Hoe vaak trainen jullie?

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

is 62 kg niet erg licht?
JGrolleman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: do 7 april 2005, 08:54
Mijn mountainbike: Giant Boulder Team
Contacteer:

Wel erg licht ja, ik ben 15 jaar, 1.84 meter en 70 kilo zwaar.
isil
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: wo 22 augustus 2001, 02:00

JGrolleman schreef:ik ben 15 jaar
Verklaart veel.
super_fast
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: za 14 augustus 2004, 12:47

Als je me in het echt ziet dan begrijp je wel waarom ik zo licht ben. Ben heel erg smal gebouwd, m'n ribben steken nog net niet door m'n fietsshirts heen :lol: . Om op dit gewicht te komen hoef ik geen dieet te volgen, ik moet gewoon heel veel eten, want anders wordt ik nog lichter en dat is niet de bedoeling.
De motor is het belangrijkste onderdeel van je fiets en dat ben jij dus.
Lekkerbandje
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 27 juni 2017, 17:18

Vergeet echter niet uit te kijken met blessures ik ben zelf een fanatieke voetballer/fietser (ja ik weet die sporten gaan niet zo goed samen, maar ik vind ze beide gewoon leuk). Maar dat men snel blessures krijgt bij het vele trainen bewijzen de professionals wel. Zo kan men ook op vele websites (een voorbeeld is online-wedden-bookmakers) terugvinden, dat de professionals die teveel trainen altijd weer tegen de lamp lopen. Of dat nou bij voetbal of bij tennis of mountainbiken is!
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Die jongen van 15 eerder in dit topic is inmiddels 27. Benieuwd of ie nog steeds 62kg is :P
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

nversteege schreef:Die jongen van 15 eerder in dit topic is inmiddels 27. Benieuwd of ie nog steeds 62kg is :P
:lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
mtngeit
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 9 juli 2017, 07:36

Vijf keer per week voor twee uur
Gebruikersavatar
Fido
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 11 augustus 2017, 11:53

Het is altijd anders. Het hangt af van mijn werk. Maar op zijn minst twee keer per week
peter.
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: za 11 augustus 2012, 21:12
Mijn mountainbike: Trek Sawyer, Salsa Spearfish, Cube Cross Race en Trek Stache.

Drie keer per week en in het weekend een wedstrijdje. Daarnaast probeer ik ook één keer per week intensief hard te lopen.
Adventure by bike
PaganiProductions

probeer 3 of 4 keer per week op de mtb te zitten verder train ik niks.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Sjonge wat een actievelingen allemaal :D Woensdagochtend en een dagdeel per weekend zit ik op de fiets. Bij enorm kakweer minder.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

1-2 x per week, nu in de winter is het helaas eigenlijk altijd 1x.. maar dan het liefst wel 2 uur. Als het wat langer licht is, ook nog een avondje een korter rondje.
v_schultinge

Het werk bepaald grotendeels hoeveel ik kan trainen. Als ik weinig tijd heb ga ik sneller op weekdagen hardlopen en krachttrainen omdat dit minder tijd in beslag neemt en in het weekend 1x of 2x fietsen. In rustigere tijden probeer ik het fietsschema op te voeren en door de weeks ook ritten in te plannen.
Plaats reactie