Trailride Zoetermeer 24-06-2017

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Het is onbegrijpelijk dat ze in Zoetermeer nooit gehoord hebben van delen. Het een hoeft het andere toch niet uit te sluiten?
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

En dat naar aanleiding van jullie misdragingen van afgelopen zaterdag? :-?
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Ja, we gingen zo hard van die trap af dat heel Snowworld op z`n grondvesten stond te schudden :lol:
D5R schreef:Super genoten... leuke groep fanatiekeling..
Meer mountenbike (Marcel) bedank voor de organisatie.
Ik zal morgen kijken of ik foto's kan uploaden.
Morgen is alweer 2 dagen geleden :wink:
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Delen kennen ze in Zoetermeer inderdaad niet. Alles moet in hokjes...

Geen idee of de trap aangepast wordt nav onze rit trouwens hoor, ik hoorde het via via.
Hoe de trap aangepast wordt weet ik ook niet. Maar kan me niet voorstellen dat het onrijdbaar wordt :roll:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
ChillyWilly
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 12 maart 2012, 13:35
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2018

MacReal schreef:Leuk om alle foto's terug te zien en goed om te lezen dat iedereen het naar zijn zin gehad heeft!

De trap bij snowworld wordt trouwens binnenkort aangepast, speciaal om mountainbikers te weren :roll: :lol:
Seriously? Meer uitdagend dus :winkie:
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

MacReal schreef:Delen kennen ze in Zoetermeer inderdaad niet. Alles moet in hokjes...

Geen idee of de trap aangepast wordt nav onze rit trouwens hoor, ik hoorde het via via.
Hoe de trap aangepast wordt weet ik ook niet. Maar kan me niet voorstellen dat het onrijdbaar wordt :roll:
Dit moeten ze (nog) maar eens onder de neus gewreven krijgen.
https://www.ntfu.nl/Nieuws/Buitencode.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.natuurmonumenten.nl/nieuws/ ... rtbeleving" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.knhs.nl/nieuws/2016/ruimte- ... ief-gebaar" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.atletiekunie.nl/nieuws/natu ... r-iedereen" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.staatsbosbeheer.nl/Over-Sta ... buitencode" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.landschappen.nl/nieuwsberic ... ief-gebaar" onclick="window.open(this.href);return false;

De code is een gezamenlijk initiatief van verschillende sportbonden en natuurorganisaties (de NTFU, KNHS, Atletiekunie, Natuurmonumenten, Staatsbosbeheer en De Landschappen).

Het is blijkbaar bekend maar in tegenstelling tot wat er in de buitencode wordt besproken gaat Ztm het lekker alles anders doen.
https://www.zoetermeeractief.nl/nieuws/ ... buytenpark" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Ach ja, het kwaliteitsteam :(

@chillywilly, dat was het eerste wat ik ook dacht :-q
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

MacReal schreef:Delen kennen ze in Zoetermeer inderdaad niet. Alles moet in hokjes...

Geen idee of de trap aangepast wordt nav onze rit trouwens hoor, ik hoorde het via via.
Hoe de trap aangepast wordt weet ik ook niet. Maar kan me niet voorstellen dat het onrijdbaar wordt :roll:
Wat ik zo van de foto's gezien heb kan ik mij goed voorstellen dat de Gemeente Zoetermeer/Snowworld het liever hebben dat er niet met een fiets vanaf gereden gaat worden. Mocht er daar wat misgaan met een onervaren biker wordt er natuurlijk gelijk met de vinger naar de eigenaar gekeken en gevraagd waarom er geen maatregelingen genomen zijn om te voorkomen dat er zomaar afgereden kan worden.

Om de paar meter een hekje waar je alleen lopend tussendoor kan is zo geplaatst. :wink: Jammer voor de bikers maar ik snap de gedachte erachter wel.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Trappen zijn wel heel leuk, hoe lastiger en onregelmatiger, hoe mooier :-q .
Maar gaan ze die trappen werkelijk aanpassen om MTBers te weren? Worden die trappen etc daar dan zo intensief door MTBers gebruikt dat daar klachten over komen?

Bij mijn favoriete speelrondje in het bos hebben ze laatst ook een geweldige, best wel lange trap op een helling gemaakt.
Dat gebied is grotendeels onbeperkt toegankelijk voor alles wat geen lawaai maakt en wordt tijdens vakantieperioden behoorlijk goed bezocht door wandelaars die hun sleurhut op een nabijgelegen camping hebben gedumpt.
De grootste fout die ik samen met mijn fietsgroepje kan maken is met zn allen volle bak op die trap naar beneden stuiteren terwijl er volop wandelaars zijn op of in de buurt van die trap.
Dan kun je wachten op gezeur.
Geen wandelaar te bekennen? Volle bak shaken met die bike. Wandelaars gespot? Dan rijden we wel even een stukkie om tot ze weg zijn.

Ik probeer dus wel tactisch op te letten wanneer ik trappen 'gebruik' en neem aan dat jullie daar in city Zoetermeer op dezelfde behoedzame wijze mee omgaan, zeker met (grotere) groepen?
Het is niet zozeer dat ik bang ben de opgeëiste rust van de wandelaar te verstoren maar meer in 'ons' eigen voordeel.
Dat kun je ook breder trekken; hoe meer we proberen te voorkomen dat mensen last hebben van onze fietsfeesten hoe langer je dat op termijn kan blijven doen.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Naar mijn weten ben ik zo'n beetje de enige Biker die daar (al dan niet met een groepje) van die trap af komt.

Net als jw zorg ik er altijd voor dat er niemand op de trap loopt als er iemand fietst.
De enige andere gebruikers die ik tegen ben gekomen was een groepje van een sportschool.
Die vonden het alleen maar prachtig dat ik daar naar beneden durfde en hebben hun training onderbroken om te kunnen kijken :-q

Bovenaan de trap zit een restaurant van snowworld, dus ik denk dat ze bang zijn dat de trap niet echt aantrekkelijk wordt om op te lopen als iemand daar bikers naar beneden ziet komen.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Wie bij het restaurant van Snowworld, na een skisessie aan een carbonaatje zit te trekken heeft in elk geval iets sportiefs in zijn genen en zou die stuiterende MTBers-op-lange trap een mooi uitzicht moeten vinden.

En geven ze letterlijk aan dat ze maatregelen treffen omdat er overlast is door MTBers?
Toch wel vreemd dan, maar als jij je best doet om overlast te vermijden hoef jij het jezelf in elk geval niet te verwijten.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

MacReal schreef:Naar mijn weten ben ik zo'n beetje de enige Biker die daar (al dan niet met een groepje) van die trap af komt.

Net als jw zorg ik er altijd voor dat er niemand op de trap loopt als er iemand fietst.
De enige andere gebruikers die ik tegen ben gekomen was een groepje van een sportschool.
Die vonden het alleen maar prachtig dat ik daar naar beneden durfde en hebben hun training onderbroken om te kunnen kijken :-q

Bovenaan de trap zit een restaurant van snowworld, dus ik denk dat ze bang zijn dat de trap niet echt aantrekkelijk wordt om op te lopen als iemand daar bikers naar beneden ziet komen.
De Snowworld skybar.
Ze zouden zich meer zorgen moeten maken dat men met de "zatte kloten" niet van de trappen af zullen donderen.
Om daar buitenom te komen moet men dus eerst deze houten trap op en vervolgens de toren nog omhoog/laag. :lol:

Afbeelding
Afbeelding

Sowieso alleen maar sportieve types die daar wat zullen gaan drinken.
Een stevig copulerende vrouw/kerel die alleen maar wilt zuipen gaat wel naar het Stadshart. :lol:
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Een stevig copulerende?? http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern= ... de&lang=nn" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik gok dat je corpulent bedoeld? (Al blijft het natuurlijk wel Zoetermeer..)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

suravida schreef:Een stevig copulerende?? http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern= ... de&lang=nn" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik gok dat je corpulent bedoeld? (Al blijft het natuurlijk wel Zoetermeer..)
Ik dacht dat ik gewoon een typefoutje had gemaakt en klikte klakkeloos op verbeteren. :oops:
Zo bezien denk ik dat beide problemen gaat opleveren. :lol:
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Jan Willem schreef:Wie bij het restaurant van Snowworld, na een skisessie aan een carbonaatje zit te trekken heeft in elk geval iets sportiefs in zijn genen en zou die stuiterende MTBers-op-lange trap een mooi uitzicht moeten vinden.

En geven ze letterlijk aan dat ze maatregelen treffen omdat er overlast is door MTBers?
Toch wel vreemd dan, maar als jij je best doet om overlast te vermijden hoef jij het jezelf in elk geval niet te verwijten.
Ook als je niet op de latten gestaan hebt, moet je toch wel iets sportiefs in je lijf hebben om die trap te willen beklimmen :o

We gaan het zien. Ik weet niet of het komt door overlast, of om overlast voor te zijn.
Want dat zie je wel meer hier, men verzint oplossingen voor problemen die er niet eens zijn...
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Plaats reactie