MTB route Apeldoorn

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Ik vind het een ontzettend saaie route. Grappig hoe meningen kunnen verschillen.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik hou van veelzijdigheid. Nou heeft Apeldoorn dat niet echt maar zo lekker (vooral Posbank) als afwisseling van de UHR tracks.
Gewoon lekker stoempen ipv dat oeverloze geslinger en gehobbel. Dat elke zondag? Nou nee, maar idd smaken verschillen.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Giant-E schreef:Ik hou van veelzijdigheid. Nou heeft Apeldoorn dat niet echt maar zo lekker (vooral Posbank) als afwisseling van de UHR tracks.
Gewoon lekker stoempen ipv dat oeverloze geslinger en gehobbel. Dat elke zondag? Nou nee, maar idd smaken verschillen.
Lijkt me daarom goed dat de routes Apeldoorn en Posbank lekker zo blijven als ze zijn. :-q

Ga ik lekker elk weekend slingeren op de UHR, af en toe wortels, stenen en modder pakken op de Posbank en Apeldoorn alleen aandoen in winter met mooie toertochten
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Grappig de meningen omtrent Apeldoorn (Rheden) tov bijvoorbeeld de UHR.
Apeldoorn: Een rondje (ronde) waar je lekker op de automatische modus uurtjes/km's kan pakken zonder technische hoogstandjes. Ideaal voor marathontraining (stoempen) en je hebt geen zin om op de racefiets te zitten. Zelf pak ik Apeldoorn af en toe en echt vervelend/saai kan ik het niet noemen. Over het algemeen wel lekker rustig.
Rheden: Zit een beetje tussen UHR en Apeldoorn in, hier net wat meer afwisseling. Jammer alleen onder het beloofde onderhoud niet echt van de grond lijkt te komen.
UHR: Bekend.....

Wat wel eens eerder geopperd is, Apeldoorn een 2 richting parcours van maken. Qua layout kan het prima (Rheden al jaren 2 richtingen) en heb je voor je gevoel toch 2 verschillende rondjes.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik kwam gisteren zeker 10 spookrijders tegen. Zullen locals zijn maar voor niet-locals is het zeker een meerwaarde om bordjes op de achterkant van de paaltjes te schroeven. Zie het succes bij de Posbankroute.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Apeldoorn route is zo rustig dat je hem ook gewoon de andere kant op kunt rijden als je de weg weet.

Verder ligt het aan de persoon waar je het meest van houdt, van natuur of lekker spelen op de mtb.
Ik wissel ze graag af.

Vervelendste stuk vind ik overigens vanaf de hei naar Assel, daar zit 1 heel erg naar pad tussen door het bos, wat slecht te rijden is qua zand, hobbels, paardensporen etc.
Overigens heeft dat pad wel wat off camber wortels, dat dan weer wel ;)
remco1b
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: di 19 augustus 2014, 09:22
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Giant-E schreef:Ik kwam gisteren zeker 10 spookrijders tegen. Zullen locals zijn maar voor niet-locals is het zeker een meerwaarde om bordjes op de achterkant van de paaltjes te schroeven. Zie het succes bij de Posbankroute.
Sinds wanneer mag je de posbank route niet meer twee kanten op rijden dan? of begrijp ik je niet goed.

Bij mijn weten is hij gewoon twee kanten op gepijlt.
Wanneer je beter wordt doet het niet minder pijn. Je gaat alleen harder.
Cannondale Scalpel
http://www.strava.com/athletes/1001097
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

remco1b schreef:
Giant-E schreef:Ik kwam gisteren zeker 10 spookrijders tegen. Zullen locals zijn maar voor niet-locals is het zeker een meerwaarde om bordjes op de achterkant van de paaltjes te schroeven. Zie het succes bij de Posbankroute.
Sinds wanneer mag je de posbank route niet meer twee kanten op rijden dan? of begrijp ik je niet goed.

Bij mijn weten is hij gewoon twee kanten op gepijlt.
Je begrijpt hem niet. Hij bedoelt dat hij spookrijders tegenkwam op Apeldoorn
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Vorige week voor het eerst (ondanks dichtbij) de route Apeldoorn gereden. Landschappelijk erg leuk (vooral rond Radio Kootwijk), maar qua mtb-en niet erg boeiend. Persoonlijk pak ik voor dat soort km dan net zo lief de racer. Ik had hier pas ook wat getourd op de racer en dan zijn de 'schelpenpaadjes' over de hei eigenlijk spannender dan de route met een mtb. Maar ach, het was mooi weer en ik was lekker actief bezig ;-)
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Voor de afwisseling is Apeldoorn een leuke route. Onlangs ben ik er nog geweest.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Rossie
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 16:13

In mijn vakantie deze route gefietst, niet snel.. maar vooral veel om mij heen gekeken naar de prachtige natuur.. ik heb er een leuke tocht van gemaakt.
Het stukje bij Kootwijk lag erg veel mul zand.. dat was soms te veel voor mijn opgevoerde crosshybride :lol:
Verder erg leuke route en zal hem hopelijk nog wel eens rijden.
Afbeelding
Ook veel modderpoelen met sporen van wilde zwijnen (helaas geen éen gezien)(wel een vos :winkie: )
Afbeelding
En wel een hoop buizerds gezien.. zaten gelukkig hoog
Afbeelding
Veel los zand bij Kootwijk..
Afbeelding
Verder mooie natuur en vergezichten..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Allemaal best te doen.. :-q
Afbeelding
En vond het vooral erg rustgevend.. de hele weg geen biker gezien, wandelaars op 1 hand te tellen.. echt super ervaring, dat vind je niet zo snel hier in de randstad. 8)
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op wo 2 augustus 2023, 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Mooie foto's, doen mij verlangen er weer heen te gaan :)
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Mooie foto,s :-q

Al die problemen met wandelaars, honden en paarden spelen hier toch iets minder. Als je `s avonds na vijven het bos ingaat dan heb je het bos vrijwel voor je alleen.
"This species has amused itself to death"
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

kan niet meer schreef:Mooie foto,s :-q

Al die problemen met wandelaars, honden en paarden spelen hier toch iets minder. Als je `s avonds na vijven het bos ingaat dan heb je het bos vrijwel voor je alleen.
Alleen goed uitkijken voor overstekende zwijnen en herten :winkie:
Plaats reactie