Route Holten/Nijverdal

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Dit weekend zit ik in Holten, en het fietsje gaat natuurlijk mee :) Zaterdagochtend ga ik ergens fietsen. Vorige keer dat ik in jullie mooie gebied was heb ik Hellendoorn 2x gereden en 1x Rijssen. Beide erg mooie routes, het commentaar hierboven over Rijssen deel ik niet, ik heb me er erg goed vermaakt.

Ik houd van korte felle klimmetjes en afdalingen, en ditto bochtenwerk. Als stugge noordeling ben ik bijzonder slecht getraind in lange klimmen, zouden jullie dan alsnog Holten aanraden? En verder nog tips behalve Hellendoorn/Holten en Rijssen?
mark m
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 20 oktober 2003, 20:42
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 TR MyO / Mondraker Foxy R

Ik vind Holten zeer zeker een aanrader. Het is wel minder een achtbaan als Rijssen en Hellendoorn, maar heeft wel mooie single tracks, uitzichten en afwisseling in de route.

De saaie rechte stukken zijn er wel uitgehaald.


Verder kan ik je Lemele nog aanraden.
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Holten valt erg mee qua beklimmingen, zelden zwaar, meer flauw werk. Nieuwe singletracks zijn een echte meerwaarde.

Verder: Lemelerberg, Markelo (veel flowy singletracks, maar wel ook meer verbindingsstukken) en verder weg Oldenzaal (korte route, maar veel ttf's als jumps, drops, rock gardens, leuke spielerei dus)
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Dank beiden, grote kans dat het Holten/Hellendoorn wordt. Als vrouw en kind nou zin hebben in een half uurtje wandelen zou ik er nog een rondje Oldenzaal in kunnen proppen ergens :)
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Nou, Oldenzaal is hem niet meer geworden ;)

We zaten in hotel HoogHolten (aanrader, super mooi!) en dat ligt exact in een kruising van de route. Vanaf daar naar het noorden gefietst en vanaf Nijverdal de route Helendoorn gepakt, daarna via de andere helft van Holten weer terug.

Al met al een pittige tocht! Ik fiets nog niet enorm lang, en deze 50 km met weinig vlak is niet kinderachtig. Holten viel me niets tegen, hoewel de 2e helft, terug naar Holten, een tik aan de saaie kant was.

Dit was de 3e keer dat ik Hellendoorn heb gefietst, en nog steeds vind ik de klim naar dit punt erg taai. Deze keer was ik er op voorbereid (vorige keer niet) en kwam ik in ieder geval fietsend boven ;)

Jullie hebben een prachtige omgeving mensen, wees er blij mee :)
Cube-Dennis
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: di 9 augustus 2016, 13:28
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 2019

Bokmaaa schreef:Nou, Oldenzaal is hem niet meer geworden ;)

We zaten in hotel HoogHolten (aanrader, super mooi!) en dat ligt exact in een kruising van de route. Vanaf daar naar het noorden gefietst en vanaf Nijverdal de route Helendoorn gepakt, daarna via de andere helft van Holten weer terug.

Al met al een pittige tocht! Ik fiets nog niet enorm lang, en deze 50 km met weinig vlak is niet kinderachtig. Holten viel me niets tegen, hoewel de 2e helft, terug naar Holten, een tik aan de saaie kant was.

Dit was de 3e keer dat ik Hellendoorn heb gefietst, en nog steeds vind ik de klim naar dit punt erg taai. Deze keer was ik er op voorbereid (vorige keer niet) en kwam ik in ieder geval fietsend boven ;)

Jullie hebben een prachtige omgeving mensen, wees er blij mee :)
daar stond ik de eerste keer ook meer dood dan levend :oops:
Gebruikersavatar
SFrits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 9 april 2014, 17:22
Mijn mountainbike: Mach 4SL V2, Diverge comp

:-D het klimmetje bij Krönnenzommer
jorryt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 151
Lid geworden op: di 1 november 2016, 17:48

Ja die is lelijk.
Gebruikersavatar
Hans73
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 9 december 2015, 19:02
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR Expert '17

Ach, na de klim komt de mooie afdaling :winkie:
fianke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 554
Lid geworden op: di 18 maart 2003, 18:42
Mijn mountainbike: Liteville 301 MK14
Contacteer:

we willen op 3 september met een groep Hellendoorn/Holten fietsen. Die dag is ook de strongman run, is de route gewoon te fietsen of zijn delen afgesloten?
http://www.fianke.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

een aantal jaren terug waren er wel delen van Hellendoorn die niet toegankelijk waren.. was eerste editie Strongmanrun.. vermoed dat dat dit jaar niet anders is...

Anders holten/rijssen misschien een optie..
Ik ben mij er eentje...
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

fianke schreef:we willen op 3 september met een groep Hellendoorn/Holten fietsen. Die dag is ook de strongman run, is de route gewoon te fietsen of zijn delen afgesloten?
https://www.strongmanrun.nl/wp-content/ ... oorn-2.png" onclick="window.open(this.href);return false;

Zo te zien is de bovenkant van de route te fietsen plus onderkant t/m attractiepark. Stuk bij de uitkijk en ravijn zijn afgezet.
fianke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 554
Lid geworden op: di 18 maart 2003, 18:42
Mijn mountainbike: Liteville 301 MK14
Contacteer:

Bedankt, denk dat we uitwijken naar Rijssen/Markelo.
http://www.fianke.com" onclick="window.open(this.href);return false;
gig
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: vr 23 mei 2014, 21:50

03-09 's morgens route Holten en Nijverdal combi gereden.
Complimenten aan de beheerders.
i.v.m. de Strongman run erg duidelijke aanduiding/borden i.v.m. de omleiding waarbij de omleiding ook nog eens leuk was om te fietsen.
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Ik zag, toen ik op de racefiets een ritje aan het maken was, een singletrack liggen langs de Elerweg. Van waar tot waar loopt die, en wat is er de bedoeling van? Als verbinding Hellendoorn - Lemelerberg? Iets anders?
Plaats reactie