Zuid-Frankrijk

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Noxz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 19 mei 2008, 20:39
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel Si

Morning all!

In september zit ik in Zuid-Frankrijk en uiteraard gaat de mtb mee.
We hebben een huisje in het pittoreske L'Horte. Zie kaartje :-)

Afbeelding

Is er hier iemand die al eens in dit gebied heeft gezeten? Zo ja, tips zijn welkom!! :-)
Exar
Genius
Genius
Berichten: 1777
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark
Contacteer:

Kennissen van mij wonen in Fos. Waar jij zit (en iets meer richting het noordwesten) zou genoeg aan trails te vinden moeten zijn (zie utagawavtt voor de GPX info). Voor goede wijn: in Faugeres bij de handelaren daar betaal je 1 euro per liter voor prima wijn ;)
Gebruikersavatar
two-one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: di 27 februari 2007, 02:01
Mijn mountainbike: Van alles wat...

Ha L'Horte, dat ken ik wel ja... toevallig op de Chemin des Pecamilles?
Dit heb ik er gereden, stuur maar een berichtje als je wat tracks wilt... oh, en neem je endurobak en kniebeschermers mee ;-)
Afbeelding
Noxz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 19 mei 2008, 20:39
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel Si

Wauw, super! Als je wat aan te raden tracks hebt dan ontvang ik ze graag!!
Cube Red Devil
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 1 juli 2017, 21:01
Mijn mountainbike: Haibike SDuro full9 6
Contacteer:

Super, kunnen iig lekker biken daar. Vanuit huis zo het track op..
https://www.strava.com/athletes/4547020" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
two-one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: di 27 februari 2007, 02:01
Mijn mountainbike: Van alles wat...

Als ik zo naar je forumberichtjes kijk, denk ik dat het gros van mijn routes niet bepaald goed zullen bevallen. Het is niet voor niets de regio waar de Epic Enduro gehouden wordt.
Maar de vaste routes zijn daar ook al erg uitdagend voor de gemiddelde Nederlandse XCer: http://backoffice.ot-lamaloulesbains.fr ... u%20bd.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik geloof dat je die tracks hier kunt downloaden: https://www.utagawavtt.com/circuits-vtt ... 11/dist/20" onclick="window.open(this.href);return false;

Het is een beetje puzzelen met google translate, maar uiteindelijk kom je er wel. En niet vergeten dat die Franssen heel anders kijken naar mountain biken dan Nederlanders :-D ... enjoy!
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

two-one schreef:.. En niet vergeten dat die Franssen heel anders kijken naar mountain biken dan Nederlanders :-D ... enjoy!
Meer of minder prikkeldraad over de routes? :wink:
Noxz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 19 mei 2008, 20:39
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel Si

two-one schreef: Maar de vaste routes zijn daar ook al erg uitdagend voor de gemiddelde Nederlandse XCer: http://backoffice.ot-lamaloulesbains.fr ... u%20bd.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Super! Hier hebben we wel wat aan. Denk dat we het prima naar ons zin gaan hebben :-q
Gebruikersavatar
MadMax12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: di 7 augustus 2012, 18:20

Iets naar het oosten in de driehoek Lunas/Lodeve/Clermont Herault zijn ook 18 routes.
Van verschillende niveaus.
Kom al jaren bij meer(Lac du Salagou) aldaar.

En enkele pro's rijden hier ook regelmatig in rondte.
In de week na de EWS in Millau nog een groepje van GT langs de camping zien komen.
En Yoan Barelli komt ook regelmatig op de routes in deze regio.
Huidig: 2014 Specialized Epic Expert Carbon World Cup
Vorige: 2013 Specialized Epic Comp
Eerder: 2011 Scot Spark 50
Eerder: 2008 Scott Scale
Plaats reactie