Bertrand
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 6 maart 2011, 14:01
Mijn mountainbike: Specialized Sworks Epic 29

Ik gebruik de edge 1000 nu al 3 jaar en kan zeggen dat door de tijd heen met de verschillende updates de 1000 alleen maar beterder is geworden. Heb dan ook geen probleem met ontvangst van satalieten.
In de bossen en bergen maak ik gebruik van GPS en Glonnas. Voor op de weg alleen GPS. Beide systemen gebruiken heeft invloed op het batterijen gebruik.

Voor het maken van routes of het uitstippelen ervan maak ik tegenwoordig gebruik van de app DynamicWatch. Kan ik een ieder aan raden. Het koppelen van je Edge 1000 met DynamicWatch kost even wat moeite maar erna kun je op elke willekeurige pc/iPad/mobiel routes creëeren. En middels je bleutooth/ wifi verbinding op je Edge 1000 haal je zo de route binnen.
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 527
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

Mijn 520 moet echt defect zijn. Vandaag geretourneerd aan futurum met de vraag of ze willen omruilen voor een ander exemplaar.

Check mijn rit van gisteren, 2x parcours Rhenen.
De lijnen lopen niet echt over elkaar.
Mijn fietsmaat had geen enkel probleem met zijn telefoon.

Ik heb dus geen segment match in Strava omdat de 520 teveel afwijkt. Slecht GPS ontvangst denk ik.

https://www.strava.com/activities/12204 ... 1507469183" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Zo, als dat echt 2x precies hetzelfde rondje is, dan is de afwijking wel erg groot !
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Teixido
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 3 oktober 2011, 21:58

worstkaas schreef:Mijn 520 moet echt defect zijn. Vandaag geretourneerd aan futurum met de vraag of ze willen omruilen voor een ander exemplaar.

Check mijn rit van gisteren, 2x parcours Rhenen.
De lijnen lopen niet echt over elkaar.
Mijn fietsmaat had geen enkel probleem met zijn telefoon.

Ik heb dus geen segment match in Strava omdat de 520 teveel afwijkt. Slecht GPS ontvangst denk ik.

https://www.strava.com/activities/12204 ... 1507469183" onclick="window.open(this.href);return false;
Blijkbaar een 520 kwaaltje want precies dat verschijnsel had ik ook wel eens. Mijne onder garantie vervangen door Garmin nadat ik een screenshot had gestuurd.
Plaats reactie