Garmin Edge 820

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Garmin kaarten werken met een priority.
Die bepaald welke kaart bovenop ligt.
Kan dus gebeuren dat er een andere kaart zichtbaar blijft, totdat je deze disabled.
Ik zou alleen de Nops RW kaart en de DEM basemap enablen.
Nops RW is misschien minder bont gekleurd dan je gewend bent.
Is onderweg een voordeel, maar ziet er op t eerste gezicht misschien wat simpel uut.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

MasterCow schreef:Afgelopen week de update geinstalleerd.

Vandaag iets vreemds... Tijdens het fietsen op de racefiets, vielen mijn cadans en hartslag in eens weg op het scherm. Lijkt mij een ANT+ probleem.
Na de rit heb ik mijn 820 opnieuw opgestart en toen was daar mijn hartslag weer te zien op het scherm. (cadans niet getest omdat ik niet meer gefietst heb)

Hier ook goed te zien op strava https://www.strava.com/activities/989234122
Je ANT ontvanger had problemen, of de software sloeg de ANT over.
Of er was op die locatie een stoorzender die ANT ontvangst in de weg zat.
Ik gok op de 2e optie.
Je kan terug naar de oude firmware, als die goed werkte voor jou.
Garmin laat wel eens een steekje vallen bij de updates...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
ltqalias
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 261
Lid geworden op: za 31 december 2011, 15:55

Ik zat onlangs in een (flinke) regenbui en het scherm sprong alle kanten uit -- door regendruppels schoot de Garmin Edge 820 in alle standen en door alle menu's, best leip - want instellingen gingen naar willekeur aan en uit en je kunt niets ertegen doen, anders dan uitschakelen.

Is een bekend iets trouwens bij Garmin -- gaan ze vast en zeker nog fixen -- maar vond het wel een nare verrassing dat mee te maken. De edge 800 kon je het scherm vastzetten/blokkeren, dat kan bij deze bij mijn weten niet.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Je kan toch de gevoeligheid van het scherm veranderen of helpt dat niet?
remco1b
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: di 19 augustus 2014, 09:22
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

ltqalias schreef:Ik zat onlangs in een (flinke) regenbui en het scherm sprong alle kanten uit -- door regendruppels schoot de Garmin Edge 820 in alle standen en door alle menu's, best leip - want instellingen gingen naar willekeur aan en uit en je kunt niets ertegen doen, anders dan uitschakelen.

Is een bekend iets trouwens bij Garmin -- gaan ze vast en zeker nog fixen -- maar vond het wel een nare verrassing dat mee te maken. De edge 800 kon je het scherm vastzetten/blokkeren, dat kan bij deze bij mijn weten niet.
Tijdens de rit uit knop ingedrukt houden. Kies scherm vergrendelen. Swypen over je verschillende schermen kan dan nog wel. Succes.
Wanneer je beter wordt doet het niet minder pijn. Je gaat alleen harder.
Cannondale Scalpel
http://www.strava.com/athletes/1001097
ltqalias
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 261
Lid geworden op: za 31 december 2011, 15:55

aha, ga kijken, merci!
Gebruikersavatar
blondie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 11 april 2011, 10:43

remco1b schreef:Tijdens de rit uit knop ingedrukt houden. Kies scherm vergrendelen. Swypen over je verschillende schermen kan dan nog wel. Succes.
Gisteravond dit geprobeerd, maar kan niet vergrendelen omdat er een activiteit bezig is (dit is bij mij altijd het geval). Wel geprobeerd te vergrendelen als er geen activiteit is, maar dan gaat het swypen (via het beeldscherm) niet.

Zelf nog een vraagje:
Voorheen kreeg ik nadat ik een activiteit had opgeslagen te zien hoeveel uren rust ik zou moeten hebben. Nu krijg ik dat niet meer te zien. Is dit nog ergens in te stellen? Weet niet hoe betrouwbaar het is, maar ik vind het wel interessant.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

blondie schreef:Zelf nog een vraagje:
Voorheen kreeg ik nadat ik een activiteit had opgeslagen te zien hoeveel uren rust ik zou moeten hebben. Nu krijg ik dat niet meer te zien. Is dit nog ergens in te stellen? Weet niet hoe betrouwbaar het is, maar ik vind het wel interessant.
Je kan het zien (en in/uit schakelen) door op de 3 lijntjes te drukken>Mijn statistieken>Hersteladvies.

Nu heb ik zelf nog een vraagje maar ben er niet zeker van dattie in dit topic hoort, sorry als dat niet zo is :oops:

Ik probeer een aantal GPXbestandjes naar een koers om te zetten als voorbereiding op de vakantie. Vaak lukt het (bij een bepaalde track) niet, Garmin connect geeft dan een melding:
Er is een fout opgetreden bij het uploaden. Probeer het opnieuw.

Diverse GPXen van diverse sites geven dan allemaal die melding, erg irritant. Ligt dat aan mij, Garmin (connect) of staan er gewoon veel rotte GPXen online?
scheurneus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 433
Lid geworden op: za 29 september 2012, 09:18
Contacteer:

Gebruik JaVaWa RTWtool om gpx bestanden te converteren naar Toestel(koersen) als koers zonder verdere bewerking. Wordt er direct een vertaling gemaakt naar een tcx bestand en in de newfiles folder geplaatst.

Werkt zo goed dat je in een keer 10 tracks op deze manuer in de edge kan zetten. Vorige week nog met 2000km en 26 tracks makkelijk een edge in kunnen krijgen ( in 3 sessies verdeeld).
Marco :)

(gps vragen via forum en niet via pb s.v.p.)
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Thnx Marco, ik ga me eens verdiepen in dat tooltje :-q
Gebruikersavatar
blondie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 11 april 2011, 10:43

TenZNL, ook bedankt!
MJV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 31 oktober 2016, 21:45

ThaSingleTrackMastah schreef:Garmin kaarten werken met een priority.
Die bepaald welke kaart bovenop ligt.
Kan dus gebeuren dat er een andere kaart zichtbaar blijft, totdat je deze disabled.
Ik zou alleen de Nops RW kaart en de DEM basemap enablen.
Nops RW is misschien minder bont gekleurd dan je gewend bent.
Is onderweg een voordeel, maar ziet er op t eerste gezicht misschien wat simpel uut.
Dank, gelukt! Enige jammere is dat de 820 de Priority settings weliswaar onder Activity profiles onderbrengt, maar de instellingen voor alle profielen gelden. Idealiter zou je denk ik de Garmin (navigeerbare) maps gebruiken voor de racefiets, en de Nops-kaarten voor de MTB.

Nops wandelkaarten zijn in Oostenrijk erg goed bevallen, ideaal om alternatieve (weliswaar soms niet helemaal legale) routes te vinden. Behalve hoogtelijnen bevatten ze veel meer nuttige informatie dan de Garmin, bijv. skiliften, electriciteitsmasten, etc. Erg prettig om je oriënteren.
Laatst gewijzigd door MJV op vr 28 juli 2017, 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
husmans
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 8 juli 2013, 20:53
Mijn mountainbike: KTM lycan 274 model 2017
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef:De standaard kaarten kan je uitzetten, da s een kwestie van RTFM.
OFM OSM of een andere kaart (BBBike- extract. Benelux pro v2) zet je als .img op je gps in het mapje /Garmin.
En dan moet je de kaart aanzetten, zoals je de standaard kaart uitzet.
Nooit 2 routeerbare kaarten tegelijk inschakelen.
Verder moet je niet hetzelfde verwachten als bij de tomtom van je auto.
Misschien rare vraag.. heb ook de Benelux pro kaart er op staan als "img" file en nu ook de italie pro kaart als "img" er op gezet , nu valt het me op dat mijn 820 uitvalt.. zou dit ook te maken hebben met zoals jij beschrijft met 2 kaarten tegelijk aan??
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, waarschijnlijk wel, als Italie ook routeerbaar is dan zitten ze elkaar in de weg.
Dus slechts 1 tegelijk inschakelen.
Ik heb het meegemaakt dat na het wisselen de gps zelfs uit/aan moet om de zaak stabiel te krijgen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Sowieso een goed idee bij "ingrijpende" wijzigingen.
Vorsprung durch Pedantik.
Plaats reactie