Ontwikkeling nieuwe MTB-route Hoek van Holland

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
pve
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: do 17 april 2014, 15:05

bodhi 2 schreef:ik zou alleen effe de topic naam uitbreiden met bv nieuwe parcours hoek van holland
dan kijken er meer mensen denk ik en zullen dat ook like
Dat is een goeie tip, alleen zou ik niet weten hoe :o

Kan iemand aangeven waar ik dat kan aanpassen?
pve
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: do 17 april 2014, 15:05

Super trots zijn we erop, gisteren heeft Firma Dijkshoorn uit Bleiswijk belangeloos een tijdelijke route door het maisveld op de Oranjeheuvel gemaakt. Een mountainbikeroute in HvH is dus een feit!

Binnen 1 a 2 weken zal Firma Dijkshoorn de route nogmaals slepen, zodat de route volledig maisvrij is. De route is nu prima te rijden en vormt een lekkere inspanning. Naarmate de route vaker gefietst wordt, zal de toplaag verdichten en nog beter te berijden zijn.

De route start direct op de heuvel ter hoogte van het parkeerterrein en gaat tegen de klok in. Naar mate het mais hoger wordt, hoe gaver de route wordt.

Let op! We hebben gisteren de route zoveel mogelijk vrij van grote stenen e.d. maar het is er niet vrij van, draag (net zoals altijd) een helm en het betreden is uiteraard op eigen risico.

Informatieborden e.d. worden op zeer korte termijn geplaatst.

Zie https://www.facebook.com/mtbhvh/" onclick="window.open(this.href);return false; voor nadere info. Je hoeft geen FB te hebben om deze info te zien.

Hopelijk tot snel.
jeroen mud 7.0
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 10:58
Mijn mountainbike: Canyon Exceed 7.0 , Canyon nerve AL 29 (retired) Grand Canyon CF SL retired , Canyon Exceed 7.0 2020

pve schreef:Al een geruime tijd (circa 2,5 jaar) zijn we hard aan het werk om de handen op elkaar te krijgen voor de aanleg van een MTB-parcours in Hoek van Holland. Het is een kwestie van een lange adem en geduld (wat we hebben), maar stapje voor stapje komen we dichter bij een Hoeks parcours. Zelfs zo dichtbij dat we een ontwerpplan gaan opstellen, dat aan de gemeente Rotterdam en andere betrokken partijen wordt voorgelegd. Helaas betekent dit nog niet dat we er zijn, maar het ziet er goed uit.

Via o.a. een facebookpagina: https://www.facebook.com/mtbhvh/" onclick="window.open(this.href);return false; willen we geïnteresseerde op de hoogte houden. Ook gebruiken we de fb-pagina om draagvlak te creëren en als "bewijs" dat veel mensen geïnteresseerd in een Hoekse MTB-baan zijn. En binnen 1 week na lancering staat de teller op 100+, dus er is zeer zeker animo! Via deze weg wil ik dan ook vragen als je net als ons ook enthousiast bent de FB-pagina te liken :-q . Met de aanleg van een Hoeks parcours zou de stap naar een regionaal Rijnmond MTB-netwerk ook realiseerbaar zijn, Rozenburg, Vlaardingen en Oostvoorne (zeker met de RET-fastferry) liggen allemaal binnen 10 km van elkaar, maar eerst maar concentreren op een Hoeks parours.

Hulp, tips etc. zijn altijd welkom, bedankt voor jullie steun!
Vergeet Spijkenisse ook niet hè , niet de meest spannende maar ieder route z'n eigen charmes
Canyon Nerve 9.9 2014 (
Retired)


Grand Canyon 7.9 CF SL

specialized pitch comp 650B


yesterday does not matter
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

En Bergschenhoek!
pve
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: do 17 april 2014, 15:05

Deze had ik niet genoemd omdat deze naar mijn idee binnen de genoemde straal van 10 km lagen. Niets ten nadele van beide banen.

Het lijkt me overigens wel zeer interessant om gezamenlijk de meest interessante (legale) verbindingsroutes te delen, zodat we een basis leggen voor een regionaal netwerk. Is hier binnen het forum wel eens aandacht aanbesteed?
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Ik heb wel eens geopperd dat het heel makkelijk is om Vlaardingen en Rozenburg aan elkaar te koppelen. De groenstrook tussen vlaardingen en de pont is heel makkelijk vanuit de rollercoaster te bereiken. Daar moet ruimte zat liggen om een verbinding te maken! Aan de andere kant van het water kan je ook al snel onverhard rijden naar Rozenburg , maar hier valt veel meer uit te halen met de dijk als hoogteverschil.

Vervolgens kan je ook weer iets moois maken tussen Rozenburg (als je de brug over bent) en oostvoorne. Daar ligt ook een grote groene recreatiestrook. Vanuit Oostvoorne kom je makkelijk via de fastferry in de hoek terecht. Ben niet zo bekend met de strook tussen hoek van holland en maassluis, maar ik meen dat die ook groen is, met een dijk die je kan gebruiken. Verder lijkt me ook iets mogelijks tussen Rozenburg en de landtong, helemaal richting de fastferry.

Volgens mij zijn er ook plannen voor wen mtbverbinding door het westland, weet niet precies meer waar. Maar als deze nu aansluit op de uithof... Den Haag heeft tientallen kilometers aan singletracks met serieus hoogteverschil. Ook zijn er tal van plekken waar je iets zou kunnen maken, bv de taluds van de A12 bij het stadium. Verbindt dit alles met een route door Meijendel richting Katwijk en Noordwijk... of droom ik nu teveel :D

Binnekort maar weer eens een rondje Uithof-Vlaardingen-Rozenburg-Oostvoorne-DH doen!
Hier staat niets.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op di 1 augustus 2023, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Man, ik rij gemiddeld een 30 km rondje. Met soms een uitschieter, zoals as zaterdag Midden Delfland tour 50 km. Maar ik geniet van die ambitie hoor.
pve
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: do 17 april 2014, 15:05

Wel heb ik begrepen dat er ook op provinciaal niveau wordt nagedacht over een MTB-netwerk. De provincie Zuid-Holland ambieert de beste per fiets bereikbare provincie van NL te worden, zie de site van de pzh.

Tussen Oostvoorne en Rozenburg liggen al enkele leuke paden en ook over het asfalt het niet onaantrekkelijk fietsen (langs de Brielse Maas). Via het nieuwe (helaas nog tijdelijke parcours, maar meer is in ontwikkeling) kan je straks via een nieuwe spoorbrug de Maeslantkering op fietsen (via de onverharde zijkant uiteraard) en via een onverhard pad Maassluis bereiken. Zeker potentie zat.

Er zijn blijkbaar veel lokale initiatieven, maar zoals ik kan inschatten is er nog geen sprake van regionale coördinatie.

@markpatat, als je de ronde gaat maken, geef maar een seintje, dan leg ik uit hoe je HvH ook leuk kan combineren met je geplande rondje.
pve
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: do 17 april 2014, 15:05

Wel heb ik begrepen dat er ook op provinciaal niveau wordt nagedacht over een MTB-netwerk. De provincie Zuid-Holland ambieert de beste per fiets bereikbare provincie van NL te worden, zie de site van de pzh.

Tussen Oostvoorne en Rozenburg liggen al enkele leuke paden en ook over het asfalt het niet onaantrekkelijk fietsen (langs de Brielse Maas). Via het nieuwe (helaas nog tijdelijke parcours, maar meer is in ontwikkeling) kan je straks via een nieuwe spoorbrug de Maeslantkering op fietsen (via de onverharde zijkant uiteraard) en via een onverhard pad Maassluis bereiken. Zeker potentie zat.

Er zijn blijkbaar veel lokale initiatieven, maar zoals ik kan inschatten is er nog geen sprake van regionale coördinatie.

@markpatat, als je de ronde gaat maken, geef maar een seintje, dan leg ik uit hoe je HvH ook leuk kan combineren met je geplande rondje.
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Thanks! Begrijp ik het nu goed dat je sraks op de tijdelijke route tussen het twee meter hoge mais rijdt? Groot respect voor de familie die dat beschikbaar stelt! Ik start vanuit den haag. Eerste stuk na de uithof is saai, na schipluiden is het erg mooi. Dat geldt voor alle verbindingsstukken tot Oostvoorne. Ook dat stuk door de haven naar de fastferry heeft zijn charme :D

Zou leuk zijn al de proincie aanhaakt, want zij beschikken over flnk wat middelen!
Hier staat niets.
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

markpatat schreef:Binnekort maar weer eens een rondje Uithof-Vlaardingen-Rozenburg-Oostvoorne-DH doen!
Wellicht een 'let's ride' van maken? Ik kom niet uit die regio, maar ben er voor het werk wel af en toe. Zou het leuk vinden om een keer te fietsen daar...
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Het is een rondje van 100+ met twee pontjes. 1 gaat volgens mij 2/3 per uur, de ander maar 1 keer. Als je pech hebt ben je dus ff onderweg. Verder is het een krappe 30% onverhard, 60% verhard en 10% over water :D Maar het is echt wel een mooie tocht, ook de verbindingsstukken.

Volgens mij zijn ze echter het parkoers in Rozenburg aan het verbouwen, waardoor je er niet kan rijden. Iemand hier mee bekend?
Hier staat niets.
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

100+ is mij net wat te veel... :D :P
pve
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: do 17 april 2014, 15:05

Vorige week hebben we een video gemaakt om het MTB'en in Hoek van Holland te promoten. Zie https://youtu.be/gJyRiqhdjKU" onclick="window.open(this.href);return false;

Sinds de aanleg wordt de baan regelmatig bereden. Het is uiteraard geen "echt" parcours, maar het is zeker leuk om te rijden. Zeker als het mais straks 1,5 meter hoog is. Het groeit circa 2 cm per dag, dus het gaat hard.

Er wordt daarnaast hard gewerkt om een vast parcours te realiseren. De vooruitzichten zijn nog steeds positief.
Plaats reactie