Route Holten/Nijverdal

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

Giant-E schreef:Oeverloos geslinger zonder één lang recht stuk? Klinkt bekend. Rijssen is zeker weer zo'n Patrick Jansen baan?
Ja. In sommige stukken zit nog wel een leuke flow, maar in veel stuken bocht naar bocht, heuvel naar heuvel. Op zich niet erg dat zo'n stuk erin zit maar het mag wat bij betreft wel wat minder. Utrechtse Heuvelrug in het klein al heb je daar imo meer afwisseling, omdat omgeving zich daar beter leent voor zo'n parcour en het er natuurlijker uitziet. Rijssen is wat betreft een grote achtbaan. Ben een aardig fanatieker mountainbiker en woon vlak in de buurt maar kom er sporadisch. Hellendoorn/ Holten en Lemele zowel op als buiten de route is wat mij betreft het mountainbike walhalla van Twente.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4824
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Die veredelde BMX-baantjes zijn héél af en toe leuk voor de afwisseling, maar geef mij maar een afwisselende XC-track waar alles in zit.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Giant-E schreef:Die veredelde BMX-baantjes zijn héél af en toe leuk voor de afwisseling, maar geef mij maar een afwisselende XC-track waar alles in zit.
400 m hoogteverschil misschien?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Morsbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 09:24
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

poiuytr schreef:
Giant-E schreef:Oeverloos geslinger zonder één lang recht stuk? Klinkt bekend. Rijssen is zeker weer zo'n Patrick Jansen baan?
Ja. In sommige stukken zit nog wel een leuke flow, maar in veel stuken bocht naar bocht, heuvel naar heuvel. Op zich niet erg dat zo'n stuk erin zit maar het mag wat bij betreft wel wat minder. Utrechtse Heuvelrug in het klein al heb je daar imo meer afwisseling, omdat omgeving zich daar beter leent voor zo'n parcour en het er natuurlijker uitziet. Rijssen is wat betreft een grote achtbaan. Ben een aardig fanatieker mountainbiker en woon vlak in de buurt maar kom er sporadisch. Hellendoorn/ Holten en Lemele zowel op als buiten de route is wat mij betreft het mountainbike walhalla van Twente.
+ 1
Vaak bu-j te bange!

Mijn bike
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Giant-E schreef:Die veredelde BMX-baantjes zijn héél af en toe leuk voor de afwisseling, maar geef mij maar een afwisselende XC-track waar alles in zit.
Een BMX baan heeft meer rechte stukken dan bochten en veel meer hindernissen dan bochten. Als je op je zadel blijft zitten dan zijn je overlevingskansen tot de eerste hindernis, waar je praktisch verongelukt. Je komt amper een recht stuk tegen, er zit nauwelijks een hindernis in en je kunt praktisch de hele tijd op je zadel blijven zitten. Dus wat het een veredelde BMX baan maakt :~

Wat niet wegneemt - om mezelf te herhalen - dat ik het "een eenzijdige kijk op mountainbiken" vind... Eigenlijk vind ik Hulsbeek op het moment nog het leukste, aangezien al de anderen nauwelijks een noemenswaardige technische uitdaging te bieden hebben anders dan bochtjes draaien...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

cheeta schreef:
Giant-E schreef:Die veredelde BMX-baantjes zijn héél af en toe leuk voor de afwisseling, maar geef mij maar een afwisselende XC-track waar alles in zit.
Een BMX baan heeft meer rechte stukken dan bochten en veel meer hindernissen dan bochten. Als je op je zadel blijft zitten dan zijn je overlevingskansen tot de eerste hindernis, waar je praktisch verongelukt. Je komt amper een recht stuk tegen, er zit nauwelijks een hindernis in en je kunt praktisch de hele tijd op je zadel blijven zitten. Dus wat het een veredelde BMX baan maakt :~

Wat niet wegneemt - om mezelf te herhalen - dat ik het "een eenzijdige kijk op mountainbiken" vind... Eigenlijk vind ik Hulsbeek op het moment nog het leukste, aangezien al de anderen nauwelijks een noemenswaardige technische uitdaging te bieden hebben anders dan bochtjes draaien...
Lemele heeft ook een technisch hoekje nu met oa; skinny, dropjes en rockgarden. Leuk voor de afwisseling. Hulsbeek hoop ik binnenkort keer te fietsen.
jorryt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 151
Lid geworden op: di 1 november 2016, 17:48

Wat Lemele nu heeft is idd erg leuk. Alleen de rockgarden is als het nat is pas echt tricky.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Nu je dat zegt, lang niet meer geweest
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

poiuytr schreef:
Giant-E schreef:Oeverloos geslinger zonder één lang recht stuk? Klinkt bekend. Rijssen is zeker weer zo'n Patrick Jansen baan?
Ja. In sommige stukken zit nog wel een leuke flow, maar in veel stuken bocht naar bocht, heuvel naar heuvel. Op zich niet erg dat zo'n stuk erin zit maar het mag wat bij betreft wel wat minder. Utrechtse Heuvelrug in het klein al heb je daar imo meer afwisseling, omdat omgeving zich daar beter leent voor zo'n parcour en het er natuurlijker uitziet. Rijssen is wat betreft een grote achtbaan. Ben een aardig fanatieker mountainbiker en woon vlak in de buurt maar kom er sporadisch. Hellendoorn/ Holten en Lemele zowel op als buiten de route is wat mij betreft het mountainbike walhalla van Twente.
Dat klinkt alsof ik daar ook ben geweest tijdens de Dutch Masters, toen hadden we al aardig wat kilometers in de benen voordat we er waren, niet fijn. Vorige week 4 rondjes Hellendoorn gereden, die is wel leuk, ook stukjes van de DM zaten in deze route kwam ik achter, herkende het 100km punt!
Rij zelf veel op de UHR en kom daar graag, dus wat mij betreft geen kwaad woord over Patrick J,
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Dutch Masters ging over 6 vaste routes hier in de regio, waaronder ook Rijssen.

Enige minpunt in mijn optiek over een aantal Patrick-Jansen-routes (wat ik vanuit het oogpunt van de beheerders wel begrijp) is dat er hier en daar afdalingen die voorheen snel en technisch waren (lees uitgesleten, over boomwortels e.d.) vol gegooid worden met tig kuub zand, en zo voor (bijna) iedereen goed te fietsen zijn.

Gelukkig zijn er nog een paar andere van die afdalingen die niet in de officiele routes zitten die daarom ook niet volgestort zijn met zand
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Hoe zijn de routes rondom Hellendoorn er aan toe na alle regen?
Ik ben van plan morgenavond een rondje Lemele te gaan doen.
ollie84
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 17:03

awinkel schreef:Hoe zijn de routes rondom Hellendoorn er aan toe na alle regen?
Ik ben van plan morgenavond een rondje Lemele te gaan doen.
Ik heb gisteravond blauw (Holten) gefietst, lag er toen perfect bij al kon de route her en der wel een buitje gebruiken. Vandaag is echter wel iets meer dan een klein buitje gevallen :o Ik verwacht echter dat zowel paars (Hellendoorn) en blauw (Holten) er nog perfect bij liggen, afwatering is perfect in deze routes.

Lemele is vaak minder na flink wat neerslag, persoonlijk zou ik nu dus voor Hellendoorn of Holten gaan.
Gebruikersavatar
Hans73
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 9 december 2015, 19:02
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR Expert '17

Hellendoorn ligt er perfect bij, heb net de watergaten bij de singletrack rond het Avonturenpark los gespit.
Volgens mij is overal het water verdwenen.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ik heb net Lemele gefietst en dat is alweer behoorlijk droog. Zelfs al stukken met mul zand.
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Eindelijk eens m'n film verwerkt, wat een geklooi om die data er op te krijgen. Bijna het volledige rondje op film gezet met een lekker tempo. Alleen in het begin vergeten aan te zetten maar dat is een vrij simpel stuk wat er mist (vanaf de tunnel).

https://www.youtube.com/watch?v=hMTgTepAcK4" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie