Zuid-Bretagne

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
WelkomBuiten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 243
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Titus Ti Fireline Evo
Contacteer:

Heren, dames,

Deze zomer vieren we onze vakantie in zuidelijk Bretagne bij Landaul (tussen Lorient en Auray). Nu heb ik me al suf gegoogeld, maar MTB-routes in de buurt vind ik niet echt. Ik kom voornamelijk informatie tegen over Voies Vertes, lange, toeristische fietspaden, meestal over voormalige spoortrajecten. Zoekend op VTT kom ik alleen wedstrijduitslagen tegen, of iets wat daarop lijkt.

Iemand bekend met de lokale regels t.a.v. 'wildfietsen', weet er iemand uitgezette of aangelegde MTB-routes of heeft er iemand tracks om te delen? Het gaat me dus wel om routes in de omgeving van Landaul. Ik ga vrouw en kinderen geen dagen achterlaten om naar Finistère of Côtes-d'Armor te rijden. Ze moeten me af en toe al missen als ik de kajak pak.
Buitenspeler met extra aandacht voor moeilijke mensen.

Buiten is het beter! - Facebook - Instagram - Twitter
WelkomBuiten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 243
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Titus Ti Fireline Evo
Contacteer:

Inmiddels een aantal trails gevonden rond Rochefort-en-Terre (Limerzel, Malansac, St. Grave). Helaas ruim 60 kilometer van Landaul. Als er iemand dichterbij iets weet hou ik me aanbevolen.
Buitenspeler met extra aandacht voor moeilijke mensen.

Buiten is het beter! - Facebook - Instagram - Twitter
ericb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 709
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 20:13
Mijn mountainbike: Norco Torrent 7.1FS,Norco Search Gravelracer

Net ten oosten van Lorient,iets noordelijker ligt op ongeveer 20 km Quimperle daar liggen een aantal leuke lussen,best pittig en glad als het nat is.
Iets noordelijker aan de kust liggen meerdere routes met mooie uitzichten over de oceaan.
Als je echt technisch wil rijden ,vanuit Kergroes langs de Belon naar Riec en richting Pont Aven de cotier de sentier blijven volgen ,op een paar plekjes na berijdbare singletrails voor gevorderden (wel knieprotectie aan)
Kustpaden zijn verboden voor fietsers ivm aansprakelijkheid van de grondeigenaren.
Maar nooit problemen ondervonden,wel alleen in de ochtend gereden en niet op zondag ivm drukte van wandelaars.

Ook zijn er ieder weekend en op feestdagen (14 juli)
Goed georganiseerde Toertochten(ff googlen op kalendrier vtt Bretagne)
Leuk om in onbekend gebied de sfeer te proeven met wijn,brood en worst na de rit.

Ook leuk(zeker met de kids)
In het binnenland Huell Guat,een dorpje met reuzensteenen,ook wel het MTB mekka van de Bretagne.Hier zijn regelmatig wedstrijden (ook DH en Enduro) en TT's.

Ik ben vaker met locals meegereden,zij weten wel de ins en outs.
Ik hoor een zwijn,ik zie een zwijn,ik eet een zwijn..........
En soms voel ik mij als een zwijn,vies en dwars door de bush


We Are Basta!!
WelkomBuiten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 243
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Titus Ti Fireline Evo
Contacteer:

Bedankt, Eric. Beste optie tot nu lijken de routes bij Quimperlé. Helaas nog steeds 40 kilometer verderop, dus te ver weg om af en toe even op pad te gaan.
Voorgaande vakanties waren (in Nederland) vlak bij een MTB-parcours, waardoor ik vroeg op kon staan, mijn rondje doen en terug als de rest aan het ontbijt zat zodat we gewoon als gezin vakantie konden vieren. Verleden jaar zaten we bijvoorbeeld op 8 kilometer fietsen van de Lemelerberg. Perfect voor een ochtendrondje om de paar dagen.

Waarschijnlijk wordt het zelf een route maken over paden in de omgeving. Ik zal drukkere kustwandelingen mijden. Mochten er nog suggesties of ervaringen met wildrijden zijn, dan hoor ik ze graag.
Buitenspeler met extra aandacht voor moeilijke mensen.

Buiten is het beter! - Facebook - Instagram - Twitter
WelkomBuiten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 243
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Titus Ti Fireline Evo
Contacteer:

Zo gezegd, zo gedaan. De dichtstbijzijnde paden vanuit de camping aan elkaar gelust en zo een rondje van een kilometer of 12 weten te maken (exclusief heen en terug naar de camping) om 's ochtends het bloed wat te laten stromen voor het dagprogramma met het gezin begon. Een keer of 10 gereden, bijna niemand tegengekomen.

Voor wie in deze hoek gaat verblijven: hier de track.

Wat foto's op de route:

https://goo.gl/photos/evGq154GStt6SEuY6" onclick="window.open(this.href);return false;

https://goo.gl/photos/A6jr5EcnTZopoQ9D9" onclick="window.open(this.href);return false;

https://goo.gl/photos/ogEhi2fkt5nV6N3a6" onclick="window.open(this.href);return false;

https://goo.gl/photos/WWyAwW8SoMsXz6mr7" onclick="window.open(this.href);return false;

https://goo.gl/photos/vKT4zQLAgBBmzr419" onclick="window.open(this.href);return false;
Buitenspeler met extra aandacht voor moeilijke mensen.

Buiten is het beter! - Facebook - Instagram - Twitter
Plaats reactie