Vraag ik mij ook af, hebben dan ook nog minder rolweerstand etc. al is een performance zeker geen slechte band en ook wel tubeless te krijgen.SandorB schreef:Waarom zou je een performance band tubeless willen maken terwijl de evolution daarvoor ontworpen is ?
Prijs scheelt maar 1 of 2 tientjes per band.
Ervaringen met tubeless banden
- Gary Visser
- Extreme Biker
- Berichten: 705
- Lid geworden op: zo 27 januari 2008, 23:25
- Mijn mountainbike: 9er O2 x2
De Schwalbe Performance knalde bij mij met 3bar van de velg af. 2x zelfs. Teruggestuurd en de TLR's laten komen. Die zaten meteen perfect.
Bij de Conti Performance zijn ze altijd perfect op de velg blijven zitten. Wil je geld besparen en toch tubeless, dan zou ik Conti's aanraden. Bij Bike Components zijn ze afgrijselijk goedkoop.
Bij de Conti Performance zijn ze altijd perfect op de velg blijven zitten. Wil je geld besparen en toch tubeless, dan zou ik Conti's aanraden. Bij Bike Components zijn ze afgrijselijk goedkoop.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
2015 Kona Wo
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29960
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
3 bar is toch nergens voor nodig???
Schwalbe geeft aan dat het kan, das alles.
En omdat je soms banden niet verslijt maar domweg kapot rijdt.
19 euro afschrijven is dan altijd minder erg dan 39 euro
En denk niet dat een snakeskin protection toeter lampion wel heel blijft als je een scherpe steen tegenkomt.
En bedenk ook dat het verschil tussen Perf en Evo veel kleiner is dan het prijsverschil.
Zolang niet elke seconde telt is Perf zo gek nog niet.
En kan ook heel goed tubeless.
Ik durf te zeggen dat het verschil tussen wel of niet tubeless groter is dan t verschil tussen Evo en Performance.
Ervoor ontworpen is een groot woord.SandorB schreef:Waarom zou je een performance band tubeless willen maken terwijl de evolution daarvoor ontworpen is ?
Prijs scheelt maar 1 of 2 tientjes per band.
Schwalbe geeft aan dat het kan, das alles.
En omdat je soms banden niet verslijt maar domweg kapot rijdt.
19 euro afschrijven is dan altijd minder erg dan 39 euro
En denk niet dat een snakeskin protection toeter lampion wel heel blijft als je een scherpe steen tegenkomt.
En bedenk ook dat het verschil tussen Perf en Evo veel kleiner is dan het prijsverschil.
Zolang niet elke seconde telt is Perf zo gek nog niet.
En kan ook heel goed tubeless.
Ik durf te zeggen dat het verschil tussen wel of niet tubeless groter is dan t verschil tussen Evo en Performance.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
- Gary Visser
- Extreme Biker
- Berichten: 705
- Lid geworden op: zo 27 januari 2008, 23:25
- Mijn mountainbike: 9er O2 x2
Ik heb hier zowel performance als evolution banden liggen en die zijn toch echt wel redelijk verschillend hoor, iemand die genoeg fiets merkt dat ook wel in de rijeigenschappen.
Maar je geraakt met beide wel terug thuis, dat zeker.
Maar je geraakt met beide wel terug thuis, dat zeker.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29960
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Ik heb ze ook beide, maar merk het verschil vooral in mn portemonnee.
In Z Limburg, Ardennen en Alpen gebruik ik de goedkopere Performances.
Wedstrijden winnen zit er voor mij niet meer in, thuiskomen is belangrijker, en geld overhouden voor roadtrips.
Dus Performance, tenzij ik een Hans of Mary er om leg, die zijn er alleen in Evo.
(maar die blijven meestal wel heel, want 50% meer materiaal)
Maar we dwalen af, ook de performance gaat goed tubeless.
In Z Limburg, Ardennen en Alpen gebruik ik de goedkopere Performances.
Wedstrijden winnen zit er voor mij niet meer in, thuiskomen is belangrijker, en geld overhouden voor roadtrips.
Dus Performance, tenzij ik een Hans of Mary er om leg, die zijn er alleen in Evo.
(maar die blijven meestal wel heel, want 50% meer materiaal)
Maar we dwalen af, ook de performance gaat goed tubeless.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5243
- Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
- Mijn mountainbike: wil naar buiten
Ik krijg ook vrijwel alles tubeless, alle merken en types. Enige uitzondering is de 42mm Knards die ik op m'n gravelracer wielen heb liggen. Voor zowel de carbon velgen als de Notubes Grail is die band gewoon net iets te wijd. Productiefoutje denk ik. Met oppompen met binnenband moet ik opletten dat hij niet buiten de velg gedrukt wordt.
De Knard 3.0 op Hugo velgen is zelfs zonder compressor supersnel tubeless te krijgen.
Ciao,
Jan
De Knard 3.0 op Hugo velgen is zelfs zonder compressor supersnel tubeless te krijgen.
Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
-
- All rounder
- Berichten: 125
- Lid geworden op: vr 27 mei 2016, 23:36
- Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7.9 (green), 203Hc-Storm, Hope Pro4/NoStance Flow ex, Cema-BB KMC,Crankbrother pedalen
- Contacteer:
Ik woon in zuid-limburg. Fiets in zuiden , Voerstreek, Eifel en vakantie (gardameer)
Rij geheel het jaar op NobbyNic double defense. (Zijwand verstevigd) rijdt fijner met minder druk in de band. Gaat minder in dan de versie die het niet heeft. Joe latex erin. Rolt fijn en altijd goede grip.
Rij geheel het jaar op NobbyNic double defense. (Zijwand verstevigd) rijdt fijner met minder druk in de band. Gaat minder in dan de versie die het niet heeft. Joe latex erin. Rolt fijn en altijd goede grip.
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 11
- Lid geworden op: za 1 juli 2017, 23:12
Na tien jaar niet te hebben geMTBed, toch weer overstag gegaan en een Focus 29er gekocht. Echter na de tweede rit had iemand mij niet gezien en rijd mijn achterwiel paraplu. Die kon in de kliko!! Gelijk gaan zoeken naar Tubeless wielen, omdat ik ook niet weet of ik de MTB weer fanatiek ga aanpakken een betaalbare set gevonden in mijn ogen.
Bij Mantel de XT WHM 785 besteld met RaRa Evo's erbij. De volgende dag al binnen, nu kon het geklungel beginnen, dacht ik viel mee achteraf. Begonnen met het achterwiel, compressor er op geeft geen krimp hoor wel veel lucht ontsnappen.
Ventiel iets los gezet en de hielen goed ertussen gezet, ventiel weer strak getrokken. Na de tweede maal dit te hebben herhaald, pang pang pang gelukt eigenlijk een fluitje van een cent. Voorwiel hetzelfde kunstje herhaald maar zonder succes. Na een nachtje slapen en het een en ander gelezen te hebben op het forum de oude truc met een dreft/water oplossing. De hielen goed ingespoten aan beide kanten, compressor erop gelijk prijs. De banden sluiten goed af op de velgen. Voorlopig nog geen sealant toegevoegd wel al ventielen e.d. besteld. Super tevreden met mijn wielen, en gewicht van de fiets van 11.6 naar 10.7 kg gebracht. XT wielset weegt 1900 gr. ex. steekassen/schijven , RaRa Evo 2.1 wegen 585 gr. voor de geinteresseerden.
Bij Mantel de XT WHM 785 besteld met RaRa Evo's erbij. De volgende dag al binnen, nu kon het geklungel beginnen, dacht ik viel mee achteraf. Begonnen met het achterwiel, compressor er op geeft geen krimp hoor wel veel lucht ontsnappen.
Ventiel iets los gezet en de hielen goed ertussen gezet, ventiel weer strak getrokken. Na de tweede maal dit te hebben herhaald, pang pang pang gelukt eigenlijk een fluitje van een cent. Voorwiel hetzelfde kunstje herhaald maar zonder succes. Na een nachtje slapen en het een en ander gelezen te hebben op het forum de oude truc met een dreft/water oplossing. De hielen goed ingespoten aan beide kanten, compressor erop gelijk prijs. De banden sluiten goed af op de velgen. Voorlopig nog geen sealant toegevoegd wel al ventielen e.d. besteld. Super tevreden met mijn wielen, en gewicht van de fiets van 11.6 naar 10.7 kg gebracht. XT wielset weegt 1900 gr. ex. steekassen/schijven , RaRa Evo 2.1 wegen 585 gr. voor de geinteresseerden.
- ArjanR1
- Mountainbike Junk
- Berichten: 287
- Lid geworden op: wo 7 mei 2014, 01:45
- Mijn mountainbike: Rose The Tusker - YT Industries JEFFSY 27 - Radon Jealous
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het TL maken van de Conti X-King Race Sport?
Die zitten op mijn nieuwste aanwinst, maar schijnen niet TL ready te zijn.
Die zitten op mijn nieuwste aanwinst, maar schijnen niet TL ready te zijn.
- Gary Visser
- Extreme Biker
- Berichten: 705
- Lid geworden op: zo 27 januari 2008, 23:25
- Mijn mountainbike: 9er O2 x2
Ik heb een paar weken geleden een 2.4 tubeless gelegd, ging zeer vlot. Wel eerste even ontvetten.ArjanR1 schreef:Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het TL maken van de Conti X-King Race Sport?
Die zitten op mijn nieuwste aanwinst, maar schijnen niet TL ready te zijn.
- ArjanR1
- Mountainbike Junk
- Berichten: 287
- Lid geworden op: wo 7 mei 2014, 01:45
- Mijn mountainbike: Rose The Tusker - YT Industries JEFFSY 27 - Radon Jealous
Kan ik ze ontvetten met Dasty?
[edit]
Heb ze met Dasty behandeld, goed afgespoeld en gedroogd.
Daarna latex er in, en er kwam aan alle kanten latex naar buiten
Na een half uur draaien en wiebelen lijkt het de goede kant op te gaan
[edit]
Heb ze met Dasty behandeld, goed afgespoeld en gedroogd.
Daarna latex er in, en er kwam aan alle kanten latex naar buiten
Na een half uur draaien en wiebelen lijkt het de goede kant op te gaan
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2230
- Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
- Mijn mountainbike: Trek
- Contacteer:
Ik lees even mee. Ik heb sinds november een nieuwe fiets waar tubeless ready velgen op zitten(Shimano). Zo als het er nu naar uit ziet heb ik voor de herfst van 2017 nieuwe buitenbanden nodig(ik rij 95 tot 150KM per week) eigenlijk is dan ook een mooi moment om de wielen tubeless te maken. Als ik banden neem is het van Schwalbe die toch al tubeless ready zijn.
Het is maar een mening wat ik geef.
Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 8735
- Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
- Mijn mountainbike: Ne ne Niner
Dichtmaken gaat prima. Maar na een half jaar of zo gaan ze toch wel veel lucht verliezen omdat de wangen toch te poreus worden.ArjanR1 schreef:Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het TL maken van de Conti X-King Race Sport?
Die zitten op mijn nieuwste aanwinst, maar schijnen niet TL ready te zijn.
Dat is de reden dat ik er nu de performance (tegenwoordig geloof ik super grip) erop heb liggen. Als het goed is blijven ze langer dicht.
Ik ploeterde en rook de overwinning!
Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29960
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Performance heeft tegenwoordig ook Liteskin, dus die wangen zijn ook dun.
Dat zweten gebeurd ook als de latex is uitgewerkt, heb ik gemerkt.
De latex component van je vloeistof zit opgedroogd aan de buitenband, het restant water en de PEG verlaten de buitenband via de wangen.
Alles er uit, schoonmaken en nieuwe latex er in wil nog wel eens helpen.
Dat zweten gebeurd ook als de latex is uitgewerkt, heb ik gemerkt.
De latex component van je vloeistof zit opgedroogd aan de buitenband, het restant water en de PEG verlaten de buitenband via de wangen.
Alles er uit, schoonmaken en nieuwe latex er in wil nog wel eens helpen.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 645
- Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
- Mijn mountainbike: Neuron / Grail
Ik reed altijd met Latex biba's, omdat ik mijn banden nog wel eens wisselde.
Nu heb ik een nieuwe bike en pak ik gewoon de oude bike als ik andere banden nodig denk te hebben, dus ik dacht, laat ik het ook eens proberen.
Zondag de eerste poging met de voorband, een bijna nieuwe X-King Racesport 2.4 op 25mm DT-Swiss XM-1501 velg.
Ik had Joe's No Flats gekocht met het maatbekertje om het door je ventiel in de band te gieten.
Dit dus eerst geprobeerd, maar ik merkte dat er veel vaste deeltjes achterbleven in het tuutje van het maatbekertje en volgens mij wil je die nou juist in de band hebben.
(Misschien had ik beter moeten schudden voor het gieten ofzo? Of blijven die deeltjes zo groot?)
De band opgepompt en ik kon direct zien dat er al een paar gaatjes in het loopvlak zaten waar de latex zijn werk begon te doen.
Langs de velg bleef de band echter nog wat lekken dus heb ik nog wat sealant toegevoegd.
Deze keer 1 kant van de band los gehaald en direct in de band gegoten, dat ging een stuk beter.
Wiel schudden en op een emmer enzo en de band blijft nu op druk. Ik ben helemaal blij.
Binnenkort even de achterband doen, dit is alleen wel een wat oudere RaceKing Racesport, dus ben benieuwd of die nog dicht wil, kan het canvas in de wangen al zien.
Nu heb ik een nieuwe bike en pak ik gewoon de oude bike als ik andere banden nodig denk te hebben, dus ik dacht, laat ik het ook eens proberen.
Zondag de eerste poging met de voorband, een bijna nieuwe X-King Racesport 2.4 op 25mm DT-Swiss XM-1501 velg.
Ik had Joe's No Flats gekocht met het maatbekertje om het door je ventiel in de band te gieten.
Dit dus eerst geprobeerd, maar ik merkte dat er veel vaste deeltjes achterbleven in het tuutje van het maatbekertje en volgens mij wil je die nou juist in de band hebben.
(Misschien had ik beter moeten schudden voor het gieten ofzo? Of blijven die deeltjes zo groot?)
De band opgepompt en ik kon direct zien dat er al een paar gaatjes in het loopvlak zaten waar de latex zijn werk begon te doen.
Langs de velg bleef de band echter nog wat lekken dus heb ik nog wat sealant toegevoegd.
Deze keer 1 kant van de band los gehaald en direct in de band gegoten, dat ging een stuk beter.
Wiel schudden en op een emmer enzo en de band blijft nu op druk. Ik ben helemaal blij.
Binnenkort even de achterband doen, dit is alleen wel een wat oudere RaceKing Racesport, dus ben benieuwd of die nog dicht wil, kan het canvas in de wangen al zien.