Aansluiten bij een mtb club

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

poiuytr schreef:
Hier ben je niks verplicht en denk bij de meeste clubs ook niet, wie komt die komt.
Zelf dit jaar nog maar twee keer geweest, nog nooit iemand over gehoord.
Waarom vind je clubkleding belachelijk? Als het er niet uitziet oké, maar meeste clubs hebben over 't algemeen prima ogend spul, voor weinig poen.
Snap dat collectieve gehaat hier op lycra ook niet, denk dat het gros (90-95%) van de mountainbikers in lycra fietst.
Waarom zou je dan lid worden van een vereniging als je maar 2 keer komt?

Maar nogmaals, voor een ieder die het niet erg vind om als Leo Lycra door het bos te fietsen met een groepje gelijkgestemden prima. Ik veroordeel niemand daarop mogen ze lekker zelf weten. Maar voor mij persoonlijk werkt het niet. Ik zie de voordelen ook wel. Eigenlijk heb je bijna wekelijks een clinic en het zal ook best gezellig zijn maar als je lid wordt van een club heb je wat mij betreft ook de verplichting, iig naar jezelf toe, om dan ook op die clubavonden te verschijnen ander hoef je ook geen lid te worden.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

:winkie:


Ik rij het liefste alleen of bij een Let's ride met goed gezelschap.

Er valt voor mij niet veel winst te halen bij de MTB-club in het dorp. Daar is MTB er een beetje voor erbij, vnl. zijn het wielrenners.
Er zijn wel wat (vrienden)clubs maar ik zie ook daar geen noodzaak om mij aan te sluiten.

Voor mijn zoon ben ik nu wel aan het kijken of ik hem, ondanks dat hij pas 5 jaar is, kan onderbrengen bij een MTB club met goede jeugdtrainers.
De reden dat ik het voor hem wel doe is dat hij talent lijkt te hebben en ik niet. :tong
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

Dice Oldskool schreef: Waarom zou je dan lid worden van een vereniging als je maar 2 keer komt?
Kom wel vaker hopelijk dit jaar alleen niet zoveel als eerder, toen was ik er elke avond dat er getraind werd.
Daarbij betalen we dacht ik iets van 20-30€ "contributie", dat is bijna niks imo, al ga ik één keer dan blijf ik nog wel lid. Overige is de NTFU verzekering.
Fiets ook wel redelijk wat alleen, maar met anderen vind ik het toch altijd net wat leuker omdat je ervaringen kunt delen.
Daarbij werkt het voor mij ook motiverend, net als Strava dat een klein beetje doet.
Toertochten fiets ik dan bijna nooit omdat ik me snel irriteer aan overige deelnemers, ga liever met selectief groepje op pad of in mijn eentje.

Zonder de club had ik heel veel mensen niet leren kennen waar ik nu veel meer fiets naast het clubgebeuren, was mijn techniek beduidend minder geweest, had ik veel leuke singletracks en gebieden niet ontdekt.

Kan een ieder aanraden en helemaal iemand als Pagani om bij een club te gaan, alleen maar goed!
PaganiProductions

Afglopen de eerst keer mee gereden.
Opzich ging het goed alleen was de groep wat te snel voor mijdus volgende keer weer meegaan met een langzamer groep meerijden.
Mensen waren aardig kan ik niks verkeerds over zeggen.
Rudy78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: di 21 augustus 2012, 22:11
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro 29 (2014)
Contacteer:

Is jouw volgende keer al geweest?
Welke club ben je trouwens meegegaan?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn fotografie website!!
Mijn strava account
Mijn bike in show your stuff
PaganiProductions

Rudy78 schreef:Is jouw volgende keer al geweest?
Welke club ben je trouwens meegegaan?
nog niet ervan gekomen.
Die van Swalmen.
Plaats reactie