Gps testen

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Zijn er recent testen geweest tussen verschillende gps ontvangers en dan met name de kwaliteid van het ontvangst. Mijn 810 raak volledig de weg kwijt op een open berg helling met 30+km/u. Ik rij zomaar ineens 100 meter in het meer van Geneve :lol:
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik kan je iig melden dat mijn Etrex 30 veel nauwkeurigere plaatsbepaling heeft dan de 810 van mijn vrouw.
Meestal merk je daar niets van, maar onder bepaalde omstandigheden kan het problematisch zijn.
In de bergen, en dan vooral op de bodem van een smal dal, of langs een stijle wand, in het bos onder een dicht bladerdek dat ook nog eens nat is vd regen, dat soort dingen.

Bij een Edge810 is de antenne weggewerkt achter het touchscreen, bij een Etrex 30 of GPSmap64 heeft de antenne vol zicht op de satelieten.
Verder zijn de modellen met Glonass ontvangst ook in het voordeel, Glonass doet het in bovengenoemde omstandigheden namelijk beter dan gps.
Combineer je die twee, dan behoren je ontvangst problemen tot het verleden.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Met jouw rijstijl zou het best eens kunnen dat je in het meer rijdt.... ;-) Maar ik hoor vaker van 810 en 1000s die denken dat ze 100m verderop zitten, wel handig als je met de racefiets wat mtb Kommetjes wil pakken op de UHR. :lol:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

naze1975 schreef:Zijn er recent testen geweest tussen verschillende gps ontvangers en dan met name de kwaliteid van het ontvangst. Mijn 810 raak volledig de weg kwijt op een open berg helling met 30+km/u. Ik rij zomaar ineens 100 meter in het meer van Geneve :lol:
En in werkelijkheid ben je op de Utr. Heuvelrug, of op de oeverweg van het Meer van Genève? Hetgeen nogal een groot verschil maakt bij de behandeling van je vraag...
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Passeportes du Soleil ?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef:Passeportes du Soleil ?
Dolle boel daar.
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

bert l. schreef:
naze1975 schreef:Zijn er recent testen geweest tussen verschillende gps ontvangers en dan met name de kwaliteid van het ontvangst. Mijn 810 raak volledig de weg kwijt op een open berg helling met 30+km/u. Ik rij zomaar ineens 100 meter in het meer van Geneve :lol:
En in werkelijkheid ben je op de Utr. Heuvelrug, of op de oeverweg van het Meer van Genève? Hetgeen nogal een groot verschil maakt bij de behandeling van je vraag...
Ik heb het over een berghelling... :roll: die heb je natuurlijk niet op de heuvelrug. Duhhhh
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

suravida schreef:Met jouw rijstijl zou het best eens kunnen dat je in het meer rijdt.... ;-) Maar ik hoor vaker van 810 en 1000s die denken dat ze 100m verderop zitten, wel handig als je met de racefiets wat mtb Kommetjes wil pakken op de UHR. :lol:
Ik kan ook best remmen hoor... :lol:
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Heb vandaag eens een test gedaan met de Garmin en een Samsung S7 edge met strava
Garmin: https://www.strava.com/activities/1131265995" onclick="window.open(this.href);return false;
Samsung: https://www.strava.com/activities/1131124505" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik zeg Samsung 1 Garmin 0, ondangs dat de Samsung mijn een niet kloppende topsnelheid heeft gegeven volgt hij wel meer de lijntjes. Maar eens gaan kijken naar een app die ANT+ snelheids en hartslagmeter kan handelen, dan hoeft de garmin alleen maar mee op te navigeren.
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Strava filtert, dus als je echt iets wilt zien moet je de gpx'en uit beide toestellen rechtstreeks downloaden, bijv.via een usb-kabeltje.
Dan beide tracks bekijken in bijv. Basecamp.

Maar de 810 is geen hoogvliever qua nauwkeurigheid.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie