Chemins du Soleil, deel 1: waar overnachten?

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Kjiratsiekoedel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2021
Lid geworden op: di 7 september 2004, 21:05
Mijn mountainbike: Kona Manomano

Ik zoek info over overnachtingen langs chemins du soleil. Ik ga met een vriend deze route fietsen laatste week van augustus. We doen 't eerste deel van thonon les bains naar grenoble. De route is opgedeeld in logische etappes qua fietsen, maar niet qua accommodaties...

Route
http://www.moveyouralps.com/en/chemins- ... 4572&day=2" onclick="window.open(this.href);return false;
Waarschijnlijk blijven we 2 dagen in Yenne als rustdag (vorig jaar mijzelf een beetje opgeblazen)

Alleen zijn de accomodaties langs de route niet logisch met 't startpunt. Op dag 1 eindigt de route in Arthaz-pont-notre-dame. Maar daar is helemaal geen accomodatie. Dat is een stuk terug naar Bonne (matig hotel) of een heel stuk verder (guesthouse). De lokale tourist info verwijst naar hun site waar ook geen accomodaties in de buurt te vinden zijn.

We reizen alleen met rugzakje. Dus de tent gaat niet mee!

Hier de accomodaties langs de route:
http://www.moveyouralps.com/en/chemins- ... ommodation" onclick="window.open(this.href);return false;

Mijn vraag:
-zijn er meer accommodaties langs de route dan nu online te vinden?
-tips waar ik moet zoeken?
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

Moet ff kijken, wij hebben dat vorig jaar gedaan en ik herken je probleem wel, dat hadden wij ook bij de voorbereiding.

De accomodaties heb ik niet meer paraat, maar als ik mijn garmin connect er op terugsla en graaf in mijn geheugen dan kom ik een beetje uit op het volgende;
Eerste overnachting in Reignier (hotel),
Tweede overnachting in Valierres, Chindrieux (huisje op een camping),
Derde overnachting in Chevelu (air bnb), daarna zijn we naar Le Pinet gereden en hebben we de trein terug naar Culoz gepakt (daar stond onze auto). We vonden het wel welletjes, het jaar daarvoor hebben we de trans verdon gedaan. En dat vonden we echt heel gaaf en mooi fietsen. Het eerste deel van de chemin du soleil vonden we uiteindelijk maar tegenvallen. Druk, weinig echt mooie stukken fietsen en net niet allemaal.. We zijn naar de Vogezen gereden en hebben daar nog wat hm gepakt in en om La bresse :P
Kjiratsiekoedel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2021
Lid geworden op: di 7 september 2004, 21:05
Mijn mountainbike: Kona Manomano

Reignier: logisch punt. Deze? https://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review ... Alpes.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Vallieres, huisje op camping: zojuist gebeld, maar zitten vol.

We slepen liever geen tent mee. 't Kan wel, maar levert wel wat aan gewicht en volume op (tent 1.5kg, slaapzak 2x 800g, slaapmat 2x 460g)

De trans verdon is te ver naar 't zuiden rijden helaas. (en heeft bizarre stijgingspercentages! zo te zien)
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

Yep, tour d'ivoire lijkt de enige in de buurt te zijn. Maar er zit meer.. Prima plek en je kan er ook eten in het aangrenzende restaurant.. De fietsen konden onderin de privé garage.. Huisje op de camping leek het enige in de buurt te zijn..check anders AirBnB..

Transverdon idd heel ver weg, dat was ook de reden dat we dachten kom we gaan wat hoger, maar zo vet als we de transverdon vonden zo teleurgesteld waren we eigenlijk van het eerste deel van de chemin... Tent zou ik niet aan beginnen, dan wordt het toch een heel ander soort tocht.. Tent, matje, slaapzak.. Pffff
Kjiratsiekoedel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2021
Lid geworden op: di 7 september 2004, 21:05
Mijn mountainbike: Kona Manomano

wat viel er dan tegen aan de chemin? Ik lees veel enthousiaste verhalen namelijk
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

Tja, wat viel er tegen, in vergelijking tot de transverdon, vond ik het drukker - je merkt toch echt dat je veel dichter op grootstedelijke gebieden zit, ik had af en toe het idee dat ik het stadspark van Genève aan het fietsen was, minder mooie routes, minder en minder goede accomodaties onderweg, slechter eten onderweg. Volgens mij is deel twee, na grenoble al weer een stuk beter..
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Zou zelf ook voor deel 2 kiezen, maar daar heeft de TS weinig aan ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Kjiratsiekoedel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2021
Lid geworden op: di 7 september 2004, 21:05
Mijn mountainbike: Kona Manomano

deel 2 is voor volgend jaar

inmiddels wel diverse overnachtingen bevestigd gekregen op Reignier en Vallieres na. Er is idd wel wat airBNB in de buurt. Vind ik niet zo ideaal op de fiets (ik heb liever halfpension zodat je niet nog naar eten moet gaan zoeken), maar moet goed gaan komen!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

We zien de foto's wel tegemoet :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

Kjiratsiekoedel schreef:deel 2 is voor volgend jaar

inmiddels wel diverse overnachtingen bevestigd gekregen op Reignier en Vallieres na. Er is idd wel wat airBNB in de buurt. Vind ik niet zo ideaal op de fiets (ik heb liever halfpension zodat je niet nog naar eten moet gaan zoeken), maar moet goed gaan komen!
:-q de AirBnB die wij hadden verzorgde een complete maaltijd en ontbijt met huisgemaakte jam, was echt heel goed! Een beter bed dan thuis :-q
Kjiratsiekoedel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2021
Lid geworden op: di 7 september 2004, 21:05
Mijn mountainbike: Kona Manomano

hendrikjan schreef:
Kjiratsiekoedel schreef:deel 2 is voor volgend jaar

inmiddels wel diverse overnachtingen bevestigd gekregen op Reignier en Vallieres na. Er is idd wel wat airBNB in de buurt. Vind ik niet zo ideaal op de fiets (ik heb liever halfpension zodat je niet nog naar eten moet gaan zoeken), maar moet goed gaan komen!
:-q de AirBnB die wij hadden verzorgde een complete maaltijd en ontbijt met huisgemaakte jam, was echt heel goed! Een beter bed dan thuis :-q
klinkt goed! weet je nog welke... dan neem ik die ook.
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

Al terug?
Kjiratsiekoedel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2021
Lid geworden op: di 7 september 2004, 21:05
Mijn mountainbike: Kona Manomano

Nope, ik zit nu aan lepin-le-lac. 'T is een mooie tocht zover. Mooie omgeving, afwisselende paden. Soms behoorlijk hard afzien (omhoog en omlaag).

1 natte dag gehad waardoor we een downhill stuk (na col du chat) hebben ingeruild voor een afdaling over de weg. We hadden geen zin in valpartijen over gladde stenen.

Nog 2 dagen te gaan!
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

Ah. Heb je na de.col.du chat pizza gegeten bij de Albanees? :-q
Kjiratsiekoedel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2021
Lid geworden op: di 7 september 2004, 21:05
Mijn mountainbike: Kona Manomano

Nope, kebab in yenne. Col du chat dus overgeslagen (d autoweg is nu ook gesloten voor fietsers ivm de gesloten tunnel)
Plaats reactie