Moutainbiken in de ardeche

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

RideMTB schreef:Voor komend jaar al geboekt en het wordt ook Largentiere. Al meer forum leden die daar in de omgeving zitten in de zomervakantie 2017?
Pas laat in de zomer. We zitten in een huisje tegen Darbres aan, een kleine drie kwartier van Largentiere. Als iemand tips en handigheidjes heeft hoor ik ze graag, dit wordt de eerste keer in 12 jaar dat we niet naar Engeland gaan.. en mijn Frans is ronduit beroerd :D
Gebruikersavatar
DrLivingstone
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 209
Lid geworden op: di 16 september 2003, 08:23
Mijn mountainbike: ..heeft maar 1 been!

Zit je rond Pradons / Ruoms etc. check dan mijn website: https://www.mtbtrails.nl/mtb-trails-fr/ ... ns-ardeche
Er is daar veel te fietsen. Uitgepijlde routes kun je ronduit schudden. Bewegwijzering is erg slecht. GPS + kaart en gaan. Heb er veel rondgefietst en me zeer goed vermaakt!
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Pascal Rijzinga schreef:Zit je rond Pradons / Ruoms etc. check dan mijn website: https://www.mtbtrails.nl/mtb-trails-fr/ ... ns-ardeche
Er is daar veel te fietsen. Uitgepijlde routes kun je ronduit schudden. Bewegwijzering is erg slecht. GPS + kaart en gaan. Heb er veel rondgefietst en me zeer goed vermaakt!
Ah top, bedankt! Mooi ook dat je die kaarten als download hebt :-q

Normaliter rijd ik nooit op GPS, dus ik zal een kijken hoe ik dat ga regelen. Met mn telefoon kom ik vast een heel eind.
Gebruikersavatar
Gary Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 705
Lid geworden op: zo 27 januari 2008, 23:25
Mijn mountainbike: 9er O2 x2

Pascal Rijzinga schreef:Zit je rond Pradons / Ruoms etc. check dan mijn website: https://www.mtbtrails.nl/mtb-trails-fr/ ... ns-ardeche
Er is daar veel te fietsen. Uitgepijlde routes kun je ronduit schudden. Bewegwijzering is erg slecht. GPS + kaart en gaan. Heb er veel rondgefietst en me zeer goed vermaakt!
Dat is het beste advies :-q , doe het ook al jaren zo. Kaart gebruik ik hoofdzakelijk om tochten uit te stippelen, de gps is voor onderweg.
Ook voor de veiligheid trouwens, met een GPS ken je de steeds de kortste weg terug naar je startpunt of kan je je coördinaten doorgeven in noodgevallen.
Telefoon kan je niet altijd op rekenen in Frankrijk in ruw gebied, al is dat de laatste jaren wel sterk verbeterd.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Kaarten downloaden en in een navigatieapp als GPX viewer draaien zou moeten werken toch? Dan heb je geen mobiel netwerk nodig.
Nathan-
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 4 januari 2015, 13:57

2 jaar geleden Route 6 gereden, 1 keer verkeerd gereden maar echt een super route! Maar koop dit jaar wel een gps rijdt toch een stuk veiliger, mocht er wat gebeuren.....
No pain no gain
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Nog anderhalve maand en dan gaan we naar de Ardeche.. ondertussen zit ik met allerlei vraagtekens of ik m'n fietsje wel mee moet nemen. Ik fiets minder dan een jaar, dus heb me op vakantie nog nooit om routes enz. bekommerd.

Op het moment heb ik geen navigatie, wat wel erg welkom is als ik alles zo lees. Daarnaast rijd ik een XC gerichte hardtail, met vooral achter een dun snel bandje. Die is natuurlijk vlot vervangen, maar goed, de fiets niet bepaald gebouwd op bergen.

Als bewoner van het hoge noorden ben ik niet bepaald ervaringsdeskundige in klimmen, en als ik dit kaartje zo zie zou dat wel eens een uitdaging kunnen worden..

Daarnaast kan ik erg moeilijk inschatten hoe makkelijk/veel trails er te fietsen zijn. Ik hoop natuurlijk zo min mogelijk verhard te fietsen :) Ik vind het maar moeilijk allemaal, ik mag me erg graag voorbereiden en heb nu gewoon te weinig beeld van de omgeving om plannen te maken :tong
Gebruikersavatar
Dunc@n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: di 10 september 2013, 09:09
Mijn mountainbike: GT Sensor Expert; Koga Beachracer; Giant Defy

Gewoon je fiets meenemen en je in eerste instantie beperken tot verharde wegen en grint paden (dualtrack/karrespoor/schotter) dan kan je in principe weinig gebeuren.
Met een lokale wandelkaart kom je niets tekort, al is een GPS natuurlijk wel makkelijker.
Als je dan wat meer ervaring krijgt en weet wat je aankan kun je vanzelf besluiten om ook wat singletrail (wandelpaden) te gaan verkennen.

En onthoud: als het te lastig wordt kan je altijd gewoon afstappen!
Serieuze Wielerliefhebber zonder Ambitie
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Download even de offline kaart van het directe gebied in google maps op je telefoon.
Op die manier kan je altijd de kaart oproepen. Ook zonder mobiel internet.
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 507
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

Bowiex schreef:Download even de offline kaart van het directe gebied in google maps op je telefoon.
Op die manier kan je altijd de kaart oproepen. Ook zonder mobiel internet.
Mobiel internet is nu in de hele EU binnen je eigen bundel dus kun je er gewoon gebruik van maken zonder extra kosten :wink:
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Cube AIM schreef:
Bowiex schreef:Download even de offline kaart van het directe gebied in google maps op je telefoon.
Op die manier kan je altijd de kaart oproepen. Ook zonder mobiel internet.
Mobiel internet is nu in de hele EU binnen je eigen bundel dus kun je er gewoon gebruik van maken zonder extra kosten :wink:
Maar midden in de Franse bossen zal de ontvangst misschien niet top zijn ;)

Dank voor de tips allemaal, het zal wel loslopen. Ik heb een behoorlijk aantal routes gevonden die ik op mn telefoon in GPX Viewer offline kan draaien. Routes komen wel goed, als fiets en (vooral) berijder er tegen zijn opgewassen zou het zomaar eens ontzettend mooi kunnen worden :)
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Cube AIM schreef:
Bowiex schreef:Download even de offline kaart van het directe gebied in google maps op je telefoon.
Op die manier kan je altijd de kaart oproepen. Ook zonder mobiel internet.
Mobiel internet is nu in de hele EU binnen je eigen bundel dus kun je er gewoon gebruik van maken zonder extra kosten :wink:
Ik had het idd over bereik wat in Frankrijk niet overal dekkend is. :winkie:
The Pwep
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 13 januari 2014, 14:14
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 9.0 SL

Mtb-Vinnie schreef:ik zit vanaf 8-8-2016 in de Ardeche in Ruoms/sampzon op camping la Plaine.
Ik neem de GT + gps mee en kan niet wachten om wat mooie routes te rijden! Zijn er nog meer forumleden op deze camping in dezelfde periode die misschien samen willen fietsen?
Ik zit van 12 t/m 26 augustus op de camping naast je. Lijkt me zeker leuk om samen een rondje te fietsen.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Ah jammer! Wij komen juist de 26e aan, op iets meer dan een half uur auto afstand. Als je/jullie tips hebben lees ik ze graag :)
The Pwep
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 13 januari 2014, 14:14
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 9.0 SL

The Pwep schreef:
Mtb-Vinnie schreef:ik zit vanaf 8-8-2016 in de Ardeche in Ruoms/sampzon op camping la Plaine.
Ik neem de GT + gps mee en kan niet wachten om wat mooie routes te rijden! Zijn er nog meer forumleden op deze camping in dezelfde periode die misschien samen willen fietsen?
Ik zit van 12 t/m 26 augustus op de camping naast je. Lijkt me zeker leuk om samen een rondje te fietsen.
Haha ik zie nu pas dat ik reageer op een bericht uit 2016
Plaats reactie