Is het nog wat in de Drunense Duinen V ?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
martijn_k1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 07:49
Mijn mountainbike: Canyon Exceed

Te mul? :-) :-) :-)
En in het najaar is het zeker tijd voor de zon, omdat het glad is door de modder?
Gebruikersavatar
van Tuyl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1060
Lid geworden op: ma 1 februari 2010, 15:54
Mijn mountainbike: Specialized epic expert 2021
Contacteer:

JanJanssen98765 schreef:Het wordt tijd voor regen, het is nu gewoon te mul.
Komen ook steeds meer gevaarlijke kuilen in het rondje.
Dan heb je +/- 10 jaar geleden hier niet rondgereden, toen zonder de leemstroken en matten was het nog veel erger, of uitdagender, net hoe je het wil zien.
JanJanssen98765
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: ma 18 april 2016, 15:39

van Tuyl schreef:
JanJanssen98765 schreef:Het wordt tijd voor regen, het is nu gewoon te mul.
Komen ook steeds meer gevaarlijke kuilen in het rondje.
Dan heb je +/- 10 jaar geleden hier niet rondgereden, toen zonder de leemstroken en matten was het nog veel erger, of uitdagender, net hoe je het wil zien.
Toen reed ik er inderdaad nog niet.

Uitdagend is trouwens prima alleen gewoon een hele afdaling met kuilen die echt flink diep zijn is gewoon gevaarlijk.

Ik wil niet beweren dat ik heel goed kan fietsen maar toch wel beter dan de gemiddelde mountainbiker die hier zijn rondje maakt en op sommige stukken is het gewoon heel slecht.

Ze hebben nu op 2 plaatsen nutteloos van die leem gestort maat veel gevaarlijkere stukken doen ze niks aan.
Gebruikersavatar
martijn_k1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 07:49
Mijn mountainbike: Canyon Exceed

JanJanssen98765 schreef: Uitdagend is trouwens prima alleen gewoon een hele afdaling met kuilen die echt flink diep zijn is gewoon gevaarlijk.
Die kuilen hebben niets met het weer te maken, maar met het onnodig remmen in de afdalingen.
Net als van Tuyl rij ik hier ook al een paar decennia rond, en vroeger was het idd een stuk rustiger en moeilijker.
Sinds het een officiële route is geworden, komen er logischerwijs veel meer mensen en is de slijtage stukken groter.
En de onderhoudsclub doet goed werk (op aanwijzen van NM), maar af en toe neemt het de "authenticiteit" wat weg.
Persoonlijk vindt ik alle seizoenen wel wat hebben. De zanderige stukken zijn dit jaar idd een stuk meer dan voorheen, maar ook dat heeft z'n charme.
Op het stuk tussen de Rustende Jager en Giersbergen, waar ze pas gekapt hebben, kun je gewoon zien dat het stuifzand weer oprukt. In dat doel slagen ze dan in ieder geval wel :tong
JanJanssen98765
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: ma 18 april 2016, 15:39

martijn_k1 schreef:
JanJanssen98765 schreef: Uitdagend is trouwens prima alleen gewoon een hele afdaling met kuilen die echt flink diep zijn is gewoon gevaarlijk.
Die kuilen hebben niets met het weer te maken, maar met het onnodig remmen in de afdalingen.
Net als van Tuyl rij ik hier ook al een paar decennia rond, en vroeger was het idd een stuk rustiger en moeilijker.
Sinds het een officiële route is geworden, komen er logischerwijs veel meer mensen en is de slijtage stukken groter.
En de onderhoudsclub doet goed werk (op aanwijzen van NM), maar af en toe neemt het de "authenticiteit" wat weg.
Persoonlijk vindt ik alle seizoenen wel wat hebben. De zanderige stukken zijn dit jaar idd een stuk meer dan voorheen, maar ook dat heeft z'n charme.
Op het stuk tussen de Rustende Jager en Giersbergen, waar ze pas gekapt hebben, kun je gewoon zien dat het stuifzand weer oprukt. In dat doel slagen ze dan in ieder geval wel :tong
Op dat stuk tussen de Rustende jager en Giersbergen, heb je aan het einde 5 klimmetjes, de afdaling van die eerste is maar een meter of 5 maar daar liggen nu echt kuilen die niet van het remmen komen.
Hetzelfde op het stuk van de 3 Linden tot het steegerf, je krijgt dan het segment "achtbaan na varkensbos", gevolgd door een open stuk en als je dan het ruiterpad kruist, ligt er gelijk in het volgende gedeelte ook een flinke kuil in de bocht.

Remkuilen zoals na de afdaling van de eerste klim na de 3 Linden zijn gewoon prima te nemen en niet te voorkomen, maar die ik benoem lijken mij toch echt op een andere manier ontstaan.
XNZ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: do 18 september 2014, 10:57

Hij ligt momenteel wel erg los .. opzich uitdagend maar haalt wel die heerlijke flow uit deze baan.

Maar er is wat regen op komst! ;-)
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Vandaag 2x zwart en 1x groen gedaan.
De regen heeft er weer een heerlijke baan van gemaakt.
Route lag er mooi bij vandaag. Op zich mooi droog, met wat stukken dat de bovenlaag wat vochtig was en wat glad aanvoelde.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Gebruikersavatar
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 13 mei 2004, 01:12

Ligt er nu inderdaad erg goed bij. Beetje water was best nodig :D
Life is short.....................enjoy it!!!
JanJanssen98765
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: ma 18 april 2016, 15:39

Ja heerlijk gereden vandaag, weer een keer lekker gas geven was fijn.
XNZ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: do 18 september 2014, 10:57

Goede berichten!
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Vandaag lag het er ook nog prima bij, zowel de zwarte als de groene route.
Niet zeuren.... door fietsen
Gebruikersavatar
Remmes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1956
Lid geworden op: wo 20 juli 2011, 21:55
Contacteer:

drunense duinen met tandem en trailer :)
https://youtu.be/_EtO9_sJWTU" onclick="window.open(this.href);return false;
MTB route Loonse en Drunense Duinen
https://www.facebook.com/mtbrouteldd/
FB group MTB XL NL-BE
https://www.facebook.com/groups/1780348748962030
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Het lag er vandaag weer prima bij
Niet zeuren.... door fietsen
knrd
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: do 13 juli 2017, 21:12
Mijn mountainbike: is smerig!

Afgelopen zondag nog geweest. Stuk groene en de zwarte route gereden..
Voorheen enkele keren de route gereden met erg veel mul zand. Nu na de regenbuien van de dagen er voor ging het een stukje sneller ;)

Helaas logde Strava ook onze lunch bij het segment "Volledige ronde LDD start De Rustende Jager" waardoor we een wat lange tijd hebben op de totaalronde.
https://www.strava.com/activities/1086118041" onclick="window.open(this.href);return false;
MaartenT
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: di 24 mei 2016, 18:31

Heb me vandaag uitstekend vermaakt hier,. Kwam zelfs nog "iemand" met een fatbike+trailer tegen! Sommige mensen hebben gewoon een extra uitdaging nodig:D
Leuk ff hoi te zeggen Remmes, maar het leek me daar niet echt een goeie plek om te stoppen ;)
Zwart, groen, zwart gereden, zwart is een erg leuke route, soms lekker uitdagende mulle stukjes, moest op beide rondjes twee keer van de fiets af. Groen heeft wat leuke singletrack stukken, maar ook redelijk wat paden door weilanden heen en wat stukken fietspad. Groen is wellicht iets meer voor beginners bedoeld? Volgende keer laat ik groen denk ik voor wat het is en doe ik een extra lusje zwart.
https://www.strava.com/activities/10947 ... 1500663238" onclick="window.open(this.href);return false;
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Plaats reactie