Lago Maggiore, Italië

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Gebruikersavatar
123plons
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 10:32
Mijn mountainbike: Trek Superfly FS 7 2015

Was echt top. De klim van de Mont'Orfano was echt gaaf. Je kan op meerdere manieren omhoog en naar beneden. En de afdaling van Forte Bara in Ornafasso was ook gaaf. Gelukkig was het niet te warm meer. Tot 1200 uur kon je goed fietsen.

Volgend jaar maar weer naar Continental Lido....

Die route met de gids wil ik volgend jaar ook gaan doen. Zie al wel een heel pittig stukje zitten na het tunneltje bij het station. Daar ging ik echt dood...
Het pad erna was echt gaaf meet een paar hele technische stukken...
mike80
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 17 augustus 2015, 20:09

Hallo,

Ben ook zojuist terug van 2 weken continental lido, ook eea gefietst, rondje mergozzo, afdalen vanuit de Mottarone, pad is bij de Funivia lift route L1, is een soort van wandelroute maar wel heel leuk met de mtb. ( met bus omhoog, ja ... tis toch vakantie he..)
Erg leuk, maar helaas nog niet zo goede faciliteiten en dus ook niet zo commercieel als het Gardameer, ook niet zo druk.
kregen de route vanuit Mattarone overigens van de eerder genoemde gids van de camping.

Dit is de ook al eerder beschreven Andrea Ferri, heeft Bicico.it gehad ( of er gewerkt) als bedrijf maar dit is door de sluiting van de kabelbaan vanuit Stresa ook gestopt, ben er nog geweest maar was er niet meer..

Sprak de gids, Andrea dus aan op de camping en hij regelde gelijk de volgende dag een gids, helaas brak deze z'n enkel...
Andrea had die dag geen tijd en heeft ons toch perfect op weg geholpen met een route en tips.

Hij kan je dus ook helpen met een guide tour of een gps.
website is http://www.stresaoutdoor.it" onclick="window.open(this.href);return false;
Hele geschikte kerel.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4322
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Dit jaar naar Continental lido van 3 tm 17 augustus. Twijfel nog MTB of racer, bij heel warm weer vind ik mtb,en nooit zo lekker en in mijn eentje hele rustige paden ook niet.

Maarja bij echt mooie routes heeft de MTB toch wel de voorkeur.

Ik ga de tips in dit topic ook eens door en kijken wat ik kan vinden.
Oosie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 205
Lid geworden op: do 9 juli 2009, 11:23
Mijn mountainbike: Niner air 9 / Wikkit beachracer

Dit jaar nog liefhebbers richting continental Lido? Zit er zelf vanaf 5 augustus twee weken en lijkt me mooi om een paar ritjes te doen. Liefst met een medestander........
Pijn is tijdelijk, opgeven voor altijd!
Gebruikersavatar
123plons
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 10:32
Mijn mountainbike: Trek Superfly FS 7 2015

Ik ben dan net weer terug....

Als je op Stresaoutdoor googled kom je bij de gids uit die vanaf de camping de tochten doet.

Ferri heeft een paar hele mooie routes rondom de camping.

Ook is de kabelbaan naar de Mottarone weer open.

Ik kom er dit jaar voor de 3e keer. Er zijn een paar hele mooie routes rondom de camping met heeeel veel hoogtemeters....

Stuur maar een PM dan heb ik wel een paar gps routes voor je. Wel met 2 man fietsen want ze zijn echt uitdagend.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5573
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

En niet de fout maken die ik vorig jaar gemaakt heb door de Montorfano vanaf de verkeerde kant te beklimmen. Pad ging over in een klim-pad waardoor ik de fiets op de nek moest nemen en al klauterend mij mijzelf naar boven moest slepen. Als beloning wel een prachtig uitzicht en een fantastische afdaling. :-D
Gebruikersavatar
123plons
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 10:32
Mijn mountainbike: Trek Superfly FS 7 2015

Vanaf de andere kant is het afdalen ook spannend hoor....

Ook hele stukken moeten lopen ivm de grote rotsen..

Het rondje om het meer is wel heel leuk maar ook daar moet je soms van de fiets af. Italiaanse MTB routes zijn altijd zo volgens de gids.

Ik zal vanavond of morgen de routes weer eens opzoeken.
Oosie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 205
Lid geworden op: do 9 juli 2009, 11:23
Mijn mountainbike: Niner air 9 / Wikkit beachracer

Thanks ben benieuwd naar de routes. Heb inmiddels ook contact gehad met ferri. Gaat goed komen deze zomer :-q
Pijn is tijdelijk, opgeven voor altijd!
Meeuw
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 4 mei 2017, 09:08
Mijn mountainbike: Merida Big Nine 500 2016 29er

Oosie schreef:Thanks ben benieuwd naar de routes. Heb inmiddels ook contact gehad met ferri. Gaat goed komen deze zomer :-q
Goedemorgen, ik zit dit jaar van 5 tot 15 Augustus op deze camping. Super camping trouwens, wordt mijn 3e jaar.
Graag wil ik dit jaar ook de mtb meenemen en wil graag aanschuiven.

Hoe kunnen we het beste contact met elkaar opnemen?
Gebruikersavatar
123plons
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 10:32
Mijn mountainbike: Trek Superfly FS 7 2015

Ik heb wat problemen gehad met m'n GPS maar ik zal proberen deze week de routes er vanaf te halen.
Meeuw
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 4 mei 2017, 09:08
Mijn mountainbike: Merida Big Nine 500 2016 29er

Weet iemand of je op de camping goede mtbs kan huren?
ik heb sinds gisteren een nieuwe,twijfel nog of ik deze ga meenemen
Gebruikersavatar
123plons
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 10:32
Mijn mountainbike: Trek Superfly FS 7 2015

Via Stresaoutdoor.com heb je goede fietsen. Maar je nieuwe meenemen is natuurlijk ook mooi. Kun je lekker toeren daar.
Meeuw
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 4 mei 2017, 09:08
Mijn mountainbike: Merida Big Nine 500 2016 29er

maar zou je ook op de camping kunnen regelen ?
Gebruikersavatar
123plons
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 10:32
Mijn mountainbike: Trek Superfly FS 7 2015

Die heeft ook fietsen volgens mij. Maar die vielen mij tegen.
Zeker als het klimmen en afdalen wat serieuzer word is een beetje kwaliteit fiets wel handig...
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5573
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Als je de mogelijkheid hebt om je eigen fiets mee te nemen dan zeker doen. Kun je op elk moment van de dag gaan fietsen en je weet zeker dat je goed zit op je eigen fiets.
Plaats reactie