Hoe voor hoogtemeters te trainen update 19 2 2018

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
PaganiProductions

Hoe kan ik het beste voor hoogte meters trainen.
Aangezien ik allemaal maar de meinweg en omgeving en echt susteren en roerdalen en leudal tot mijn directe beschiking heb.
Waarvan de Meinweg de meeste hoogte meters heeft.
Dit is van mijn betere ritten als het om hoogter meters gaat
https://www.sports-tracker.com/workout/ ... f8038a094a" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door PaganiProductions op ma 19 februari 2018, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

100x de Meinweg op en neer in een week, dat zou wel helpen.
PaganiProductions

Dennisvdb schreef:100x de Meinweg op en neer in een week, dat zou wel helpen.
Daar heb ik helaas geen tijd voor.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Veel tegen de wind in fietsen en viaducten of hoge bruggen opzoeken.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Kan me haast niet voorstellen dat er daar in Zuid Limburg niet meer hoogtemeters te pakken zijn op de mtb routes, of valt dit echt zo tegen?
PaganiProductions

Rayb81 schreef:Kan me haast niet voorstellen dat er daar in Zuid Limburg niet meer hoogtemeters te pakken zijn op de mtb routes, of valt dit echt zo tegen?
De mtb route van Windraak stelt bijvoorbeeld niet zo veel voor kwa hoogtermeterzs zijn natuurlijk wel routes die wel zat hoogtemeters hebben.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Net de Duitse grens over bij Roermond heb je nog behoorlijk wat hoogteverschil en ook hele mooie paden. Check het gebied tussen het Brachter Wald en Vlodrop eens.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Dunc@n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: di 10 september 2013, 09:09
Mijn mountainbike: GT Sensor Expert; Koga Beachracer; Giant Defy

Niet alleen waar je traint maakt uit, maar ook hoe je traint maakt veel verschil.

Voor mij hebben VO2max intervallen, HIIT en Pyramides erg geholpen om beter op de grens tussen verzuren en doorklimmen te presteren, ondanks dat ik bijna alleen maar op het vlakke kan trainen. Zeker als de klim lang en stijl is. Als je niet meer in je duurtempo zone kan blijven hangen, maar je in het rood moet om de pedalen überhaupt nog rond te krijgen helpen deze trainingen enorm. Belangrijk is wel dat je voldoende rust neemt na z'n intensieve sessie
Serieuze Wielerliefhebber zonder Ambitie
PaganiProductions

suravida schreef:Net de Duitse grens over bij Roermond heb je nog behoorlijk wat hoogteverschil en ook hele mooie paden. Check het gebied tussen het Brachter Wald en Vlodrop eens.
Dat zal ik doen
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

Ik pak vaak ruiterpaden. Bij mij in de buurt bestaan die voornamelijk uit mul zand. Het is dan gewoon vlak, maar de weerstand komt aardig in de buurt van omhoog rijden.
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Lange Alpen klim kun je prima simuleren / trainen door een stevige klim op je favoriete rondje desnoods tig keer achter elkaar te nemen.
Een aantal km klimafstand en hm klimmen als doel stellen en gaan met die benen.
Je hebt dan wel die afdalingen als repeterende onderbreking maar dat maakt voor je benen niet uit, gas op de plank naar beneden en weer klimmen etc etc.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
two-one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: di 27 februari 2007, 02:01
Mijn mountainbike: Van alles wat...

Het ligt er aan hoe groot de klimmen zijn die je gaat doen.

Ik ben zelf nooit zo goed geweest in Ardennen/Alpenklimmen, maar ik heb vooral vooruitgang gemaakt door op de racefiets flinke blokken op hoge intensiteit te rijden. Dus 10min lang rond omslagpunt rijden zodat je je bovenbenen goed laat branden.

Elk mountainbike klimmetje < 3 minuten zal een ander soort energiesysteem trainen (anaeroob) dan je nodig hebt voor lange klimmen, maar zijn dan weer beter voor Nederlandse XC wedstrijden.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Als je echt geen hoogtemeters kan maken of alleen door tig keer een viaduct op en af;
koop een spinning fiets, voor 50 heb je een redelijke tweedehands, zet hem zwaar, lekker muziekje op en knallen maar.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Er zijn al genoeg tips gegeven maar ik ben wel nieuwsgierig waarvoor je die hm wil gaan trainen. Ga je op vakantie richting de bergen?
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Kan ook zijn dat hij naar een groot gat gaat en zich zorgen maakt hoe hij daar ooit weer fietsend uit moet komen.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Plaats reactie