Hel van Groesbeek festival 25 juni

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Parcours was lekker zwaar en paar mooie technische passages. Ik lag er bij de romeinse stenen afdaling naast in het prikkeldraad, kon gelukkig wel verder. Net voor einde werd ik ingehaald door Marc Bouwmeester dus finish na 4 rondes. Had nog wel een ronde door gekund maar of het veel had opgeleverd weet ik niet. Uitslag weet ik ook niet, vond het mooi evenement, voor herhaling vatbaar.
Gebruikersavatar
qeubee rider
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 4 mei 2014, 20:10
Mijn mountainbike: Olympia bullet Turboprop

Was een leuke wedstrijd, technisch en best zwaar. Weinig momenten om op adem te komen. Op de startklim werd het startveld al mooi uit mekaar getrokken. Voor mijzelf ging t vandaag voor geen meter en was dus blij met 'maar' 4 rondes, maar dat mag de pret niet drukken.
Zag er ook allemaal goed georganiseert uit, jammer van die stroomuitval en dus ff geen tijdregistratie (begreep ik)
Later ook nog even o.a. naar de retro's gekeken, ook mooi :-q
Zie ook nog nergens een uitslag.
Hoop dat deze op de kalender blijft... Volgend jaar dan zeker weer :-q
lead in the back and let others believe they are in front :tong
... °/__ /™
( + ) ¶=( + ) ...:::::::::::
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Net terug van de 150 minuten race (die voor mij 150,8 minuten was dus daarover geen klachten :wink: ) en vond het een super evenement. Echt een heel mooi parcours, op en af met drie mooie technische afdalingen (Romeinse weg, een wortelafdaling en en steile afdaling met een mooie drop op het eind). In het startvak flinke bui en dat maakte het onderweg best tricky: sommige stukken hard en snel, sommige bochten mul of los zand, of weer gladde wortels en wat modder.

Wat mij betreft is dit de eerste keer van een nieuwe traditie (en zou het ook een opleving van het Bergrace idee en klassement kunnen zijn..?).

Grote complimenten aan de organisatie, niet alleen voor het mooie evenement maar ook voor het lef om dit initiatief gewoon te nemen. :-q
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Wat een gaaf parcour was het! Zelf heb ik de 150 min gereden en wat heb ik afgezien maar ook genoten.
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Uitslagen staan online.
Exar
Genius
Genius
Berichten: 1777
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark
Contacteer:

Waar?
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Exar
Genius
Genius
Berichten: 1777
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark
Contacteer:

Ik zie ze! Ik sta er alleen zelf niet op - heb de organisatie al gemaild!
fonzie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1611
Lid geworden op: zo 2 februari 2003, 18:29
Mijn mountainbike: een stalen

ondanks dat het bij mij voor geen meter ging heel erg genoten van het parcours, geweldig mooi en pfff zwaar, organisatie bedankt, hopelijk kan dit volgend jaar weer georganiseerd worden
Here’s to alcohol: the cause of, and solution to, all of life’s problems.” –Homer Simpson
mac79
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 26 december 2007, 21:38
Mijn mountainbike: Specialized Epic 2010

Fijn dat de meesten een mooie wedstrijd hebben gereden en idd jammer voor Schepp met zijn 90 minuten wedstrijd. Ik moet eerlijk zeggen dat door de stroomuitval bij de 105 minuten deze wedstrijd qua tijdwaarneming een beetje een chaos was. Ik was zelf druk met het aggregaat en heb niet echt mee gekregen wat de reden was van het eerder afvlaggen. Voor ons was het de eerste keer dat we hier wat organiseerden en dat leverde best wat uitdagingen op. We gaan nu maar eens uitgebreid evalueren en kijken wat beter kan/moet en of er een vervolg komt. Als organisatie wil ik wel graag de KNWU jury van zowel de LJC als de heren die er zondag waren bedanken voor de fijne samenwerking. We hebben in het verleden slechte ervaringen met de KNWU jury's gehad maar dit weekend was het wat ons betreft heel prettig.
Gebruikersavatar
XC-Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 11 juli 2011, 09:49
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 -> Specialized Stumpjumper HT Expert WorldCup

Schitterende wedstrijd! Genoten van het mooie parcours maar geen moment lekker gereden, dacht uitgerust te zijn na 2 weken vakantie maar had juist nul power en de hartslag bleef maar laag. Werd ook al aan het begin van de 4e ronde door Marc Bouwmeester gepasseerd.. wel precies 105 minuten gefietst.

Kleine tip voor de organisatie: zet bij het smalle toegangsweggetje naar de parkeerplaats aan beide kanten een vrijwilliger om de vertrekkende deelnemers en de aankomende deelnemers om beurten te laten rijden. Het was nu wel heel smal en krap..
Trek8000slr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 5 oktober 2009, 21:02
Mijn mountainbike: Cannondale F29 carbon 2 X0, Merida O'nine team issue 26"XO/XT, Cube GTC Agree Pro

mac79 schreef:Fijn dat de meesten een mooie wedstrijd hebben gereden en idd jammer voor Schepp met zijn 90 minuten wedstrijd. Ik moet eerlijk zeggen dat door de stroomuitval bij de 105 minuten deze wedstrijd qua tijdwaarneming een beetje een chaos was. Ik was zelf druk met het aggregaat en heb niet echt mee gekregen wat de reden was van het eerder afvlaggen. Voor ons was het de eerste keer dat we hier wat organiseerden en dat leverde best wat uitdagingen op. We gaan nu maar eens uitgebreid evalueren en kijken wat beter kan/moet en of er een vervolg komt. Als organisatie wil ik wel graag de KNWU jury van zowel de LJC als de heren die er zondag waren bedanken voor de fijne samenwerking. We hebben in het verleden slechte ervaringen met de KNWU jury's gehad maar dit weekend was het wat ons betreft heel prettig.
Ik kon er helaas alleen op zaterdag bij zijn en de fijne samenwerking was wederzijds namens de LJC, jury en commissie offroad. Jammer van de 2 incidentjes op vrijdag met de camper en zaterdag met een scheldende ouder. Jammer dat we die laatste zelf niet hebben gehoord want dan hadden we direct kunnen reageren.

Hopelijk hebben jullie een goede evaluatie en kunnen we volgend jaar weer een mooi weekend tegemoet zien want dat deze opzet werkt is duidelijk.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

mac79 schreef:Fijn dat de meesten een mooie wedstrijd hebben gereden en idd jammer voor Schepp met zijn 90 minuten wedstrijd. Ik moet eerlijk zeggen dat door de stroomuitval bij de 105 minuten deze wedstrijd qua tijdwaarneming een beetje een chaos was. Ik was zelf druk met het aggregaat en heb niet echt mee gekregen wat de reden was van het eerder afvlaggen. Voor ons was het de eerste keer dat we hier wat organiseerden en dat leverde best wat uitdagingen op. We gaan nu maar eens uitgebreid evalueren en kijken wat beter kan/moet en of er een vervolg komt. Als organisatie wil ik wel graag de KNWU jury van zowel de LJC als de heren die er zondag waren bedanken voor de fijne samenwerking. We hebben in het verleden slechte ervaringen met de KNWU jury's gehad maar dit weekend was het wat ons betreft heel prettig.
De KNWU jury zei dat dat moest van iemand uit de organisatie. Ik heb het een paar keer gezegd toen ik doorkwam dat dat nooit kon op 90 min, maar helaas moest stoppen. Wat ik dan vreemd vind in de uitslag dat de dames in de 105 min race een eindtijd hebben van bijna 2u. Bij de heren hebben er maar heel weinig de 105 minuten gehaald. Als men gewoon de 5 rondes had aangehouden zoals werd omgeroepen tijdens de wedstrijd dan was dat prima gegaan. Voor mij was het een domper want ik was echt aan het rijden om de laatste rondjes over te houden. Verder was alles prima in orde. Mooie locatie en zwaar rondje. Voor dit aantal deelnemers en qua tijdsdruk zou het rondje best korter kunnen. Ik heb eigenlijk de hele wedstrijd alleen gereden. Organisatorisch is de locatie waar de marathon start wellicht makkelijker en ook daar is een prachtig rondje te leggen. Ik ben er hoe dan ook altijd bij in Groesbeek! Altijd naar mijn zin gehad al was deze keer dan iets minder door de tijd, maar ik reed ook als een drol dus dat helpt dan ook niet :winkie:
mac79
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 26 december 2007, 21:38
Mijn mountainbike: Specialized Epic 2010

schepp schreef:De KNWU jury zei dat dat moest van iemand uit de organisatie. Ik heb het een paar keer gezegd toen ik doorkwam dat dat nooit kon op 90 min, maar helaas moest stoppen.
Ik heb nagevraagd wat de reden was en het een samenloop van omstandigheden. De stroom die wegviel en de tijdsindeling van de starttijden en de lange ronde. Kortom dit is wel een evaluatiepunt. Knwu heeft hier inderdaad niets mee te maken. Maar goed zoals ik al zei was dit een uitdagende locatie zowel qua parcours als locatie. We zijn tegen veel onvoorziene omstandigheden aangelopen en hebben het zo goed mogelijk proberen op te lossen. Als het goed is staan de juiste uitslagen vandaag op de site.
e.l.vis
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: di 22 februari 2011, 14:11
Mijn mountainbike: Merida 96 9000e

Het was in mijn achtertuin maar wat een loodzware ronde zeg! Complimenten aan de organisatie! Nog 1 vraag, waar vind ik de foto's?
Plaats reactie