Dat is misschien een reden waarom mijn 27,5 fully zo lekker door de switchbacks kan rollen.suravida schreef:Eensch met Lars, voor het speelse bikepark en de trucs zullen kleinere wielen wel blijven bestaan, maar voor alles wat enigszins een
natuurlijk pad is zie ik nog geen voordelen aan 27.5. Eigenlijk de enige goede reden die ik voor 27.5 kan bedenken is dat bij bepaalde
veersystemen een 29er achterwiel een te lange chainstay kan geven.
Het is ook de eerste bike waar ik een beetje airtime mee durf te krijgen.
Bij mij blijft de 27,5" wielmaat super voor de Ardennen en dieper. Vorig jaar merkte ik nog steeds het torderen
van de 29er velgen op de steile paden in Oostenrijk. Hoe je het went of keert. Een groot wiel heeft meer torsie
dan een maatje kleiner. Vooral als je stuur haaks op je frame staat merk je dat goed. En dat praten we niet over
DH wedstrijden waar ze met 100 in het uur de piste af rossen. Maar gewoon het stijle trail rijden op tempo
slakkengang met je gewicht op je wielen gedrukt.
Eens dat je met een goede 29er overal mee uit de voeten kunt en dat het beter rolt. In de Ardennen zijn er
ook maar heel weinig paden dat een 27,5 beter is. Echt een handjevol.
Toevallig rij ik ook op een Genius (160mm/15mm) maar om nu jaloers te zijn op het door de gaten rollen?
Neuh, kan ik me om eerlijk te zijn niet voorstellen. Vooral niet als je een beetje lekker rolt met de dempers
in de open stand.
Toch heb ik al een aantal 29er wielsets naar de grootjes geholpen in Oostenrijk en Frankrijk.
Dat was voor mij onder andere ook een reden om de 29er fully weg te doen.
Die opmerking over "Shit mijn wielen zijn te groot" heb ik met mijn 29ers ook nooit gehad.
Als iets niet lukt denk ik eerder. Fr*ck... mijn techniek moet bijgeschaafd worden.
En ik heb ook onwijs veel lol op de starre 29 HummieJummie fiets.