Toe aan een nieuwe achterband?

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
LeoG
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 2 april 2017, 10:08

Ik heb vandaag bij het schoonmaken van mijn fiets gezien dat mijn achterband al behoorlijk aan het slijten is, vooral te zien aan de centrale noppen. Is het al tijd voor een andere band en wat kan ik dan het beste proberen? Zelfde band of iets anders? In principe lijkt dit type band me goed te bevallen maar ik kan niet vergelijken. Ik rij veel op de weg (kan de fiets niet met de auto vervoeren) en rij voornamelijk in Teteringen, Dorst en Alphen, dit alles met lange verbindingsroutes over de weg vanuit en naar Tilburg.

Afbeelding
Merk & type band

Afbeelding
Voorband

Afbeelding
Achterband
Sensa Sella TNT 2012
AGU | ABUS | BBB | KMC | Bontrager | Motsuv | Uberbike | Shimano | Schwalbe | XLC | Continental | Supra | Selle Italia | RockShox | Weinmann | Ergon | Santini | Joe Blow | Boeshield | Griffon
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2736
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Eventueel voor- en achterband wisselen als je te weinig grip hebt. Bij veel KM op verharde weg heb je sowieso niet veel profiel nodig :winkie:

Maat als je in Tilburg woont waarom dan geen rondje LDD?
StAlTiCa
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Als je daarom een band wilt wisselen dan mag je je al je gebruikte banden aan mij doneren...

Canvas komt er nog lang niet door, zijnoppen zijn nog prima en centrale noppen achter heb je zonder serieuze afdalingen toch niet nodig: kan nog minstens 2x mee wat je ermee gedaan hebt qua profiel...

Al heb ik nog nooit een RaceKing volledig versleten loopvlak gehad, normaal scheurt de zijkant voor die tijd :roll:
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
verzetje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 216
Lid geworden op: di 30 maart 2010, 10:19

Als je die banden al moet vervangen :roll: :roll:
Die zijn nog nieuw jong :lol:
Kjiratsiekoedel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2021
Lid geworden op: di 7 september 2004, 21:05
Mijn mountainbike: Kona Manomano

Gewoon doorrijden, die zien er nog prima uit. Als je met dezelfde banden voor & achter rijdt: tzt achterband weg, voorband naar achteren en nieuwe voorband erop
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Kjiratsiekoedel schreef:Gewoon doorrijden, die zien er nog prima uit. Als je met dezelfde banden voor & achter rijdt: tzt achterband weg, voorband naar achteren en nieuwe voorband erop
:-q :-q
Pascallo86
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 23:55
Mijn mountainbike: Look 986 epost en cannondale gemini 900

Banden van voor en achter wisselen als je nieuwe gaat kopen zou ik je schwalbe smart sam aanraden slijten vooral op de weg nauwelijks en super grip in t bos suc6
Blup blup en bagger..... i love it
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Zeker niet versleten inderdaad,
Maar als je nieuwe banden moet zou ik inderdaad in jouw omstandigheden voor de smart sam gaan, prima band, pascallo omschijft het precies goed, een betere compromis tussen bos en weg ken ik niet.
Sneeuwmonster
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Wat mij zo tegenstaat aan de Smart Sam is de beperkte keuze in uitvoering.
Hij is er alleen in de Performance Line en die vind ik te zwaar.

Voordeel is van de SS is dat hij niet zo duur is, dus proberen en het niks vinden is dan niet pijnlijk.
Pascallo86
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 23:55
Mijn mountainbike: Look 986 epost en cannondale gemini 900

Smart sam is er in legio uitvoeringen qua gewicht inderdaad niet super licht maar naar mijn mening onder alle omstandigheden goed en goedkoop
Blup blup en bagger..... i love it
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Pascallo86 schreef:Smart sam is er in legio uitvoeringen
Als je met legio 2 bedoelt wel ja.
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Ondingen zijn het. Altijd net niet banden.
Komende maanden kan TS gewoon doorfietsen. Wanneer het in de winter teveel glibberen wordt iets meer profiel erop leggen als Xking of Rocket Ron.
Verder niet teveel lezen maar kopen en ervaren.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
BM'09
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 20:40
Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
Contacteer:

byorka schreef:Ondingen zijn het. Altijd net niet banden.
Komende maanden kan TS gewoon doorfietsen. Wanneer het in de winter teveel glibberen wordt iets meer profiel erop leggen als Xking of Rocket Ron.
Verder niet teveel lezen maar kopen en ervaren.
+1 ga niet voor goedkope zware banden als je lichtere gewend bent. En je kan sowiezo nog meer dan 1000km wegkilometers maken met je huidige banden. Kun je nagaan hoeveel offroad ;)
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie