bike-components.de

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
KAMIKAZE-FREAK
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 402
Lid geworden op: do 31 januari 2013, 17:19

je kan ook browsen in incognito modus.. dan worden cookies wegggegooit zodra je de browser sluit
Gebruikersavatar
Gary Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 705
Lid geworden op: zo 27 januari 2008, 23:25
Mijn mountainbike: 9er O2 x2

WelkomBuiten schreef:Als ik een flinke stapel onderdelen en onderhoudsmateriaal tegelijk te bestellen heb, maak ik wel eens een spreadsheetje met verschillende winkels en de prijzen van hetgeen ik nodig heb. Zo heb ik een overzichtje om te beslissen wat ik waar kan bestellen.

Gisteren bleek het meeste bij Bike-components.de het goedkoopst te zijn. Vandaag daarom daar de bestelling gedaan. Wat schetst mijn verbazing? Ieder product dat ik gisteren had uitgezocht was vandaag iets duurder. Bij de meeste dingen was het maar een halve euro, maar toch duurder.

Alles bij elkaar was ik nog steeds goedkoper uit dan bij de concurrent, maar ik vermoed dat er met cookies wordt gewerkt die je bezoekjes bijhouden. Volgende keer dat ik een overzichtje maak, wis ik mijn cookies voordat ik ga bestellen, of ik wissel even van browser of computer.

Het zou kunnen dat ik paranoïde aan het worden ben, maar het is wel een groot toeval dat op de 10 producten die ik gisteren bekeken heb, er 10 vandaag duurder zijn.

Het is toch niet de BTW die aangepast is (van 19 naar 21%)?
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Wat welkombuiten zegt heb ik ook al eens meegemaakt. Niks paranoide aan, gewoon zelf blijven denken en de commercie een stap voor blijven :-q :-q :-q :-q
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Gary Visser schreef:Het is toch niet de BTW die aangepast is (van 19 naar 21%)?
Dat dus volgens mij.
Zonder inloggen zie je de DE prijzen. Zodra ik inlog zie ik de prijzen ook iets omhoog gaan, omdat 'ze' dan weten dat het spul naar NL moet, dus ander BTW tarief.
(en bij de artikelen ook eerst 19% en daarna 21%)
WelkomBuiten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 243
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Titus Ti Fireline Evo
Contacteer:

Dat klinkt wel heel logisch, bedankt! Het stoorde me al. Dat je zo alert moet zijn bij 'big commerce' als vliegtuigmaatschappijen is algemeen bekend, maar 'gewoon webwinkelen' bij vertrouwde bedrijven blijft hopelijk nog verschoond van dergelijke oplichtingspraktijken.
Buitenspeler met extra aandacht voor moeilijke mensen.

Buiten is het beter! - Facebook - Instagram - Twitter
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

O is dat het. Het was mij ook opgevallen maar kon het niet duiden. Het is dus het verschil in btw.
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

De tarieven verschillen vanwege Europese regelgeving. Webshops zijn vanaf een bepaalde omzet naar een EU-land verplicht om de btw tarieven van dat land aan te houden en daar ook de btw aangifte te doen. Bike-Discount heeft het slimmer aangepakt, de valuta en het btw tarief worden direct ingesteld op het land van waaruit je de shop bezoekt.
modder zuigt!
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

1) Valt gewoon na te lezen op Europese site, alsmede de thresholds per land op te vragen zijn...
2) Als je dat niet doet dan zit iedere webshop op papier in Luxembourg, Malta, ... omwille van belastingoptimalisatie.
3) Valt te ontwijken als je het zelf ophaalt of zelf laat ophalen, waarbij de verkopende partij niet de vervoerder mag aanwijzen en het de vervoerder separaat laat factureren IIRC...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

cheeta schreef:1) Valt gewoon na te lezen op Europese site, alsmede de thresholds per land op te vragen zijn...
2) Als je dat niet doet dan zit iedere webshop op papier in Luxembourg, Malta, ... omwille van belastingoptimalisatie.
3) Valt te ontwijken als je het zelf ophaalt of zelf laat ophalen, waarbij de verkopende partij niet de vervoerder mag aanwijzen en het de vervoerder separaat laat factureren IIRC...
Spul zelf ophalen hun de winkel in Aachen scheelt een paar procent en je bent niet afhankelijk van DHL/DPD.
Is natuurlijk niet voor iedereen vanzelfsprekend, maar wanneer je het combineert met een dagje/weekend fietsen rond het 3 Landenpunt, dan sla je 2 vliegen in 1 klap.
(zaterdagochtend zijn ze open)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Goed, we gaan het weer zien. Exact 24 uur geleden een set fivetens besteld - en tot nu toe slechts een "Auftragseingang" gehad. Ik vind dat zo typisch, bij zóveel andere shops gaat-ie binnen 24 uur echt wel in verzending. Ja, de schoenen waren "lagernd" - en goedkoop, anders had ik elders gekeken. En de levertijd gaat waarschijnlijk pas lopen vanaf moment van verzending.

Zou mij dus niks verbazen als het zaterdag - of maandag/dinsdag pas bij mij is.

Edit: natuurlijk net ná 24 uur komt de verzendbevestiging... :lol:

And counting...
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 527
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

DPD levert gewoon in 1 dag vanuit Aken naar NL, behalve naar de wadden eilanden.
Nadeel is wel dat het een overdag levering is, je moet dan wel thuis zijn.

DHL heb ik niet een echt hoge pet op met leveringen vanuit Duitsland.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik heb geen keuze in de vervoerder, is altijd DHL. Duurt Heel Lang.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
ollie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1253
Lid geworden op: zo 19 februari 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Kona HeiHei Supreme/Kona WO/Genesis Volare 953 disc/Kona Unit

ja, heb ik ook, ik ga daarom bij BC uit van een levertijd van een week.
MJV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 31 oktober 2016, 21:45

Qua levertijden zelfde ervaringen. Nu trouwens wel Summer Sale met scherpe aanbiedingen daar: https://www.bike-components.de/de/Angebote/ssv-2017/" onclick="window.open(this.href);return false;

Wel netjes: moest nog wachten op aantal producten, zag toen dat kniebeschermers van 74 naar 55 waren afgeprijsd, na een mailtje met BC hebben ze de prijs voor de kniebeschermers in mijn uitstaande bestelling aangepast.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Dat is zeker netjes.

Vwb mijn bestelling: ik zie dat het verwachte bezorgmoment morgen tussen 14 en 18 uur zal zijn. We zullen zien.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie