Meinweg Bikers (midden limburg)

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 506
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

Dat zijn inderdaad niet de meest uitdagende paadjes die je daar rijd,het lijkt er op dat dat allemaal brede zandpaden zijn door de groeve en langs de A73 en weer terug,terwijl er hier meer dan voldoende uitdaging zit.

Dit is wat ik zoal rijd hier in de buurt.
https://www.strava.com/athletes/4541325" onclick="window.open(this.href);return false;
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
PaganiProductions

theemutz schreef:
PaganiProductions schreef:ik ga meestal van meinweg door naar Reuver en omgeving
Kom niet zo heel aan de Kant van Vlodrop
Voorbeeld van wat ik normaal rijd.
https://www.sports-tracker.com/workout/ ... 1439afe113" onclick="window.open(this.href);return false;

In het gebied Reuver - Belfeld liggen veel mooie uitdagende tracks. Als ik je route zo bekijk krijg ik de indruk ( kan me vergissen, ben niet zo'n goede kaartlezer :tong ) dat je daar niet veel van meepikt en dat zou echt jammer zijn.
ik weet helaas ook niet alles of rijd dan verkeerd.
PaganiProductions

theemutz schreef:
PaganiProductions schreef:ik ga meestal van meinweg door naar Reuver en omgeving
Kom niet zo heel aan de Kant van Vlodrop
Voorbeeld van wat ik normaal rijd.
https://www.sports-tracker.com/workout/ ... 1439afe113" onclick="window.open(this.href);return false;

In het gebied Reuver - Belfeld liggen veel mooie uitdagende tracks. Als ik je route zo bekijk krijg ik de indruk ( kan me vergissen, ben niet zo'n goede kaartlezer :tong ) dat je daar niet veel van meepikt en dat zou echt jammer zijn.
ik weet helaas ook niet alles of rijd dan verkeerd.
theemutz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: zo 8 juli 2007, 20:29

PaganiProductions schreef:ik weet helaas ook niet alles of rijd dan verkeerd.
niemand weet alles :roll: :tong Als je het gebied tussen Reuver - Belfeld beter wil leren kennen heb je een aantal opties: je vraagt wat locals die het gebied kennen of je een keer mee kunt fietsen, je zoekt een spannende gpx track van dit gebied en fietst deze na, of je gaat zelf van de brede paden af en ziet wel waar je uitkomt... :lol:
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

Als je tussen Reuver en Belfeld de kleine paadje NIET ziet......dan doe je pas je best. Zoek maar eens op de tracks van de bakenboschallenge op strava, dat is alle moois van de omgeving.
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Vrijdag ga ik hier rijden met twee oud collega's...

Maar zijn deze routes hier gevoelig voor alle nattigheid van de komende dagen ? Anders duik ik liever meteen de kroeg in :wink:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Meinweg is veel zandgrond, maar niet alles.
Zal wel meevallen als het verder droog blijft.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

ThaSingleTrackMastah schreef: di 19 december 2023, 21:21 Meinweg is veel zandgrond, maar niet alles.
Zal wel meevallen als het verder droog blijft.
Ok, dank je. Ja zag al op wat internet foto's dat het veel zandgrond is en één van de andere rijders komt daar vandaan (Herkenbosch) en die houdt mij even op de hoogte. Maar bij zandgrond wil ik het er wel op wagen. Een mooi gebied daar zag ik.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2769
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Relatief droog, maar door het weer van de afgelopen weken is ook de Meinweg de dans niet ontsprongen.

Rondom Herkenbosch liggen wel de leukste stukjes vind ik, mooi gebied maar niet bijzonder uitdagend.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Mongooseboy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 15 augustus 2005, 20:05

Peelrijder schreef: di 19 december 2023, 22:28 Relatief droog, maar door het weer van de afgelopen weken is ook de Meinweg de dans niet ontsprongen.

Rondom Herkenbosch liggen wel de leukste stukjes vind ik, mooi gebied maar niet bijzonder uitdagend.
Op de Meinweg richting Dalheim mulle daar liggen uitdagend singletracks. Mooi klimmen en technische afdalingen. Herkenbosch nabij Paarden Rijstal Venhof daar liggen ook singletracks , maar korte snelle singletracks.

De mooiste singletracks liggen nabij Birgelen ( duits grondgebied ) net achter Dalheim mulle .
Zandpaden in het algemeen goed en met hier en daar wat plassen van het vele regenwater.
Mountainbiken just for the fun and Sport met mijn 205 GTI 1.9 Griffe
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2769
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Bij Duitsland was het idd mooier, staat ergens een torentje o.i.d. daar in de buurt was ook wel aardig.

Moet eerlijk zeggen dat ik Swalmen net iets leuker vind.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Mongooseboy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 15 augustus 2005, 20:05

Swalmen ,maar dan richting de Witte Steen daar liggen mooie singletracks en ook nabij de A73 richting VVV-voetbalstation. Voormij heel lang geleden dat we daar hebben gebiked toen samen met Enrico.
Mountainbiken just for the fun and Sport met mijn 205 GTI 1.9 Griffe
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Vanwege de naweeën van storm Pia zijn we uiteindelijk niet gegaan. Maar ik ben nu wel nieuwsgierig geworden naar dit gebied :-q
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: di 19 december 2023, 21:21 Meinweg is veel zandgrond, maar niet alles.
Zal wel meevallen als het verder droog blijft.
Jij bent zeker afgelopen weken niet meer buiten geweest zeker?
Mooi gebied om momenteel te waterfietsen met al de regen. Beter eerst een paar weken laten drogen voordat het er weer een beetje fatsoenlijk bij ligt. Hoewel je op sommige punten nu wel mooi kunt waterfietsen. :bier:
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Mongooseboy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 15 augustus 2005, 20:05

Achter het oud buiten zwembad daar in Montfort loopt een mooie snelle uitdagende singletrack blauwe mtb route met technische klimmen en afdalingen. Zeker de moeite waard om daar uit te leven. Alleen als de ondergrond goed droog is kun je snelheid opbouwen. Zitten ook mooie kombochten in en elke jumps.
Mountainbiken just for the fun and Sport met mijn 205 GTI 1.9 Griffe
Plaats reactie