Omg. Dongen - Herintredende fietser ;)

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jerry-K
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 11 augustus 2014, 09:17
Mijn mountainbike: Cube

Hola,

Na al een hele tijd niet meer te hebben gefietst en een verhuizing naar een voor mij (nog) redelijk onbekende omgeving (Dongen), wil ik toch weer gaan beginnen.

Iemand die me kan vertellen hoe ik het makkelijkst op de route van Dorst terechtkom vanuit Dongen? Of zin om mee te rijden is natuurlijk ook gezellig :) (Conditie moet ik nog wel weer opbouwen...)

Misschien nog een ander mooi / leuk stuk om te fietsen in de buurt?

Alvast bedankt!
Mountainbike noob 1st class.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Pannekoekenhuis "De Hannebroeck", achterin de linker parkeerplaats (die met slagboom) begint de aanrijroute. Begin rustig want het eerst stuk met de heuveltjes kun je jezelf flink doodtrappen :wink:
WelkomBuiten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 243
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Titus Ti Fireline Evo
Contacteer:

Met de auto gaan is natuurlijk wel een beetje zonde. Met de fiets ben je er ook zo, en je bouwt die conditie weer wat sneller op en je spieren zijn warm om direct 'los' te kunnen gaan.

Fietsend naar Dorst doe je mooi door bosgebied de Duiventoren, Steenoven en Seeters (knooppunten 6 - 50 - 34) en dan de Hoevestraat affietsen tot parkeerplaats bij de Hannebroeck.

Of je fietst over het fietspad langs het kanaal naar Oosterhout, onder de snelweg door, met de weg mee naar rechts, rotonde linksaf, helemaal uitrijden tot de bosrand, linksaf weer de snelweg over en de Hoevestraat volgen tot de parkeerplaats bij de Hannebroeck.
Buitenspeler met extra aandacht voor moeilijke mensen.

Buiten is het beter! - Facebook - Instagram - Twitter
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

WelkomBuiten schreef:Met de auto gaan is natuurlijk wel een beetje zonde.
Uhh, wie had het over een auto? :tong
Gebruikersavatar
Jerry-K
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 11 augustus 2014, 09:17
Mijn mountainbike: Cube

Dank voor de tips! En ja het idee was wel om te fietsen en niet om de auto te pakken :)

Aankomend weekend maar eens uitproberen.
Mountainbike noob 1st class.
Gebruikersavatar
Jerry-K
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 11 augustus 2014, 09:17
Mijn mountainbike: Cube

Vandaag eindelijk tijd gehad om te gaan. Erg toffe route bij Dorst. Heb wel alleen Dorst gedaan, te weinig conditie om de rest er ook bij te doen.

Prima te doen trouwens om erheen te fietsen :)
Mountainbike noob 1st class.
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Ik (uit Zeeland) fiets meestal Westerschouwen of Bergen op Zoom maar wil ook wel eens doordeweeks na mijn werk (werk in Breda) het parcours in Dorst doen.

Komende donderdag staat voor mij in de planning .. zal daar dan tussen 17:15/17:30 arriveren.
Mocht je willen aanhaken hoor ik het wel :winkie:
Gebruikersavatar
Jerry-K
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 11 augustus 2014, 09:17
Mijn mountainbike: Cube

Zou leuk zijn, alleen kan ik helaas niet. Heb papa dag en moet de kleine eten geven rond die tijd. Misschien een ander keertje!

Bergen op Zoom heb ik ook 1 keer gereden, ik fietste meestal Rucphen / Roosendaal. Woonde daar om de hoek. Westerschouwen ken ik nog niet. Is dat in Zeeland?
Mountainbike noob 1st class.
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Wie weet volgende keer .. ik probeer elke week wel een keertje (lukt niet altijd) na het werk naar Dorst te gaan zolang het nog lang genoeg licht is.

Westerschouwen is op de punt van het eiland bij Burgh-Haamstede, dus inderdaad Zeeland.
HennyM
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: do 27 februari 2014, 10:47
Mijn mountainbike: Merida Big Nine CF3000, Scott Spark Team Issue
Contacteer:

Jerry-K schreef:Hola,

Na al een hele tijd niet meer te hebben gefietst en een verhuizing naar een voor mij (nog) redelijk onbekende omgeving (Dongen), wil ik toch weer gaan beginnen.

Iemand die me kan vertellen hoe ik het makkelijkst op de route van Dorst terechtkom vanuit Dongen? Of zin om mee te rijden is natuurlijk ook gezellig :) (Conditie moet ik nog wel weer opbouwen...)

Misschien nog een ander mooi / leuk stuk om te fietsen in de buurt?

Alvast bedankt!
Jerry, beetje late reactie, ik zie je berichtje nu pas.
Maar fiets eens mee zou ik zeggen.
Ik ben ook woonachtig in Dongen en ken naast de vaste routes van Dorst, Cadettenkamp en Vrachelen ook de bossen van "De Duiventoren en bijv. Surea erg goed.
Of ga eens bij onze lokale toerclub kijken (http://www.tcdekleppers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;) die fietsen op woensdagavond en zondagochtend volgens mij.
Of stuur me een PB.
Plaats reactie