Bier van de biker

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Meestal vind ik deze Radlers niet te drinken (te kunstmatig van smaak), maar de Bastaard gember en citoen van Hertog Jan smaakt wel naar meer.

Bax Koudvuur of Brouwerij 't IJ IJwit heb ik net ontdekt.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Bastaard is goed te drinken, maar bovengenoemde blikjes waren ook een positieve verrassing.
Heel wat beter dan het limonade bier van Bavaria en Amstel.
Deed me meteen denken aan de Radlers die je krijgt in het land van oorsprong.

Meer info over Koudvuur en IJwit ?
(Een plaatje is toch wel het minste)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

De Bastaard met appel en citroengras vind ik dan weer minder.

IJwit van brouwerij ’T IJ (Amsterdam) , beetje troebel, iets citroenachtig.

Koudvuur van Bax (Groningen), donker, rookachtig van smaak (Smoked Porter)

Op verzoek, foto.

Afbeelding



En nu lekker proeven :bier:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Aha, nu ik de fles zie herken ik die Ijwit.
Heb m eens gedronken bij OBOM :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Psygho
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: do 3 november 2016, 14:26

Brewmaster , Gulden draak, de witte.. 2016. Met een aroma van hout en whisky.
Ben ook whisky liefhebber..
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Voor mij gewoon gemeente pils. :D
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Psygho schreef:Brewmaster , Gulden draak, de witte.. 2016. Met een aroma van hout en whisky.
Ben ook whisky liefhebber..

Da's ook de laatste special die ik gedronken had. Erg lekker.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Psygho schreef:Brewmaster , Gulden draak, de witte.. 2016. Met een aroma van hout en whisky.
Ben ook whisky liefhebber..
Was zeker lekker, maar ik vond hem toch tegen vallen. Zijn betere bieren die gerijpt zijn op whisky vaten naar mijn mening.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Ik zit zo even dit door te lezen (helemaal gemist terwijl dit toch een hobby is)

Moest gelijk denken aan de goddelijkheid die ik laatst in 't Taphuys in Arnhem genoten heb.

Brouwerij de Prael, DIPA
Afbeelding
Yeee-ti! schreef:
Bokmaaa schreef:Er zijn zoveel lekkere bieren.. in uptappd zit ik op dit moment op 1280 unieke biertjes, and counting ;)

Na het fietsen ga ik voor fris, saison, IPA of zelfs iets met grapefruit. In ieder geval niet een dubbel, porter, stout of iets in die geest. Die bewaren we voor de herfst ;)
IPA met grapefruit: dat klinkt als een Elvis Juice van Brewdog, mijn favoriet momenteel, naast de Witte Trappist van La Trappe.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

ThaSingleTrackMastah schreef:Bastaard is goed te drinken, maar bovengenoemde blikjes waren ook een positieve verrassing.
Heel wat beter dan het limonade bier van Bavaria en Amstel.
Deed me meteen denken aan de Radlers die je krijgt in het land van oorsprong.


Meer info over Koudvuur en IJwit ?
(Een plaatje is toch wel het minste)
Heb ze door jouw post ook eens gehaald :-q Zoals je zegt geen limonade maar degelijke radler!
Gebruikersavatar
vicvicvic
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 15:07
Mijn mountainbike: 2013 Cube LTD Pro '29 - Leader/Aventon fixedgear

Demoniac schreef:
Lars TB schreef:Om dan maar af te trappen. Ik zit momenteel in een Stout (Porter) fase en kreeg laatst bij het afleveren van een fietsonderdeel aan de koper een 'De Moersleutel' in mijn handen gedrukt, in mijn geval een 'Motorolie 10'. Donker, vol, zoetig, gerijpt in een whisky-vat en dus ook met een duidelijke ondertoon van whisky. En stevig met 10%!
De Moersleutel is dé hype op gebied van Nederlands bier. Ik ben ze zelf pas één keer tegen gekomen bij een bierwinkel (daar mag ik niet meer naar binnen van mijn wederhelft omdat er nog 40 verschillende flesjes in de trapkast staan :roll: ) maar de Motorolie 10 staat hoog op mijn wishlist - ik zit sinds begin dit jaar ook vol in mijn stout/porter-periode :winkie:
Qua goed verkrijgbare Nederlandse bieren: Maximus Stout 8, Stapzwan Porter en Vandestreek Dark Roast. De laatste wordt gemaakt met wat koffie, love it or hate it maar ik vind het geweldig :D De Molen heeft ook een aantal porters en stouts (die soms behoorlijk op elkaar lijken) zoals de Rasputin en Hel & Verdoemenis.
In het obscure hoekje: Põhjala Öö, volgens mij uit Estland. Zwaar, zoet, stroperig en ontzettend 'geroosterd'.

Gezien het weer van vandaag en de plannen voor het eten, zal er vanavond wel een grote fles witbier open gaan :bier:
Een paar weken terug, na een tip van een vriend, 2 Põhjala's meegenomen. Erg goed! Een andere tip was To Øl uit Denemarken, maar die heb ik nog niet kunnen spotten. De motorolie 10 is erg lekker. Een beetje in het verlengde is de Mamba Porter Oak Aged van Ramses Bier uit m'n voormalige achtertuin.

Maar ik probeer te minderen :tong
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Laatst weer wat heerlijks weg zitten drinken;

Nibs & Beans - heerlijke stout van samenwerking tussen De Molen & Zombier (Spanje). Koffie/chocolade/caramel/rokerig

Barrel Project 17.03 - Mooie dubbel vatgerijpte barleywine van Brouwerij Kees. Lekker alcoholisch met vanilletonen en een hint bourbon

Prearis Grand Cru 2015 BA Cognac (Remy Martin) - Quad van Vliegende Paard Brouwers, licht zoet en bitter met een goede hint van de cognac. Had van mij wel iets dikker mogen zijn

Barrel Project #05/2016 (Heaven Hill) - Havermout stout van Brouwerij Kees. Niks aan koolzuur, enkel dikke romige stout met fijne bourbon smaak en in de afdronk pure chocolade

Grand Cru 2011 - Quad van een brouwerij uit Nieuw-Zeeland, 8 Wired Brewing Co. Heeft 16 maanden in Pinot Noir vaten gerijpt met toevoeging van wilde/melkzuur gisten. Resultaat was een bier wat mij meer deed denken aan een Vlaams roodbruin ipv quad. Heel erg lekker, rozijnen/kers/vanille/caramel en dat alles met een mooie zure afdronk dankzij de gisten.

Van de bieren die ik laatste tijd heb gedronken steken deze er toch wel bovenuit! Mocht je er van tegen komen, doen! :-q
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Vorige week de Koudvuur ook genoten, wat is die gitzwart van kleur.
Mooie rokerige smaak, daarna kon ik de drang niet weerstaan een connemara in te schenken.

Persoonlijk zou ik toch de volgende keer eerder de Bloedbroeder halen dan de koudvuur
No Biker schreef:De Bastaard met appel en citroengras vind ik dan weer minder.

IJwit van brouwerij ’T IJ (Amsterdam) , beetje troebel, iets citroenachtig.

Koudvuur van Bax (Groningen), donker, rookachtig van smaak (Smoked Porter)

Op verzoek, foto.

Afbeelding



En nu lekker proeven :bier:
Zumpelvelder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1927
Lid geworden op: di 16 oktober 2007, 22:58
Mijn mountainbike: Stumpjumper 29"
Contacteer:

Het 'standaard' biertje waar ik momenteel het meest van geniet is de Brand "Porter"... :bier:

Afgewisseld met de complexere bieren van brouwerij De Molen.
Vooral de Smoked Imperial Stouts vind ik echt fantastische bieren, zoveel geur en smaak, puur genieten!

Gisteravond ook nog een flesje Anchor Porter gedronken, erg goed. Zeer volle chocolade smaak.
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2736
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Top 5 in willekeurige volgorde:
- Rodenbach - Vintage
- Gouden Carolus - Whisky Infused
- Põhjala - Öö XO (Cellar series)
- Põhjala - Pime Öö Islay BA (Cellar series)
- Põhjala - Rukkivein (Cellar series)
StAlTiCa
Plaats reactie