Etrex 30

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
borre mtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: di 12 augustus 2014, 19:52

tiewrap schreef:Ja, gewoon in zo'n vakje waar de hartslag ook staat, de aanwijzer selecteren.
Best handig af en toe.

oke, thanks. lijkt goed te werken vandaag even testen tijdens fietsen.
jammer dat ik er wel een vakje voor moet opofferen :-)

he maar als de etrex dan weet welke track ik volg en in welke richting, kan hij mijn dan ook info geven over de komende km's van de track, hoeveel hoogte meters ik de komende km kan verwachten bv.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Je hebt een grafiekje in de pagina vd hoogtemeter, dat geeft duidelijk weer wat er aan komt
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
borre mtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: di 12 augustus 2014, 19:52

ah thanks, daar mee gaat het lukken.

volgende vraag ;-)

Soms wil ik navigeren naar een punt op de kaart, nu lukt me dat niet als ik firmware 4.50 draai.
als ik dan met de cursor een straat op de kaart selecteer ziet de etrex dit niet als een straat maar enkel als een coordinaat. hij wil hier dan wel een route over de weg naar toe navigeren maar stop er naar een tijdje mee omdat hij niet voldoende geheugen heeft. (hij zal de straat op de kaart wel niet herkennen)


wanneer ik er firmware 2.80 op zet dan krijg ik tijdens het selecteren van een straat op de kaart wel te zien dat dit een straat betreft en dan kan hij ook met gemak een route over de straat er naar toe navigeren.

nou zou je zeggen blijf dan mooi op firmware 2.80 zitten, maar 2.80 vind mijn hartslag sensor niet (4.50 doet dit wel)
en 2.80 heeft niet de mogelijkheid om track en tripdata in 1 keer te resetten.

ik gebruik enkel de kaarten van openmtbmap.
en gebruik dezelfde profielen (profiel map terug gezet)
iemand tips hoe ik dit wel voor elkaar krijg of welke firmware ik het beste wel kan gebruiken.

[UPDATE]
zojuist openfietsmap benelux er op gezet en hier meer kan ik wel wegen selecteren en er naar toe navigeren.
het ligt dus aan de kaart van openmtb map.
Laatst gewijzigd door borre mtb op wo 28 juni 2017, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Hoogteprofiel krijg ik nog niet te zien van een geselecteerd spoor.
Aanwijzer zie ik wel, tof.

Als ik een punt op de kaart aanwijs, vervolgens 'waarheen?' dan komt de optie 'herberekenen' via weg' in beeld. (Daarna nog een keer waarheen en hij herberekend offroad, alleen dat gaat ie in 1 rechte lijn naar de bestemming).

Handige functie 'waarheen' via punt op de kaart. Afgelopen genavigeerd via 'een rechte lijn van punt A naar B'. Aldoende leer ik.
Nadeel vind ik wel dat er zoveel functies op de Etrex 30 zitten dat ik soms niet meer weet welke functie er allemaal zijn :oops:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Kun je de kleur van een profiel wijzigen? Mtb en fietsen hebben bij mij dezelfde kleur en dat is niet praktisch.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Je kan een kleur kiezen, maar ik weet niet of die keuze "binnen" het profiel blijft.

Verder kan je (je vorige post) ook ergens instellen of er bij de route berekening gevraagd moet worden naar "kortste route" of "snelste route".
Die instelling zou ik even opzoeken bij de route opties (heet volgens mij altijd vragen / allways ask).

Op de mtb heb je liever de kortste route, niet omdat die het kortst is, maar omdat die ook smalle/slechte paden meeneemt.
Op een gewone fiets/racefiets heb je meer aan de snelste route, die blijft op de fietspaden.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Als ik een nieuw profiel aanmaak is de kleur al bepaald. Veranderd dan de kleur als het profiel 'fiets eigenschappen' krijgt?
In dit boek kan ik het niet vinden:
Afbeelding

Wel erg fijn boek.

Wat betreft het 'waarheen' vraagstuk. Ik merk dat ik het nu weet maar doordat ik het te weinig toepas in de praktijk dan blijft het niet hangen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Thanks.
Zo kwam ik het ook tegen in boven genoemd boek. Dit onderdeel is dus geslaagd :-q

Kleur veranderen, ik betwijfel of het kan. Blijft de vraag wat de parameter is die 2 profielen dezelfde kleur geeft.
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

Ik gebruik het aanwijspijltje ook bij het na rijden van tracks. Werkt redelijk, alleen op tracks waarbij de sporen elkaar vaak kruisen(vaak de leukste singletrack routes) gaat het mis omdat de etrex niet echt de rij richting aanhoudt. De edge 200 die ik vroeger had, gaf een piepsignaal als ik tegen de richting in dreigde te gaan, was wel erg handig. Ben met die simpele edge 200 minder vaak de fout in gegaan als de edge met al zijn opties en kaarten..Nog steeds geen oplossing voor gevonden. :-?
Gebruikersavatar
borre mtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: di 12 augustus 2014, 19:52

Xfries schreef:Ik gebruik het aanwijspijltje ook bij het na rijden van tracks. Werkt redelijk, alleen op tracks waarbij de sporen elkaar vaak kruisen(vaak de leukste singletrack routes) gaat het mis omdat de etrex niet echt de rij richting aanhoudt. De edge 200 die ik vroeger had, gaf een piepsignaal als ik tegen de richting in dreigde te gaan, was wel erg handig. Ben met die simpele edge 200 minder vaak de fout in gegaan als de edge met al zijn opties en kaarten..Nog steeds geen oplossing voor gevonden. :-?
misschien werkt het beter wanneer je van de track een route maakt, dan kun je die echt volgen.
alleen zit je dan wel met het maximaal aantal punten.
en geloof dat de etrex zelf geen route van een track kan maken.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, dat kan je in Basecamp doen, maar dan zit je dus vast aan max. 250 punten (direct route).
(of een route die via de kaart routeert en dan ben je zeker alle singletrack kwijt)
Om geen resolutie te verliezen moet je dus gaan knippen.

Da's dus lood om oud ijzer, want dit is ook op te lossen door de track op te knippen in 2 of 3 stukken, zodat je een afzonderlijke heen- en een terugweg krijgt.
Dan zijn dat soort kruisingen ineens veel duidelijker, en ook de verkeerde kant op starten zal je niet meer gebeuren.
Jurriaan schreef:Thanks.
Zo kwam ik het ook tegen in boven genoemd boek. Dit onderdeel is dus geslaagd :-q

Kleur veranderen, ik betwijfel of het kan. Blijft de vraag wat de parameter is die 2 profielen dezelfde kleur geeft.
Schiet mij ineens te binnen dat ik mijn automotiveprofiel groen-zwart heb ingesteld en mijn fietsprofiel rood-zwart.
Is dus mogelijk, de kleur instelling blijft binnen het profiel (bij V2.80...)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

En waar heb je het ingesteld, weet je dat nog :bier:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Setup-> Display meen ik.
Daar kan je kleuren schema's kiezen, voor dag en nacht apart.
Dat doe je dan voor ieder profiel en als het goed is onthoudt ie dat...
http://static.garmin.com/pumac/eTrex_10-20-30_OM_EN.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; page 30
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Nieuwe OSM kaarten geïnstalleerd op 16GB SD kaart. Alleen nu ziet de Etrex30 de kaarten niet :~
Een kaar middels Mapinstaller geïnstalleerd de andere kaart via JaVaWa DM.
Kan het zijn de de Etrex de SD kaart niet ziet?
Plaats reactie