Carbon velgen uit china

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Goed carbon is sterker dan alu, dat is al vaker aangetoond. Maar ja, hoe weet je dat je goed carbon hebt?
Een goede statistische test is goed met de werkelijkheid te vergelijken. Maar laat me raden, ze hebben niet per type enkele tientallen velgen getest om te kijken hoe het met de kwaliteitscontrole is gesteld. Dat doen ze nooit bij tijdschriften, al zouden ze dat wel moeten doen. Daarom zijn user reviews zo handig. Niet dat die altijd van hoge kwaliteit zijn maar in ieder geval zijn er veel van.
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
Knerbert
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: ma 22 maart 2004, 12:25
Contacteer:

Wie o wie heeft er ervaring met bestelling en levering van carbon velgen vanuit China?
Ben met name benieuwd naar de hoogte van bijkomende kosten zoals invoerrechten, verzekering (?) en btw.

Invoerrechten tool op site van douane geeft wel wat weer, maar hoe gaat het in de praktijk…
Laatst gewijzigd door Knerbert op vr 28 juli 2017, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
!! 26inch en dikke banden !!
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1266
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Ja, ik heb een set voor mijn racefiets via Aliexpress gekocht. Waren er binnen een week. Stond een waarde van 80 dollar op het pakket en moest 35 euro aan de postbode betalen. Reken dus op een bijbetaling van 1/3 van de waarde die op het pakket staat. De meeste China shops zetten hier een lage waarde op als je dit vraagt.

Afgezien daarvan: ik zou het niet aanraden. Had ze van een relatief goed bekend staande shop op Ali (Carbon Speed Cycle / Helin Liu), en na 1.500 km zaten de remranden al vol enorme slijtageplekken die je eerder na 15.000 km verwacht, ondanks gebruik bijgeleverde blokken. Kwaliteit in mijn geval dus niet best. Garantie is er natuurlijk niet echt (na veel druk zetten beloofde hij een nieuwe velg te sturen, die uiteraard nooit is aangekomen). Ik persoonlijk doe het niet nog een keer.
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Je hebt Chinese velgen en Chinese velgen.

Ik heb 4 velgen besteld van Nextie, maar dat is gewoon goed spul hoor. Er zijn meer problemen met Enve dan met Nextie haha.
Gebruikersavatar
Knerbert
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: ma 22 maart 2004, 12:25
Contacteer:

Dennisvdb schreef:Je hebt Chinese velgen en Chinese velgen.
Ik heb 4 velgen besteld van Nextie, maar dat is gewoon goed spul hoor. Er zijn meer problemen met Enve dan met Nextie haha.
Goed te horen dat je tevreden bent Nextie staat op de shortlist! Hoe ging het bij jou (hoogte van bijkomende kosten zoals invoerrechten, verzekering (?) en btw.)
!! 26inch en dikke banden !!
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Invoer rechten is 5% BTW 21% en administratie kosten €17.50. Als je geluk heb betaal je dit over het bedrag wat op het pakket staat. Als je pech heb moet je het bedrag opgeven (officieel met factuur)

Je kan het tegenwoordig ook laten verzenden zodat ze daar de invoer rechten al regelene. Dat had ik vorige keer gedaan en ik hoefde idd niets te betalen.
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Knerbert schreef:
Dennisvdb schreef:Je hebt Chinese velgen en Chinese velgen.
Ik heb 4 velgen besteld van Nextie, maar dat is gewoon goed spul hoor. Er zijn meer problemen met Enve dan met Nextie haha.
Goed te horen dat je tevreden bent Nextie staat op de shortlist! Hoe ging het bij jou (hoogte van bijkomende kosten zoals invoerrechten, verzekering (?) en btw.)
Ik heb die Nextie en 2 sets Lightbicycles velgen gewoon bij een NLD dealer besteld. Kost een beetje meer maar dan kan ik hem wel vinden mochten er problemen ontstaan.
Gebruikersavatar
Knerbert
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: ma 22 maart 2004, 12:25
Contacteer:

Real Epic '89 schreef:Ik heb die Nextie en 2 sets Lightbicycles velgen gewoon bij een NLD dealer besteld. Kost een beetje meer maar dan kan ik hem wel vinden mochten er problemen ontstaan.
Nederlandse dealer... wie is dat?
!! 26inch en dikke banden !!
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

Ja, ik ben ook wel benieuwd.
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Bikeboutique,

http://www.bikeboutique.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4285
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Op fiets.nl staat ook een heel topic over chinees carbon. ook intressant om te lezen.

Persoonlijk zou ik het niet doen, maar er zijn er zat die er zeer goede ervaring mee hebben en het is goedkoper dan een setje alu in nl. Dus waarom niet....

Nu hoef ik zelf niet perse carbon op de mtb, wat veel lichter is het niet en ik vond de carbonnen dt wielen waar ik op gereden hebzelfs te stijf, was echt knalhard. icm een cube elite elite c68,
Gebruikersavatar
Knerbert
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: ma 22 maart 2004, 12:25
Contacteer:

Cube-Elite schreef:...wat veel lichter is het niet en ik vond de carbonnen dt wielen waar ik op gereden hebzelfs te stijf, was echt knalhard. icm een cube elite elite c68,
Eens mbt "xc velgen", voor een fatbike echter... carbon 26" × 60 of 80mm weegt fors minder.
!! 26inch en dikke banden !!
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

Real Epic '89 schreef:Bikeboutique,

http://www.bikeboutique.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ga eens bellen. Dank!
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Cube-Elite schreef:Op fiets.nl staat ook een heel topic over chinees carbon. ook intressant om te lezen.

Persoonlijk zou ik het niet doen, maar er zijn er zat die er zeer goede ervaring mee hebben en het is goedkoper dan een setje alu in nl. Dus waarom niet....

Nu hoef ik zelf niet perse carbon op de mtb, wat veel lichter is het niet en ik vond de carbonnen dt wielen waar ik op gereden hebzelfs te stijf, was echt knalhard. icm een cube elite elite c68,
Alu is veel goedkoper per velg, weet niet waar jij het vandaan haalt?
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Alu is natuurlijk goedkoper dan China-carbon al scheelt het niet heel veel met high-end alu. Maar als je kijkt naar een compleet alu-setje van een goed merk, dan kom je ook aardig in de buurt van een setje met China-carbon. En dus goedkoper als je zelf kunt spaken.
Plaats reactie