SforZ MTB Marathoncup 2017

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Mooi, bedankt voor het updaten.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Graag Aandacht voor de Startprocedure voor aankomende wedstrijd, tevens het open nk marathon tijdens de Amerongen cyclo. De startopstelling vindt onderaan een klim plaats en de eerste 300 m (zandklim van gem ca 8%) zal door geneutraliseerd terrein gaan. Dit betekent dat de tijd pas gaat lopen zodra je bovenaan de klim door de registratieboog/finish rijdt. Voor de cyclo en Cupuitslag geldt de nettotijd (vanaf de registratieboog). ECHTER voor de top 3 per categorie vh open nk (tm 39, tm 49, 50 + en Vrouwen) geldt de volgorde van binnenkomst!! Na de doorkomst volgt een snelle afdaling van ca 1km onderaan gevolgt door een haakse bocht naar rechts!. Strijd je niet voor de eerste posities ga dan ook niet vooraan staan, Dringen bij de start is niet nodig je verliest hier namelijk niks als je stil staat, als je slim bent laat je een gat vallen in de klim zodat je vrij baan hebt in de afdaling en men niet stil komt te staan in de eerste bocht, waar je dan wel tijd verliest. De eerste 7.5 km gaat overbrede paden met een aantal klims. inhaalmogelijkheden genoeg tot de eerste single trail.We hopen hiermee opstoppingen te voorkomen, Helaas is de organisatie van de cyclo door strengere eisen rondom vergunningen te beperkt om een ruime startronde aanteleggen. PS Je moet wel binnen 10min na het startschot de registratieboog gepasseerd zijn
Laatst gewijzigd door Rutger S op di 27 juni 2017, 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
MarianneW
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 11 april 2011, 11:48
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9.7 en Cannondale Flash C3

Ik heb nog een startbewijs voor de 90 km beschikbaar. Laat maar weten.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

MarianneW schreef:Ik heb nog een startbewijs voor de 90 km beschikbaar. Laat maar weten.
AUB niet ook hier posten maar in de draad vd betreffende wedstrijd
Sjefkoning
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: za 4 september 2010, 16:33

Ik ben dan wel benieuwd of iedereen keurig van achter aansluit bij de start, zeker als de mat pas verder op ligt. Ik sta vaak vroeg in het startvak op de voorste rijen en zodra het startschot klinkt sta ik toch vaak 3 rijen verder naar achteren omdat er nog veel van voren aansluiten...
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Misschien gaan er zelf wel renners boven aan de klim staan bij de startmat om zo als 1e te beginnen ;)
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Rayb81 schreef:Misschien gaan er zelf wel renners boven aan de klim staan bij de startmat om zo als 1e te beginnen ;)
das prima, rijden ze alleen voor niks mee :) #DSQ

OPstellen is altijd een dingetje.. eens kijken hoe dat gaat worden afgelint.

Mensen met goeide ideeen mogen vrijdagmiddag altijd komen helpen met het uitzetten aflinten vh parcours
.
Ik zeg altijd hoe meer lint hoe beter :)
Patje1977
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: di 28 april 2009, 13:29
Mijn mountainbike: Scott Scale
Contacteer:

Op basis van eerder behaalde resultaten, paar uitzonderingen, een 1ste startvak maken met erkende hardrijders. Is beproeft en werkt uitstekend, afgelopen weekend in Rursee marathon ging het ook zo. Zij waren zelfs zo slim om de desbetreffende nummers met een groen rond stickertje te markeren zodat er makkelijke controle was.

Hel van Groesbeek werkt ook zo. Zorg dat je startvak niet groter wordt dan 50 renners. Met daarbij oa:

- Top klassement SforzCup (zolang de wedstrijd deel uit maakt van de Cup)
- Bekende namen
- Hardrijders
- Organisatie nog 5~10 man aanwijzen welke zij een goede startplek gunnen

Of iets in die richting. Ik denk dat iedereen van zichzelf wel weet in welk vak hij hoort.... Paar uitzonderingen uitgelaten natuurlijk!
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Patje1977 schreef:Op basis van eerder behaalde resultaten, paar uitzonderingen, een 1ste startvak maken met erkende hardrijders. Is beproeft en werkt uitstekend, afgelopen weekend in Rursee marathon ging het ook zo. Zij waren zelfs zo slim om de desbetreffende nummers met een groen rond stickertje te markeren zodat er makkelijke controle was.

Hel van Groesbeek werkt ook zo. Zorg dat je startvak niet groter wordt dan 50 renners. Met daarbij oa:

- Top klassement SforzCup (zolang de wedstrijd deel uit maakt van de Cup)
- Bekende namen
- Hardrijders
- Organisatie nog 5~10 man aanwijzen welke zij een goede startplek gunnen

Of iets in die richting. Ik denk dat iedereen van zichzelf wel weet in welk vak hij hoort.... Paar uitzonderingen uitgelaten natuurlijk!
Ik zal het opperen vrijdag maar wie gaat bepalen wie er in mag en vooral wie gaat het controleren. Rursee is wel een uitzondering. meeste wedstrijden is ook gewoon aanschuiven.
Patje1977
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: di 28 april 2009, 13:29
Mijn mountainbike: Scott Scale
Contacteer:

Rutger S schreef:
Patje1977 schreef:Op basis van eerder behaalde resultaten, paar uitzonderingen, een 1ste startvak maken met erkende hardrijders. Is beproeft en werkt uitstekend, afgelopen weekend in Rursee marathon ging het ook zo. Zij waren zelfs zo slim om de desbetreffende nummers met een groen rond stickertje te markeren zodat er makkelijke controle was.

Hel van Groesbeek werkt ook zo. Zorg dat je startvak niet groter wordt dan 50 renners. Met daarbij oa:

- Top klassement SforzCup (zolang de wedstrijd deel uit maakt van de Cup)
- Bekende namen
- Hardrijders
- Organisatie nog 5~10 man aanwijzen welke zij een goede startplek gunnen

Of iets in die richting. Ik denk dat iedereen van zichzelf wel weet in welk vak hij hoort.... Paar uitzonderingen uitgelaten natuurlijk!
Ik zal het opperen vrijdag maar wie gaat bepalen wie er in mag en vooral wie gaat het controleren. Rursee is wel een uitzondering. meeste wedstrijden is ook gewoon aanschuiven.
Is het nu te laat voor, dit moet meteen met de inschrijving bepaald worden. Dat kan de organisatie iom de SforzCup dan bepalen.

In Duitsland heb je meer van dit soort startvakken hoor, ook in Belgie wordt deze methode regelmatig gehanteerd. Ik moet zeggen, ik vindt het prettig en goed werken.
Reinhard
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: wo 15 juli 2009, 14:20
Mijn mountainbike: Canyon GC SLX XO 2*10

Zet mij maar vooraan neer! Ga voor niets minder dan podium.. zoals altijd
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Reinhard schreef:Zet mij maar vooraan neer! Ga voor niets minder dan podium.. zoals altijd
Gaat je kosten jonguhhh!!
Patje1977
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: di 28 april 2009, 13:29
Mijn mountainbike: Scott Scale
Contacteer:

Wanneer komt de uitslag van Langenberg? De einduitslag? En de Locatie!?
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Patje1977 schreef:Wanneer komt de uitslag van Langenberg? De einduitslag? En de Locatie!?
Volgende week! , onze database man zit in Portugal vanwege werk.. Dan proberen we ook met een lokatie te komen voor de huldiging
Patje1977
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: di 28 april 2009, 13:29
Mijn mountainbike: Scott Scale
Contacteer:

Rutger S schreef:
Patje1977 schreef:Wanneer komt de uitslag van Langenberg? De einduitslag? En de Locatie!?
Volgende week! , onze database man zit in Portugal vanwege werk.. Dan proberen we ook met een lokatie te komen voor de huldiging
:-q

En een kalender voor 2018 8) ??
Plaats reactie