Mondraker Vantage | "Panama" >> 1x12

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Zag dat in ieder geval Bike-Discount en Bike24 Problem Solvers in het assortiment hebben en tegenwoordig hebben sommige derailleurs (o.a. side swing en direct mount) ook ingebouwde cable stops.
Maar ben me eerst in de theorie aan het verdiepen. :) Zo wil ik eerst o.a. nog achterhalen wat de chainline wordt door de boost crank en van daaruit bekijken wat er nodig is om de derailleur goed te laten functioneren. Er bestaat in ieder geval een 'boost' versie van de ProblemSolvers Direct Mount adapter, dus hopelijk is dat voldoende.
joske77
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 2 augustus 2009, 11:57
Mijn mountainbike: Nicolai Argon RoCC '11

vind de gulf kleuren ook altijd cool, babyblauw met oranje
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Zei iemand orange? Hot neon pink van orange zou lekker zijn. (naar aanleiding van het kromme stuur schelpenpad frame :wink: in een ander topic)
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Dutch schreef:Zei iemand orange? Hot neon pink van orange zou lekker zijn. (naar aanleiding van het kromme stuur schelpenpad frame :wink: in een ander topic)
Mwah.. Fiets al met enige regelmaat samen met iemand op een zuurstok (Commencal Meta). Eén zo'n ding is genoeg in het groepje... :winkie:

Ondertussen vandaag ook weer pakketje erbij: bij het struinen langs internetshops kwam ik bij Mantel een leuke korting tegen op de Magura MT5 remmen. Hou wel van een gokje af en toe, dus ben benieuwd hoe deze gaan bevallen. Tot nu toe alleen Shimano XT en SLX gehad.
Afbeelding

Zag in ieder geval dat de hendel vrij groot is, maar er zijn tegenwoordig kleinere voor te krijgen, dus dat is op termijn nog een mogelijkheid om op over te stappen.
Laatst gewijzigd door Merijn. op do 1 juni 2017, 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Succes met de Magura MT5. Ik wil je niet ongerust maken maar ik heb zoveel ellende met die dingen gehad op een tandem :D.
Ik vind dat Panama Braun wel heel mooi trouwens :)
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Daarom ook een gok.. Al had ik ook diverse (genoeg) positieve reviews en ervaringen gelezen, waaronder deze mega test waarin ze erg goed voor de dag komen.
Ach, pech kun je met alles hebben... Zijn ook genoeg verhalen te vinden over de Shimano XT M8000 serie.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Merijn. schreef:Daarom ook een gok.. Al had ik ook diverse (genoeg) positieve reviews en ervaringen gelezen, waaronder deze mega test waarin ze erg goed voor de dag komen.
Ach, pech kun je met alles hebben... Zijn ook genoeg verhalen te vinden over de Shimano XT M8000 serie.
De remkracht is wel insane. Dat is ook de reden dat ze op veel tandems alleen Magura monteren :)
Ze gingen alleen erg vaak aanlopen en waren moeilijk op nieuw uit te lijnen
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Vakantiegeld heeft dit jaar een mooie bestemming gekregen.. :winkie:

Liep (ongepland) tegen een zgan (minder dan 300km ervaring) 2016 FOX 34 Factory aan, dus met FiT4. 15x110 (Boost) met 140mm veerweg.
Afbeelding

Denk alleen dat ik de stickers ga vervangen door grijs / stealth. Het oranje wijkt naar mijn idee teveel af van de geplande kleur van het frame.
Afbeelding


En zag bij CRC een paar mooie velgen in de aanbieding: Easton (RaceFace) Arc. Gekozen voor de 40mm variant, nu nog paar leuke naven erbij zoeken.
Afbeelding
Vrij drukke stickers, dus denk dat "Easton" gaat verdwijnen.

Het lijstje met nog benodigde onderdelen is inmiddels aardig uitgedund. Eigenlijk alleen de aandrijving + naven / spaken nog en uiteraard wat klein grut links en rechts.
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Allemaal leuke spulletjes!

Ik vraag mij af of dat stickers zijn die je er zo vanaf kan trekken. Het zijn waarschijnlijk van de 'water'-transfers. Dan zou je met aceton of zo aan de slag moeten.
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Thnx!
KleinPalomino schreef:Ik vraag mij af of dat stickers zijn die je er zo vanaf kan trekken. Het zijn waarschijnlijk van de 'water'-transfers. Dan zou je met aceton of zo aan de slag moeten.
Onderstaande quote uit deze review geeft me goede hoop dat het geen probleem zal zijn. :wink: Ook zijn er van RaceFace (die dezelfde velgen in het assortiment heeft) losse decalsets in allerlei kleurtjes te krijgen.
Other notable, small details include drain holes in the outside of the rim to release water that inevitably works its way around the spoke nipples during river crossings, and easily removable vinyl decals on the brushed, black anodized rims surface – a nice touch for those who prefer a stealthy, unbranded look.
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Had wat tijd over dit weekend, dus voor de fun even de vork en wat wielen aan het frame gehangen. :-D Zadelpen voor het idee erin op ongeveer de hoogte waar hij straks ook zou komen te staan.

Afbeelding

Verhouding klopt niet helemaal: achterwiel hangt zeker 3cm van de grond en stuur zit een paar cm te laag met t karton om de stuurbuis gevouwen.
Iemand ervaring met het aanpassen van de veerweg bij een Fox34? Schijnt vrij simpel te zijn door het binnenwerk te vervangen. Wil hem toch eigenlijk een keer loshalen ter inspectie, dan misschien ook gelijk maar aanpassen van 140mm naar 150mm.

En binnenkort het frame maar eens wegbrengen voor een kleurtje. 8)
Laatst gewijzigd door Merijn. op ma 3 juli 2017, 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kartoffel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 339
Lid geworden op: vr 5 juni 2015, 17:38
Mijn mountainbike: Commencal Meta AM V4

Ik kan alleen geen foto zien?
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Hmm.. Google loopt weer te kloten. Linkje aangepast in de hoop dat t nu wel werkt...
Gebruikersavatar
Kartoffel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 339
Lid geworden op: vr 5 juni 2015, 17:38
Mijn mountainbike: Commencal Meta AM V4

Jup, zie 'm nu wel. Ben benieuwd naar het plaatje als er eenmaal kleur op zit, ben je er al uit wat het gaat worden?
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Ziet er al goed uit zo. Maar nog beter met wat dikkere banden natuurlijk. :-D
Plaats reactie