Online vs Offline

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
kingjoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 19:14
Mijn mountainbike: GT Fury Worldcup 2016, GT Sanction Team 2017, GT Speed Serie 2015, Trek Fuel-EX 8 2013
Contacteer:

ik doe beide.. maar das maar net hoe het mij uit komt.. als ik het snel wil hebben en ik heb geen tijd om naar de winkel te gaan.. koop ik online.. weet ik dat mijn lbs het product niet kan leveren: online.. heb ik wel tijd om even langs de winkel te gaan (om het vervolgens hun te laten bestellen want ik heb alleen maar apart spul) doe ik dat ook graag.. het praatje over de nieuwe fietsen tijdens een bakkie koffie, even snuffelen aan alles wat ze hebben liggen doe ik graag.. en daar heb ik nu en dan best wel iets meer voor over.. 8)
M'n speeltjes
===============
GT Fury Worldcup 2016
Trek Fuel EX8 2013
GT Speed series 2015 (BMX)
GT Force 2018
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Lars TB schreef:
Dice Oldskool schreef:Ik koop alleen online. Ook gewone kleding, schoenen, kaartjes voor etc. Kost mij gewoon teveel tijd om de fysieke winkels af te struinen.
Eigenlijk moeten wij je dan geld gaan rekenen voor al het advies dat je hier inwint!!!

:bier: :kiss:
Dat verreken ik weer met alle onzinnige adviezen waarmee ik opgezadeld wordt. :bier:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

dorretje schreef:Zal vast wel een topic over zijn, maar ga hier toch maar eens een ervaring delen.
Er wordt altijd veel geschreven over online vs offline verkopen.
Nu ben ik vooral een online koper, omdat mijn ervaringen met offline wat minder zijn.
Ik vind het helemaal niet erg om meer te betalen bij een lokaal stenen winkeltje als je dan ook wat extra service krijgt. Bijv een geinteresserde verkoper die met je meedenkt en goed advies geeft over het aan te schaffen product.
Helaas weet de gemiddelde lbs zo weinig van mtb's dat ik het vaak nog moet uitleggen.
Dan maar de speciaalzaak. Al een aantal keer een prettige ervaring daar gehad. Bijv Ralphs bikeshop, bart4bikes of bikeboutique.
Echter gisteren een minder prettige. Ik rij graag met specialized handschoen en die koop je bij.... juist ja, een concept store.
Gisteren vanuit het werk even langs een concept store in het zuiden des lands gereden. Prachtige winkel, de luxe, zoals in een bmw showroom, druipt eraf. Ik krijg dan altijd het gevoel dat ik meer betaal dan het product waard is, maar dat deze extra kosten in de service zitten.
Na een kwartiertje handschoenen passen, zonder dat er een verkoper informeert, mijn besluit gemaakt. De duurste uitvoering. Kost wat, maar zaten dan ook echt wel lekker.
Hop naar de kassa. Na 5 min bij de kassa staan zonder geholpen te worden, maar besloten om zonder producten het pand te verlaten.
Best wel erg teleurstellend. Thuisgekomen maar het internet aangeslingerd en een paar GripGrap handschoen besteld.

Er wordt door lbs-en zoveel geklaagd over concurrentie met online, maar ik vraag me af of er dan wel nagedacht wordt over het concept wat men neer zet.
Ik snap als je een exclusieve conceptstore bent en niemand je producten online kan kopen je een bepaalde positie hebt, maar er is altijd een alternatief voor jouw product.

Voor mij valt het merk met de rode S dus definiteif van mijn lijstje met leveranciers af.
Erg herkenbaar.
LBS:
Gelikte showroom = grote kassa.
Hoge prijzen, lage service.
Spul bestellen, maar nooit leveren.
Ondertussen genoeg missers meegemaakt om een hele pagina te vullen.
Grappige is dat er online veel minder mis gaat, dat ik in fietsland nog nooit zulke goede garantie heb gekregen als op de online gekochte artikelen enz.
Ik vrees dat de fietsenmakers mij voorgoed kwijt zijn als klant.
Ik kom er alleen nog in uiterste nood. En zelfs dan slagen ze er steevast in om dit (voor)oordeel te bevestigen.
Zonder internet was ik allang gestopt met fietsen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2736
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Een goede LBS komt afspraken na, heeft een goede service en heeft een goede faire prijs. Als het prijsverschil met online acceptabel is heb ik geen probleem om iets meer te betalen met een kopje koffie en goed gesprek.
Kan mijn LBS leveren wat ik zoek dan vraag ik ook daar om de prijs.

Langzaamaan zie je ook dat grote webshops toch weer fysieke winkels openen (Coolblue, Futurum, etc.). De daadwerkelijke look & feel is, iig voor mij, ook belangrijk.

Service laat ik uitvoeren. Geen zin en vooral geen tijd. Tot nu toe uitermate tevreden met mijn LBS. Veel kennis en hoge mate van technische kennis.

En ja... er zijn ook zat pruts-LBS'sen die er geen verstand van hebben...
StAlTiCa
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Gelukkig is mijn ervaring met mijn rode S-dealer juist heel goed, is dan ook geen concept-store en een winkel in een klein dorpje. Goede service, altijd vriendelijk en in voor een praatje en ze kennen mij bij mijn naam. En sommig klein-materiaal krijg ik gratis mee. Ik kom er altijd met plezier. Voel me soms zelfs bijna schuldig als ik iets online bestel wat ik ook daar kan kopen. :)

Garantiegevallen worden altijd goed opgelost en krijg vaak gratis een vervangend onderdeel mee.
De vraag offline/online is bij mij zo'n beetje 50-50. Bepaalde onderdelen haal ik bij de LBS en andere onderdelen koop online. Op sommige onderdelen scheelt het qua prijs ook niet zoveel en dan gun ik de LBS mijn aankoop.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ik vind het knap dat mensen hun eigen geld aan anderen gunnen omdat ze toevallig een winkel hebben. Bij een online-shop zit ook een ondernemer achter en werken er mensen die alles inpakken en versturen. Waarom wordt het die dan niet gegund? Omdat je er geen gezicht bij hebt?

Vind het prima hoor, ieder zijn eigen keuze maar helemaal begrijpen doe ik het niet. Ik heb toch liever het brood bij mij op de plank dan dat ik hem aan de lbs gun.
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Ik heb verschillend LBSen geweest met diverse zaken, maar er is er nog geen geweest die alles in 1 keer naar tevredenheid snel repareerde / oplosten. niet bij de eigen merk LBS, de specifieke sport LBS en diegen die daar tussen zit. Ga mijn geluk maar weer bij een andere proberen.
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Kom gezellig een keer bij Koers.cc langs, zal je zien dat het ook anders kan. Ik sta daar nu 2 maanden in de werkplaats en winkel en kan nu alles waar ik bij al die slechte LBSen aan erger beter proberen te doen. En gezien de hoeveelheid terugkerende klanten (die ook weer nieuwe klanten meenemen) schijnt dat aardig te lukken. Maar zo zijn er meer goede zaken in Nederland, Cycleworks in Utrecht en Cyclenation in Arnhem hebben ook het LBS hart op de goede plek. Verder valt het vooral op dat ik veel mensen help die niet of nauwelijks serieus worden geholpen door de 12go's, Bike2builds en Corrects van deze wereld.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Plaats reactie