Energieverpakkingen niet in de natuur

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Dice Oldskool schreef:Ja ik kan ook lezen dat dat er staat. Mijn vraag is ook een stelling.
" ik vind" wordt meestal gelezen als een mening.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Tof dat er nu wel een en ander gebeurt na je aandringen.
Toch een beetje loon na werken :)
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

bert l. schreef:
Dice Oldskool schreef:Ja ik kan ook lezen dat dat er staat. Mijn vraag is ook een stelling.
" ik vind" wordt meestal gelezen als een mening.
Oke Bert, even ter verduidelijking want ik denk dat jij mijn post niet begrijpt of dat je gewoon aan het zeuren bent.

Tina en meerderen vinden dat renners die zich schuldig maken aan het weggooien van een gelletje/bidon of wat dan maar ook gediskwalificeerd moeten worden. Ik vind dat te ver gaan. En dan zou je nog de gevalletjes hebben waarbij een renner zijn gelletje wel probeert weg te stoppen of iig iets waar dat op lijkt en zijn gelletje toch op het parcours terecht komt. De uitkomst is hetzelfde, het gelletje ligt op straat. Die ook maar diskwalificeren?
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

Je kan dit toch alleen constateren als je het ziet gebeuren? Dan zie je dus gelijk of het expres gebeurde of niet.
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Ja. Je bent gewoon een lul als je hem laat vallen en je stopt niet even om hem alsnog op te ruimen. Je doet toch niet mee voor de winst en er valt niets te winnen, dus tijdverlies is onzin.

De rijders in een wedstrijd die echt niet willen stoppen kunnen ook een tijdstraf krijgen, hoeven ze niet te stoppen maar dan zullen ze wel echt hun best doen om de verpakking goed op te bergen.

Oplossingen zat.
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Er was een drop zone gemaakt, en die wordt niet voor niets gemaakt. Buiten die drop zone moet je als renner het maar anders oplossen, ploegwagen met afvalbak aan de achterzijde, 'waterboy' wordt ook 'wasteboy', weet ik veel, ze lossen het maar op, zo lang de natuur maar niet de 'dupe' wordt.

Het is toch voor wedstrijdorganisaties ook geen doen om honderdduizend keer iets van de grond te rapen? Ik heb die verpakkingen meters ver weg gegooid uit het bos kunnen vissen, onder beplanting en zand vandaan (na een fikse regenbui op woensdag)
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Ik vind ook dat de verschillende fabrikanten van gelletje en energierepen de koppen eens bij elkaar moeten steken, waar mogelijke oplossingen kunnen liggen, die minder belastend zijn voor het milieu.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Goed dat er over gepraat wordt en nog beter dat er zo hier en daar beweging in die dikke massa ambtenaren en andere bureaucraten begint te komen.
Is dus zeker ergens goed voor.

Maar laten wij ons, ondanks al die prachtige kleurencollages hier, niet laten verleiden om ons aangesproken te voelen want wij MTBjers doen zoiets niet.
Ik zei het vorige week toch al?
En kijk nu eens naar deze quote uit het 'Cyclo Amerongen topic':
Rutger S schreef:Ik heb verder nauwelijks rommel gezien langs de track buiten de dropzones om. Dus ook mn complimenten voor de deelnemers die
zich keurig gedragen hebben.
Het bewijs dat ik gelijk heb, is afgelopen weekend weer geleverd.
Gisteravond nog wat op de fiets rondgehangen daar en wat meer naar de grond en om me heen gekeken dan gewoonlijk (nee, geen OTB) maar op een verdwaald lint en weggestuiterde bidons na, inderdaad niks gezien.
Dus: wie graag verder praat over dit voor ons volstrekt niet ter zake doende onderwerp, meld je lekker hier aan en wrijf het er maar eens stevig in bij die racerts.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Nou, het doet het er dus wel toe aangezien ik vorig jaar na de mtb marathon Montferland dus ook uren aan het rapen ben geweest en ik het van belang vind dat er onder de mtb'rs ook enige bewustwording komt (kijk, dat het voor jou en velen met jou de gewoonste zaak van de wereld is om geen gelverpakkingen in de natuur te gooien, betekent niet dat dat voor iedere biker geldt) Foto; resultaat van uren rapen na mtb marathonAfbeelding
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

OK. Dan hebben de deelnemers in chapter east blijkbaar toch een andere mentaliteit dan wedstrijdrijders op de UH. Vreemd toch?
Je opbrengst zoals dat plaatje hierboven laat zien, is inderdaad grote schande.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Nou, ik heb de deelnemerslijst gezien en men kwam van heinde en ver.

Dus misschien hebben mijn foto's bij het topic 'Montferland marathon 2016' er wel aan bijgedragen dat het op de UH nu wel meevalt.... :D
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Even vergelijken met de deelnemerslijst van die marathon hier en je weet het antwoord bij benadering :winkie:
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
tikeman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 331
Lid geworden op: zo 18 maart 2007, 20:29
Mijn mountainbike: Giant Anthem 27.5 1 2016

Soms is iets mooi van ver, maar ver van mooi!
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Mooi! Hopelijk zet het iets in gang.
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Jan Willem, onzin dat MTB'ers dat niet doen. Er zijn meer dan genoeg eikels die zich voortbewegen op een MTB ipv de koersfiets. Zie er regelmatig bij de grotere Ardennen marathons.

Zie dat trouwens bij de Trailtour in Beek of het bikepark van Winterberg, Willingen en Whistler helemaal niet gebeuren. Dat zijn tenminste fatsoenlijke mensen hehe.
Plaats reactie