Alps Epic 2017 (3- 9 juli)

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
punk86
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: di 12 maart 2013, 16:42

wjs schreef:
Organisatie was erg goed en vriendelijk. Het is vrij kleinschalig wat het vrij gemoedelijk maakt allemaal. Eten tijdens en na de race is goed verzorgd. Ook het onderhoud aan de fietsen is goed geregeld, met drie monteurs en iemand die de fiets voor je wast

Qua organisatie en omgeving zou ik het zo weer doen, maar alleen nadat ik een behoorlijke periode down hill training heb gedaan.

Mocht iemand nog vragen hebben, laat maar weten!

gr,
Jaap
Iemand die je fiets wast, dat is gewoon enorm luxe! Sowieso is het wel een luxe evenemnt geloof ik, als ik die bufetten zie in die filmpjes ziet het er wel erg goed uit allemaal. De prijs is er dan ook wel naar...
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

@wjs Wow, klinkt heftig!! Mag ik vragen wat voor ervaring je had toen je er aan begon? En op wat voor een fiets reed je?

Ik zag dat er twee NL teams aan meededen en dat beide niet geklasseerd zijn.. Hebben jullie e.e.a. niet uitgereden? Of buiten de tijd? En / of hoe moet ik dat zien? Ik vind de info op de site van alpsepic wat karig op dit punt..
wjs
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: di 27 september 2016, 16:36

punk86 schreef:
wjs schreef:
Organisatie was erg goed en vriendelijk. Het is vrij kleinschalig wat het vrij gemoedelijk maakt allemaal. Eten tijdens en na de race is goed verzorgd. Ook het onderhoud aan de fietsen is goed geregeld, met drie monteurs en iemand die de fiets voor je wast

Qua organisatie en omgeving zou ik het zo weer doen, maar alleen nadat ik een behoorlijke periode down hill training heb gedaan.

Mocht iemand nog vragen hebben, laat maar weten!

gr,
Jaap
Iemand die je fiets wast, dat is gewoon enorm luxe! Sowieso is het wel een luxe evenemnt geloof ik, als ik die bufetten zie in die filmpjes ziet het er wel erg goed uit allemaal. De prijs is er dan ook wel naar...
Moet zeggen dat ik de prijs wel mee vond vallen ivm bijv de bike transalp
Race only (early booking) EUR290
Bagage transport EUR150
Hotelovernachtingen on EUR 80 pernacht voor een 2 persoonskamer
totaal dus ongeveer EUR 720 per persoon.

Geloof dat je je nu met korting kunt inschrijven via de site: http://www.alpsepic.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door wjs op ma 24 juli 2017, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
wjs
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: di 27 september 2016, 16:36

hendrikjan schreef:@wjs Wow, klinkt heftig!! Mag ik vragen wat voor ervaring je had toen je er aan begon? En op wat voor een fiets reed je?

Ik zag dat er twee NL teams aan meededen en dat beide niet geklasseerd zijn.. Hebben jullie e.e.a. niet uitgereden? Of buiten de tijd? En / of hoe moet ik dat zien? Ik vind de info op de site van alpsepic wat karig op dit punt..
Ik heb een canyon grand canyon al slx (http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=132693" onclick="window.open(this.href);return false;)

Je zag veel fully's met dropper post, zou ik ook zeker aanraden.

Qua ervaring (altijd lastig om over je zelf te zeggen), maar kan in Nederland redelijk meekomen op de parcoursen (bijv. top 20 in Bergschenhoek volgens strava).

Doordat ik gevallen was en veel last had van mijn schouder en ribben hebben we besloten een dag over het asfalt naar de finish plek te gaan op de d'Izoard, en ook de laatste dag heb ik de etappe niet uitgereden via de officiële route. Toen ik na de eerste afdaling (gelopen 4km) op google maps zag dat het nog maar 18 km dalen over prachtig asfalt was, ging ik er vanuit dat de rest zich wel zou vermaken op de volgende 2 beklimmingen en afdalingen ;). Tijd per etappe zou ruim voldoende moeten zijn om hem uit te kunnen rijden. Mocht je dat niet lukken, dan doe je nog gewoon mee (behalve voor die dag) en krijg je volgens mij een tijdstraf van 2 uur oid.

Zag ook wel wat mensen met go pro fietsen, maar heb nog geen actie filmpjes kunnen vinden. denk dat die wel een redelijk beeld zouden kunnen geven over de technische moeilijkheid. Hoogte profiel zegt trouwens ook wel wat.
punk86
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: di 12 maart 2013, 16:42

Iemand die je fiets wast, dat is gewoon enorm luxe! Sowieso is het wel een luxe evenemnt geloof ik, als ik die bufetten zie in die filmpjes ziet het er wel erg goed uit allemaal. De prijs is er dan ook wel naar...[/quote]

Moet zeggen dat ik de prijs wel mee vond vallen ivm bijv de bike transalp
Race only (early booking) EUR290
Bagage transport EUR150
Hotelovernachtingen on EUR 80 pernacht voor een 2 persoonskamer
totaal dus ongeveer EUR 720 per persoon.

Geloof dat je je nu met korting kunt inschrijven via de site: http://www.alpsepic.com/" onclick="window.open(this.href);return false;[/quote]

Zo valt het inderdaad wel mee ja. Als je het pakket van de organisatie besteld met hotel overnachtingen, dan zit je over de 1000 euro heen.
wjs
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: di 27 september 2016, 16:36

punk86 schreef:Iemand die je fiets wast, dat is gewoon enorm luxe! Sowieso is het wel een luxe evenemnt geloof ik, als ik die bufetten zie in die filmpjes ziet het er wel erg goed uit allemaal. De prijs is er dan ook wel naar...
Moet zeggen dat ik de prijs wel mee vond vallen ivm bijv de bike transalp
Race only (early booking) EUR290
Bagage transport EUR150
Hotelovernachtingen on EUR 80 pernacht voor een 2 persoonskamer
totaal dus ongeveer EUR 720 per persoon.

Geloof dat je je nu met korting kunt inschrijven via de site: http://www.alpsepic.com/" onclick="window.open(this.href);return false;[/quote]

Zo valt het inderdaad wel mee ja. Als je het pakket van de organisatie besteld met hotel overnachtingen, dan zit je over de 1000 euro heen.[/quote]

En als je iemand weet te strikken om je koffer te rijden bespaar je weer 150E per persoon!
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

wjs schreef:
hendrikjan schreef:@wjs Wow, klinkt heftig!! Mag ik vragen wat voor ervaring je had toen je er aan begon? En op wat voor een fiets reed je?

Ik zag dat er twee NL teams aan meededen en dat beide niet geklasseerd zijn.. Hebben jullie e.e.a. niet uitgereden? Of buiten de tijd? En / of hoe moet ik dat zien? Ik vind de info op de site van alpsepic wat karig op dit punt..
Ik heb een canyon grand canyon al slx (http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=132693" onclick="window.open(this.href);return false;)

Je zag veel fully's met dropper post, zou ik ook zeker aanraden.

Qua ervaring (altijd lastig om over je zelf te zeggen), maar kan in Nederland redelijk meekomen op de parcoursen (bijv. top 20 in Bergschenhoek volgens strava).

Doordat ik gevallen was en veel last had van mijn schouder en ribben hebben we besloten een dag over het asfalt naar de finish plek te gaan op de d'Izoard, en ook de laatste dag heb ik de etappe niet uitgereden via de officiële route. Toen ik na de eerste afdaling (gelopen 4km) op google maps zag dat het nog maar 18 km dalen over prachtig asfalt was, ging ik er vanuit dat de rest zich wel zou vermaken op de volgende 2 beklimmingen en afdalingen ;). Tijd per etappe zou ruim voldoende moeten zijn om hem uit te kunnen rijden. Mocht je dat niet lukken, dan doe je nog gewoon mee (behalve voor die dag) en krijg je volgens mij een tijdstraf van 2 uur oid.

Zag ook wel wat mensen met go pro fietsen, maar heb nog geen actie filmpjes kunnen vinden. denk dat die wel een redelijk beeld zouden kunnen geven over de technische moeilijkheid. Hoogte profiel zegt trouwens ook wel wat.
Allereerst prettig om te lezen dat - zo het lijkt - je geen blijvende schade, anders dan een deukje in je ego, hebt opgelopen van je val.. Ik kan me voorstellen dat dat daar e.e.a. nog lastiger maakt. Dat het een wedstrijd is, zal het ook niet makkelijker gemaakt hebben (druk verhogend, je gaat toch racen en grenzen opzoeken).

Had je hiervoor al eens een transalp gedaan?
wjs
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: di 27 september 2016, 16:36

Allereerst prettig om te lezen dat - zo het lijkt - je geen blijvende schade, anders dan een deukje in je ego, hebt opgelopen van je val.. Ik kan me voorstellen dat dat daar e.e.a. nog lastiger maakt. Dat het een wedstrijd is, zal het ook niet makkelijker gemaakt hebben (druk verhogend, je gaat toch racen en grenzen opzoeken).

Had je hiervoor al eens een transalp gedaan?[/quote]

haha; fysiek inderdaad geen blijvende schade. Nog beetje last van ribben, maar dat trekt nog wel weg.

bike transalp niet gereden op de mtb, alleen de wegversie in 2014.
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

Misschien een stomme vraag, maar waardoor dacht je, " ja die aplsepic is iets voor mij", krijg de indruk dat dit je eerste Alpen ervaring is/ was...
wjs
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: di 27 september 2016, 16:36

hendrikjan schreef:Misschien een stomme vraag, maar waardoor dacht je, " ja die aplsepic is iets voor mij", krijg de indruk dat dit je eerste Alpen ervaring is/ was...
combinatie van overschatting van mijn eigen kunde op de mtb en onderschatting van het parcours. Keuze voor alps epic ipv bike transalp, was omdat de alps epic goedkoper was.
Plaats reactie