Biken met je kids!!!

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Die Cube kid serie zijn erg leuke fietsjes.
Alleen die gribshift is wat zwakjes.
Gebruikersavatar
Hugofietst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 511
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 15:10
Mijn mountainbike: Scott Scale 940

Mijn neefje van 9 rijdt op zo'n Cube. Mijn zoon van 9 op een Focus.

Allebei gekocht zonder voorkeur voor één van de twee. Echter, de Focus geeft een veel sportievere houding. Op de Cube zit hij bijna rechtop. Komt wellicht ook door het rechtere stuur omdat de Cube bijna een stadsfiets-stuur heeft.
1. Fiets verkleed als mountainbike
2. Specialized Hardrock Sport 29
3. Scott Scale 940
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

Ik vraag me ook echt af waarom ze toch die kids bikes allemaal met gripshift uitrusten. Gaat vaak moelijk met die kleine handjes en klikken is voor hen gewoon veel makkelijker. Heb ook triggers gemonteerd op de mtb van mijn zoon, werkt veel beter :-q
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

En waarom het dan ook van die inferieure kwaliteit is...
Ik snap best dat ze hun best doen om de prijs zo laag mogelijk te houden, maar een goedkope gripshift met een slechte SIS voorderailleur verpest het plezier redelijk vaak...
Zet er dan net iets beter spul op waardoor het op- en afschakelen gewoon werkt en niet met een hoop geratel gaat en na enkele weken weer opnieuw afgesteld moet worden.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Die van mij rijdt al een kleine 2 jaar probleemloos rond met een Tourney RD en Alivio shifter.
flyer_richard
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: vr 8 oktober 2010, 08:59
Mijn mountainbike: Specialized Rockhopper SL Expert 2010

Frog bikes heeft ook leuke lichte fietsen. Mijn dochter in nog al klein van stuk ( bijna 6 en maar 1,04 ) en door hypemobiliteit niet zo krachtig daardoor kwamen we bij frog bikes omdat die lekker licht zijn. Ze kan helaas nog niet op een fiets met versnellingen ( pas bij 20" ). Ze gebruiken trigger shifters en op de kleinere modellen ook kleinere remhendels. Fiets wordt met 2 sets banden geleverd voor on- en offroad.

http://www.frogbikes.nl/
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

Ik heb onlangs een Frog 43 https://www.frogbikes.com/lightweight-k ... rog43.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; met followme tandem https://www.followme-tandem.nl" onclick="window.open(this.href);return false; gekocht. Zoontje van 3 fietst nu naar de crèche / of hangt achter me aan :) Wat vind ie het leuk!
flyer_richard
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: vr 8 oktober 2010, 08:59
Mijn mountainbike: Specialized Rockhopper SL Expert 2010

hendrikjan schreef:Ik heb onlangs een Frog 43 https://www.frogbikes.com/lightweight-k ... rog43.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; met followme tandem https://www.followme-tandem.nl" onclick="window.open(this.href);return false; gekocht. Zoontje van 3 fietst nu naar de crèche / of hangt achter me aan :) Wat vind ie het leuk!
Wij zijn nu net over gestapt naar een 48 en hebben ook de followme. Kan ze lekker aanhangen als het te vermoeiend wordt.
frank1977
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 20 juli 2015, 13:14

frank1977 schreef:
Bowiex schreef:Nice! :D

Hoe doet hij het met de gripshift?
Ik heb er na wat aanklooien een 7sp :-q shifter opgezet en dat werkte veel beter.
Geen idee hoe hij dat doet, hij heeft nog niet geschakeld, dit was vanochtend even snel voor hij naar school ging, heb de fiets gisteren opgehaald :D :lol: Als het niet lukt met de gripshift ga ik ook wel omschakelen :winkie:

Alleen nu de oudste nog, twijfel welke maat ik moet nemen :~. Staat wel een aardige Merida met 14,5" frame op MP, da's misschien wel wat voor hem. Ook nog een Merida Mats, maar die is 16" volgens de advertentie, lijkt me iets te groot......
Het is uiteindelijk een Cube 240 geworden voor de oudste en afgelopen zaterdag hebben ze voor het eerst kennis gemaakt met een "echte" MTB route, namelijk de noordelijke lus van Austerlitz. Ze vonden het geweldig.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Prima fietsjes die Cube Kids! :-q
Zo te zien hebben ze veel plezier. Top! :-q
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Helemaal geweldig :-q
Ik zou wel een paar handschoentjes kopen voor die mannen, scheelt een hoop pijn (en dus tegenzin) als het een keer mis gaat.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
frank1977
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 20 juli 2015, 13:14

Ja, we gaan nu "investeren" in wat goede kleding. Zeempjes in de broeken, handschoentjes, brillen :)
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5238
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

awinkel schreef:En waarom het dan ook van die inferieure kwaliteit is...
Ik snap best dat ze hun best doen om de prijs zo laag mogelijk te houden, maar een goedkope gripshift met een slechte SIS voorderailleur verpest het plezier redelijk vaak...
Zet er dan net iets beter spul op waardoor het op- en afschakelen gewoon werkt en niet met een hoop geratel gaat en na enkele weken weer opnieuw afgesteld moet worden.
Klopt, kinderen schakelen veel gemakkelijker met triggers dan gripshift. Maar er wordt door fabrikanten alles gedaan om de prijs laag te houden. Ik geef training aan kids op de club en die hebben bijna altijd moeite om te schakelen met gripshift, met name de voorderrie gaat dan erg zwaar. Ouders willen vaak niet teveel geld uitgeven, dus wordt het vaak een enorm zware fiets met loodzware "verende" vork (die nauwelijks reageert icm gewicht van de kids) en een goedkope gripshift afmontage.

Mijn ervaring is dat als je wat meer investeert, dit later ook weer terugziet in de (door) verkoopwaarde als hij/zij eruit gegroeid is. M'n dochter fietst inmiddels op een "grote damesfiets" maar heeft er daarvoor 4 gehad, en daar heb ik niet veel op afgeschreven.
ThaSingleTrackMastah schreef:Ik zou wel een paar handschoentjes kopen voor die mannen, scheelt een hoop pijn (en dus tegenzin) als het een keer mis gaat.
+1, al zijn full finger handschoenen in kleine maten heel lastig te vinden. Wielerhandschoentjes dan weer wel.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Jason
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: wo 3 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Giant XTC 29er met 1x11; Bulls Wild Flow 2

Voor full finger zou ik naar BMX handschoenen kijken. Die zijn er in kleine maten. Shimano had 'vroeger' wel kleine full finger handschoenen, maar ik weet niet of ze die nog voeren.
Voor gewone handschoenen is er inderdaad genoeg keuze. Ik heb BBB's voor mijn kinderen gekocht.
What doesn't kill you, makes you stronger.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ik kwam op Leersum een papa en mama met 2 kinderen tegen waarvan de jongste een loopfiets had. Wat was dat geniaal zeg. Ventje ging gewoon de singletrack af.
Waar woke is, is vuur
Plaats reactie