Cube Stereo 29 140, off-set bushings

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Grotere luchtkamer is meestal minder druk, toch?
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Of is het logisch eerst een Shockwiz te huren :-q En aan de hand daarvan de vork en demper te laten tunen 8)
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Voordeel van de M8000 remmen zijn de kuiltjes in de remgrepen.
Dat kan ik zelf ook dacht ik, en zo geschiedde :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Cyclist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 21 april 2014, 17:02

Ziet er goed uit! :-q
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Echt old-school. Overal gaten in boren om het lichter te maken :) (al zijn dit technisch gezien geen gaten).
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Met die laatste foto kun je je het beste in het Nutteloos topic vervoegen :lol: :-q
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Nutteloos, gewichtsbesparing :( Zo jammer dit :winkie:

En nu hopen dat het in de praktijk werkt :tong
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Om relaxed deel te kunnen nemen aan de trailtour in Beek wilde ik wat meer profiel t.o.v. XK's.
Eisen waren minimaal 2.3 en onder de 35 euro/ band. Keuze stress was het gevolg en een oplossing voorhanden:
Afbeelding

Afbeelding

Welke band voor en welke achter. Voorkeur gebaseerd op het uiterlijk monteerde ik NoNi voor en MKII achter.

De banden bleken rijkelijk voorzien van olie. Ik neem aan dat dat op de banden zit om ze te kunnen lossen uit de mal.
Een dag voor de trailtour monteerde ik de banden, dus tijd om de olie er af te rijden had ik niet (dat rijdt ook niet relaxed). Wasbenzine was de oplossing. Met een tandenborstel gedoopt in de waren de banden vrij snel schoon.

Oeff zoveel grip was ik niet gewend, de eerste kilometers waren erg wennen. De mtb reageerde anders, heel anders. Al gauw begon ik het door te krijgen, wat een heerlijk duo. Geen moment is de combinatie of een van beide uitgebroken. Verrassingen deden zich voor door overal grip te bieden.

Rolweerstand, ja dat heeft de MKII ruim voldoende. Op het asfalt, maar daar is de band niet voor bedoeld. Ik denk dat de NoNi iets minder rolweerstand heeft, gezien het noppenprofiel. Het duo van plaats verwisselen zal dit uit wijzen. Alhoewel ik de MKII iets minder zie zitten aan de voorkant, gebaseerd op het noppen profiel. De NoNi heeft net iets meer een V vorm.

+ een nieuwe topcap #velozine:
Afbeelding
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

MKII voorop. NoNi achterop
Weer een nieuw fiets gevoel. Rolt goed de NoNi achter, de MKII voorop heeft veel grip, doet het ook erg goed op natte wortels. Beter dan de NoNi. Daarmee gleed ik vorige week onderuit.

NoNi is wel mooier om te zien dan MKII. 8)
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

MKII vs RoRo na een modderige rit over heftiger terrein waarbij de MKII voorop lag en de RoRo achter.

MKII
De agressiefste van de twee. Doet mij denken aan een Doberman. Duidelijk is dat de MKII meer grip heeft. Lost ook beter modder en klei dan de NoNi. Vraagt wel om een agressievere rijstijl. Past in die zin goed op een 29er. Is ook leuk om te doen, gooien smijten en dan veel grip hebben. Gooi je de mtb plat dan grijpt ie vast, daar kun je echt op vertrouwen. Doe je dat niet dan kan ie je wel verrassen.
Natte boomwortels had ik helaas niet, wel een natte rockgarden waar de band zich prima houdt. Stevig karkas is dan echt een meerwaarde.

RoRo
Gemoedelijker, meer een labrador. Rol verrassend makkelijk. Rondere band, meer een geheel. Is daardoor voorspelbaarder. Goed vast laten bijten is er minder bij. Heeft geen extra reserve. Wat niet hetzelfde eis als weinig grip hebben.

Op naar een Maxxis of Vittoria als achterband, iemand tips?
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ik ben zelf erg content met de vittoria peyote.
Ze hebben lekker soepele wangen, grip zat, en zijn erg lekbestendig.
Ik heb alleen achterop alleen nog steeds een rara omdat ik denk dat die lichter rolt.

De protectie versie is ook zeker Alpen geschikt, profiel is alleen zo weg.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Cadexrider
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 565
Lid geworden op: do 17 april 2014, 19:32
Mijn mountainbike: Rocks;-)
Contacteer:

Die fiets was toch voor droge routes?! :lol:
Strakke bak trouwens!
Jurriaan schreef:MKII vs RoRo na een modderige rit over heftiger terrein waarbij de MKII voorop lag en de RoRo achter.

MKII
De agressiefste van de twee. Doet mij denken aan een Doberman. Duidelijk is dat de MKII meer grip heeft. Lost ook beter modder en klei dan de NoNi. Vraagt wel om een agressievere rijstijl. Past in die zin goed op een 29er. Is ook leuk om te doen, gooien smijten en dan veel grip hebben. Gooi je de mtb plat dan grijpt ie vast, daar kun je echt op vertrouwen. Doe je dat niet dan kan ie je wel verrassen.
Natte boomwortels had ik helaas niet, wel een natte rockgarden waar de band zich prima houdt. Stevig karkas is dan echt een meerwaarde.

RoRo
Gemoedelijker, meer een labrador. Rol verrassend makkelijk. Rondere band, meer een geheel. Is daardoor voorspelbaarder. Goed vast laten bijten is er minder bij. Heeft geen extra reserve. Wat niet hetzelfde eis als weinig grip hebben.

Op naar een Maxxis of Vittoria als achterband, iemand tips?
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Ja echt he.

Nu opzoek naar blauwe alu boutjes om de remgrepen, Reverb en shifter vast te zetten. En een witte zadelpenklem.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Zit dit lager verkeerd om? Nu is het de rode seal gericht naar buiten toe, behoort dat niet de zwarte seal te zijn?
En wat is het verschil tussen VRD en 2RS?


Afbeelding
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Bij de meeste lagers maakt het niet uit toch?
Sneeuwmonster
Plaats reactie