Continental nieuwe MK

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Nieuws bij Conti is al gauw bijzonder, zo vaak komen zij niet met iets nieuws.
Ze hebben het succes nummer KMII verkozen om te voorzien van een geheel nieuw noppen profiel.
Afbeelding

Weinig verrassend is het feit dat ook deze banden minder rolweerstand heeft, volgens Conti 10% minder. Daarnaast ook 100 gram lichter in de protection 2.4 uitvoering, 29er.

Naast de band is er nu ook een MK schoen..in samenwerking met Adidas.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Was ook nodig, want ik vond de MK II zelf een gevaarlijke band omdat de afstand tussen de noppen in het midden en de buitenste model veel te groot was. Maak ik mede verantwoordelijk voor een sleutelbeenbreuk en meerdere gebroken rippen.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4284
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

geef het material maar weer de schuld :-)
Maar ik ben het met je eens. Is met de roro ook een probleem. zo schuin kom je nooit met de band en je mist een stuk grip waar dat juist het belangrijkste is
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

Hier nog een artikel over de band en de schoen

http://www.mtb-news.de/news/2017/07/12/ ... king-2018/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Toch vind ik de zijnoppen weer vreemd. Ze staan niet mooi in lijn en dan ook nog met de punten naar beneden. Voor mijn gevoel gaat dit juist tegen de grip in bochten in....

Het gevoel van Roki kan ik ook delen. Zowel met de MK als met de Trail King. Ook de laatste gaf mij weinig vertrouwen in off-camber stukken en bochten.

Juist in de Protection blinken de banden van Conti uit, maar in grip kan ik geen vrienden met ze worden...

Ben dan ook wel benieuwd hoe deze nieuwe banden presteren en of ze nog een andere compound hebben gekozen.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Toch vind ik de zijnoppen weer vreemd. Ze staan niet mooi in lijn en dan ook nog met de punten naar beneden. Voor mijn gevoel gaat dit juist tegen de grip in bochten in....

Het gevoel van Roki kan ik ook delen. Zowel met de MK als met de Trail King. Ook de laatste gaf mij weinig vertrouwen in off-camber stukken en bochten.

Juist in de Protection blinken de banden van Conti uit, maar in grip kan ik geen vrienden met ze worden...

Ben dan ook wel benieuwd hoe deze nieuwe banden presteren en of ze nog een andere compound hebben gekozen.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4284
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

wat vind je uitblinken aan de protection, lekbescherming of stevigheid (gevoel) tijdens het rijden?
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Uitblinken van de Protection vind ik de stijfheid van de wangen. Veel stijver dan een RoRo snakeskin. Dat stijve zocht ik juist in een band omdat ik met relatief lage luchtdruk rij. Snakeskin plooit dan op een manier die mij niet beviel.
N13ls
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 11 januari 2015, 18:33

Luc151 schreef:Hier nog een artikel over de band en de schoen

http://www.mtb-news.de/news/2017/07/12/ ... king-2018/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik neem aan dat het een MTB maar een trailrunningschoen is?
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4284
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Jurriaan schreef:Uitblinken van de Protection vind ik de stijfheid van de wangen. Veel stijver dan een RoRo snakeskin. Dat stijve zocht ik juist in een band omdat ik met relatief lage luchtdruk rij. Snakeskin plooit dan op een manier die mij niet beviel.
Dan heb ik een ideaal bandje voor je. De michelin force xc, echt een topband.
Dat vind ik namelijk ook op de grens bij normale mtb druk plooit een schwalbe veel te snel.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

RoRo is wat dat betreft wel de zwakste Schwalbe.
Fijn bandje, maar net iets te licht, en dat merk je op bepaalde punten.
Duivels dilemma voor de fabrikanten.
Met 100g extra materiaal is dat opgelost, maar dan blijft hun produkt in de schappen liggen omdat het zwaarder is dan dat van de concurrentie.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

x-king is steviger dan roro en zwaarder.

'Normaal' is anno 2017 banden van 1000gram het stuk, tja ;-)
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4284
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

ThaSingleTrackMastah schreef:RoRo is wat dat betreft wel de zwakste Schwalbe.
Fijn bandje, maar net iets te licht, en dat merk je op bepaalde punten.
Duivels dilemma voor de fabrikanten.
Met 100g extra materiaal is dat opgelost, maar dan blijft hun produkt in de schappen liggen omdat het zwaarder is dan dat van de concurrentie.
Klopt, de michelin in inderdaad 670gram in een 2.25 x 29
Zwaarder dan een roro of rara, maar wel heel erg fijn.
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Ik vind de MKII wel een hele fijne allround band, alleen de rolweerstand is hoog. Dus als ze daar 10% vanaf hebben weten te snoepen met gelijkwaardige grip is het mogelijk een kandidaat opvolger voor mijn huidige MKII's.
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Gisteren nadat ik mijn bestelling bij Bike-Components afrondde, keek ik nog even rond op hun blog.
Het artikel over de derde dag van Eurobike 2017 laat helemaal onder aan de pagina een stukje over Continental zien.

Onderaan deze pagina dus, klik en scroll...

Natuurlijk wordt er iets gezegd over de nieuwe MountainKing, maar ik zie nog meer interessants in een erg korte beschrijving van de vernieuwingen.

Afbeelding
Wat is er nieuw aan bovenstaande banden?

- Eerder las ik al een stukje over een subtiel aangepast RaceKing. Wellicht dat dit de vernieuwing in de Raceking is.
- De X-King/ CrossKing in 29x2.3? Het plaatje is een beetje pixelig. Volgens BC ook een 2.6 X-King.
- Mountain King spreekt voor zich...
- Trail King ook in 2.6

Ik gok dat de 2.6 maten voor 27.5 zijn.
Plaats reactie