Hoi.
Ik kan de berg op 2 manieren op.
1 de zigzag weg. Die kom ik 2 maal op,met een kleine pauze. Het verzet staat dan op zijn kleinst en ik zit dan op mijn maximale.
De andere kant is minder stijl en kan ik op met een hartslag van 166. Of meer als ik dat zo wens. En kan ik vaker op.
. Bij de mindersteile kant kan ik iets zwaarder schakelen en heb ik het gevoel dat ik mijn been spieren beter belast.
Welke kant is deverstandigste keuze. Persoonlijk vind ik de steile kant wel leuk. Maar hij vergt wel veel van me en ik weet niet of die paar min. Op max hartslag rijden wel goed is en iets toevoegd
Gulberg training en hartslag
- asphaltdude
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3364
- Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
- Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
- Contacteer:
Niks mis met af en toe een intensieve training.
Everybody bought a new bike!
- asphaltdude
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3364
- Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
- Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
- Contacteer:
Je wordt wat je traint.
Dus wat wil je worden?
Dus wat wil je worden?
Everybody bought a new bike!
- TenZNL
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5651
- Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
- Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk
Afwisselen dus
In order of appearance: Pivot | Dartmoor | C₃H₈ Hugene | C₃H₈ Tyee
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
- asphaltdude
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3364
- Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
- Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
- Contacteer:
Dat zijn langere tochten met meerdere beklimmingen achter elkaar. Algemeen gesproken (al kan variatie nooit kwaad) zul je daar dus voor trainen door..... juistem!
Everybody bought a new bike!
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29963
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Dat wilde ik ook zeggen, afwisselen.TenZNL schreef:Afwisselen dus
Afwisseling houdt het ook leuk, anders is het alleen maar dom stoempen.
Je kan een achtje maken over de top van de Gulberg. Dat is 3km met 100 hm.
Heb je gps ? Dan stuur ik je het rondje, pb even je email.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29963
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
En, hoe gaat het met de Gulberg-trainingen ?
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29963
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Vooral doorgaan, die 6e zit er ook nog wel aan te komen, en de 7e
Misschien iets rustiger beginnen ?
Bijvoorbeeld 1 tandje lichter als je eigenlijk aan zou kunnen ?
Misschien iets rustiger beginnen ?
Bijvoorbeeld 1 tandje lichter als je eigenlijk aan zou kunnen ?
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 39
- Lid geworden op: wo 14 april 2021, 15:54
- Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7 AL 2021
Niet vaak, maar inderdaad ideaal als interval training.
Bij de slagboom omhoog over het grindpad met de dwarsbalkjes, en dan met de afdaling van de vaste route naar beneden tot het kanaal. Hartslag weer laten zakken over het fietspad en de Vamweg terug naar de slagboom.
Het is voor mij een beetje dubbel: ik merk dat het goed is voor de conditie, maar ik vind het wel saai.
Bij de slagboom omhoog over het grindpad met de dwarsbalkjes, en dan met de afdaling van de vaste route naar beneden tot het kanaal. Hartslag weer laten zakken over het fietspad en de Vamweg terug naar de slagboom.
Het is voor mij een beetje dubbel: ik merk dat het goed is voor de conditie, maar ik vind het wel saai.