Nieuwe route Haaksbergen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
fianke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 554
Lid geworden op: di 18 maart 2003, 18:42
Mijn mountainbike: Liteville 301 MK14
Contacteer:

poiuytr schreef:Gisteren route weer eens gereden was er twee jaar geleden voor het laatst geweest. Ik blijf het een leuke ronde vinden in een mooie omgeving alleen jammer dat er weinig wordt bijgebouwd, bos genoeg op sommige plekken. Lus onder Haaksbergen schreeuwt om nieuwe singletracks. Voor m'n gevoel missen er daar nu ook twee paden of zijn afgesloten. Pad wat in de winter vaak kletsnat lag was een leuke verbetering met die schuin lopende stukken en bruggetjes. Bewegwijzering kan op sommige plekken ook beter of meer borden, wist de ronde nog aardig van de voorgaande keren anders waren we paar keer fout gefietst.

Denk dat ik in vervolg auto bij Buurse neerzet en dan naar Rock&Roll singletrack rechtover steek en dat rondje vervolgens twee keer doe.
Dank je voor je reactie. Kun je wat specifieker aangeven waar je extra bordjes zou willen? Bos genoeg idd maar toestemming is een ander verhaal. De route uitbreiden en verbeteren heeft continue onze aandacht.
http://www.fianke.com" onclick="window.open(this.href);return false;
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

fianke schreef:
poiuytr schreef:Gisteren route weer eens gereden was er twee jaar geleden voor het laatst geweest. Ik blijf het een leuke ronde vinden in een mooie omgeving alleen jammer dat er weinig wordt bijgebouwd, bos genoeg op sommige plekken. Lus onder Haaksbergen schreeuwt om nieuwe singletracks. Voor m'n gevoel missen er daar nu ook twee paden of zijn afgesloten. Pad wat in de winter vaak kletsnat lag was een leuke verbetering met die schuin lopende stukken en bruggetjes. Bewegwijzering kan op sommige plekken ook beter of meer borden, wist de ronde nog aardig van de voorgaande keren anders waren we paar keer fout gefietst.

Denk dat ik in vervolg auto bij Buurse neerzet en dan naar Rock&Roll singletrack rechtover steek en dat rondje vervolgens twee keer doe.
Dank je voor je reactie. Kun je wat specifieker aangeven waar je extra bordjes zou willen? Bos genoeg idd maar toestemming is een ander verhaal. De route uitbreiden en verbeteren heeft continue onze aandacht.
Vooral stuk van Haaksbergse binnenweg tot bos van Jos mistte ik wat borden, pijl rechtdoor is soms ook goed. Langenbergwerg idem dito. Wellicht komt het ook door het hoge gras dat er wel borden staan. Daarbij zag ik ook een mix aan rode en zwarte tekens, vooral halverwege. Tracks wat er wel liggen zijn puik, alleen heb ik het gevoel dat de route "stil" staat als je het vergelijkt met de rest van Twente. Paden aanpassen/ uitbreiden in een gebied waar nu ook tracks liggen kun je de route ook aantrekkelijker mee maken. In 2013/ 2014 kwam ik er voor het eerst en sindsdien is er imo weinig verandert, enkel stuk rondom Buurse beek. Als ik het verhaal nu zo lees klinkt het behoorlijk negatief maar bedoel het enkel als opbouwende kritiek. Jullie route onderhouden vergt een boel vrijwilligers en arbeid omdat het a) een grote route is b) veel tracks rond wallen/ slootkanten liggen hierdoor moet er veel gemaaid en gesnoeid worden.
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Zo, net terug van een stukje op de route, maar ik kreeg wat vreemde blikken van diverse mensen bij de verkeerslichten naast me stonden. Ik stonk namelijk een uur in de wind!! Op diverse stukken lag nogal wat paarden- en koeienmest. Op de track richting de Koekoeksbrug (langs het weiland) snap ik het, de boer moet ook zijn land bemesten. Maar de rest....?
Zijn er wel eens gesprekken gevoerd met manegehouders in de regio om de ruiters niet op de specifieke mountainbiketracks te laten rijden?
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

:D

Stinkfreek.
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Gisteren wel dus... :P
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
fianke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 554
Lid geworden op: di 18 maart 2003, 18:42
Mijn mountainbike: Liteville 301 MK14
Contacteer:

poiuytr schreef: Vooral stuk van Haaksbergse binnenweg tot bos van Jos mistte ik wat borden, pijl rechtdoor is soms ook goed. Langenbergwerg idem dito. Wellicht komt het ook door het hoge gras dat er wel borden staan. Daarbij zag ik ook een mix aan rode en zwarte tekens, vooral halverwege. Tracks wat er wel liggen zijn puik, alleen heb ik het gevoel dat de route "stil" staat als je het vergelijkt met de rest van Twente. Paden aanpassen/ uitbreiden in een gebied waar nu ook tracks liggen kun je de route ook aantrekkelijker mee maken. In 2013/ 2014 kwam ik er voor het eerst en sindsdien is er imo weinig verandert, enkel stuk rondom Buurse beek. Als ik het verhaal nu zo lees klinkt het behoorlijk negatief maar bedoel het enkel als opbouwende kritiek. Jullie route onderhouden vergt een boel vrijwilligers en arbeid omdat het a) een grote route is b) veel tracks rond wallen/ slootkanten liggen hierdoor moet er veel gemaaid en gesnoeid worden.
Dank je. Heb er gisteren eens goed op gelet. Wat extra bevestigingsbordjes op de lange stukken kan geen kwaad. Er zijn wel degelijk uitbreidingen geweest aan de route de laatste jaren maar die zijn relatief klein geweest, helaas zijn er ook stukken verloren gegaan. We zijn nog steeds in gesprek met verschillende grondeigenaren over uitbreiding van de route. Zeker ook op de plekken waar we tracks op hebben moeten geven. Die gesprekken kosten tijd, niet alleen het praten maar vooral ook het wennen aan elkaars standpunten.

Voor wat betreft het aantrekkelijker maken van bestaande tracks wat zouden jullie willen zien?
http://www.fianke.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tarquinius
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 6 september 2004, 22:16
Mijn mountainbike: viert dit jaar zijn negentiende verjaardag

fianke schreef: Voor wat betreft het aantrekkelijker maken van bestaande tracks wat zouden jullie willen zien?
Wat mij betreft niks. Wat er ligt, is goed. Alsjeblieft niet geforceerd ttf's gaan plaatsen ofzo.

Blij te horen dat het creëren van méér tracks (of het herwinnen van verloren terrein*) nog steeds de aandacht heeft.

*Lankheet, are you listening? 8)
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Een technisch mini bikeparkje a la Hulsbeek zou een welkome aanvulling zijn.
Gebruikersavatar
zoesa
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 935
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 22:10
Mijn mountainbike: is altijd stuk
Contacteer:

@fianke, is er nog iets mogelijk op het stukje perceel voor de trappetjes bv een extra lusje?
Zorg altijd dat de paaltjes verder uit elkaar staan dan dat je stuur breed is.
fianke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 554
Lid geworden op: di 18 maart 2003, 18:42
Mijn mountainbike: Liteville 301 MK14
Contacteer:

zoesa schreef:@fianke, is er nog iets mogelijk op het stukje perceel voor de trappetjes bv een extra lusje?
Lankheet bedoel je?
http://www.fianke.com" onclick="window.open(this.href);return false;
fianke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 554
Lid geworden op: di 18 maart 2003, 18:42
Mijn mountainbike: Liteville 301 MK14
Contacteer:

Tarquinius schreef:
fianke schreef: Alsjeblieft niet geforceerd ttf's gaan plaatsen ofzo.
ook niet op een extra lus naast de bestaande track, zoals langs de Buurserstraat voor het trapveldje?
http://www.fianke.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

fianke schreef: ook niet op een extra lus naast de bestaande track, zoals langs de Buurserstraat voor het trapveldje?
De route is al zo plat als een dubbeltje. Trappetjes, bruggetjes, smalle planken, etc zijn heel welkom om de route was leuker en technischer te maken. :-q
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Tarquinius
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 6 september 2004, 22:16
Mijn mountainbike: viert dit jaar zijn negentiende verjaardag

fianke schreef: ook niet op een extra lus naast de bestaande track, zoals langs de Buurserstraat voor het trapveldje?
Da's natuurlijk prima :-q Voor de liefhebbers dan.

Waar ik persoonlijk niet zo wild van ben, zijn man-made constructies op de track zelf (tenzij noodzakelijk vanwege de bodemgesteldheid en waterhuishouding ter plekke). De track heb ik zelf het liefst zo 'natuurlijk ogend' als mogelijk. En in dat verband vind ik het ietwat zonde om een hoop tijd en geld te besteden aan kunstwerken die bedoeld zullen zijn geweest om de feestvreugde te verhogen, maar die bij mij eerder een tegenovergesteld effect zullen hebben.

Maar da's dan mijn persoonlijke mening hè.. Ik zie dat VeeDee er alweer heel anders in zit. Zoveel hoofden, zoveel zinnen!
fianke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 554
Lid geworden op: di 18 maart 2003, 18:42
Mijn mountainbike: Liteville 301 MK14
Contacteer:

Tarquinius schreef:
fianke schreef: ook niet op een extra lus naast de bestaande track, zoals langs de Buurserstraat voor het trapveldje?
Da's natuurlijk prima :-q Voor de liefhebbers dan.

Waar ik persoonlijk niet zo wild van ben, zijn man-made constructies op de track zelf (tenzij noodzakelijk vanwege de bodemgesteldheid en waterhuishouding ter plekke). De track heb ik zelf het liefst zo 'natuurlijk ogend' als mogelijk. En in dat verband vind ik het ietwat zonde om een hoop tijd en geld te besteden aan kunstwerken die bedoeld zullen zijn geweest om de feestvreugde te verhogen, maar die bij mij eerder een tegenovergesteld effect zullen hebben.

Maar da's dan mijn persoonlijke mening hè.. Ik zie dat VeeDee er alweer heel anders in zit. Zoveel hoofden, zoveel zinnen!
Ik kan dat wel volgen hoor. Vind het ook een beetje dubbel. Het zou zo zo natuurlijk mogelijk moeten zijn anderzijds biedt de omgeving van nature niet zoveel uitdaging. Stapels stammen hebben we genoeg inmiddels.
http://www.fianke.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

Het moet natuurlijk niet op een speeltuin gaan lijken. :wink:
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Plaats reactie