ma5-juni Ardennes Trophy

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Greyfox
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: za 10 augustus 2002, 12:52
Mijn mountainbike: Specialized Epic

rokl schreef:
Greyfox schreef:Niet zo zeuren, het wordt goed weer en de Ardennen zijn bijna altijd nat. Lekker die fiets op!
Je hoort me niet zeuren. Ik vraag alleen om voor mij nuttige informatie.
Ik was een :wink: vergeten.
Zie ik je morgen aan de start?
Wordt geweldig fietsweer!
Salzkammergut Trophy 2011 A-Strecke finisher :-)
Grand Raid 2011 finisher
Transalp 2021 finisher
2023 - Stoneman Arduenna + Stoneman Glaciara
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Ja, heb net de knoop doorgehakt alhoewel ik nog geen feedback heb ontvangen over de toestand van het parcours. Ik haat modder en zeker in de Ardennen. Ben deze jaren geleden een keer gereden onder droge omstandigheden en toen onderweg moeten besluiten om voor de ca 65 km te gaan i.p.v. de langste afstand. Het gemiddelde lag toen heel laag, onder de 16 km/uur, dus best zwaar. Met modder wil ik deze liever niet rijden. In elk geval veel plezier morgen.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

ok, de knop was in mijn hoofd al even om dat ik niet zou gaan...
te drukke week, vermoeid gevoel, weersvooruitzichten waren niet best etc etc.
maar... ik zat net in het zonnetje in de tuin, en dacht: fuck it!
weinig of geen regen op komst, daar gaat het vast niet aan liggen.
dus nog ff snel wat spullen gepakt, het 30t voorblad gemonteerd en gewoon gaan!
morgen dus nainschrijven en zien hoe zwaar de 65km zal zijn.
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Dreezz schreef:ok, de knop was in mijn hoofd al even om dat ik niet zou gaan...
te drukke week, vermoeid gevoel, weersvooruitzichten waren niet best etc etc.
maar... ik zat net in het zonnetje in de tuin, en dacht: fuck it!
weinig of geen regen op komst, daar gaat het vast niet aan liggen.
dus nog ff snel wat spullen gepakt, het 30t voorblad gemonteerd en gewoon gaan!
morgen dus nainschrijven en zien hoe zwaar de 65km zal zijn.
Ik heb vanaf donderdag al last van een slijmbeursontsteking in de schouder dus kan niet op mtb rijden. Mocht je nog een inschrijving willen hebben mag je die van mij wel gebruiken, stuur evt maar pb.
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Heeft iemand toevallig al de routes voorbij zien komen ergens? Wou graag even kijken hoe de klimmen verdeelt zijn over de 65 km route.
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

Koenuhhh schreef:Heeft iemand toevallig al de routes voorbij zien komen ergens? Wou graag even kijken hoe de klimmen verdeelt zijn over de 65 km route.
op hun facebookpagina, bericht van 8 mei staat wat info!

https://www.facebook.com/search/top/?q= ... s%20trophy" onclick="window.open(this.href);return false;


@NelizRijn: :-q :-q . ik ga eens kijken of ik iets met je inschrijving kan. enne... beterschap.
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Was een mooie rit! Op het einde speelde de rug weer een beetje op maar verder ging het super lekker vandaag. Zaten echt een paar heerlijke afdalingen in, sommige met een heerlijke flow andere met een berg stenen.

Uiteindelijk 62 km op de teller met 1800 hoogtemeters. Krijg je goede honger van. :winkie: :-q
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

Ik vond het ook super!
Dankzij NelizRijn's nummer (dat ik daar nog gewoon op mijn naam kon zetten :-q ) stond ik redelijk vooraan bij de start. Ondanks dat liep het na een paar minuten vast bij de eerste 'moeilijke' passage. Ik kreeg visioenen van de Mergelheuvelland 2daagse, maar gelukkig bleef het bij die ene opstopping.

Lekker afwisselend parcours, het was voor mij al weer een tijdje geleden dat ik in de Ardennen was. pittige lange klimmen, soms best moeilijk omlaag, maar vaak ook lekker vlot, prima!
Mijn voorrem heeft niet veel remkracht (vettig, of zo? (had ze al eens ontvet, en licht geschuurd, dacht dat 't zo wel kon... 't zijn de harde blokken, dus ik had al een zacht setje gehaald, maar nog niet gemonteerd :roll: ). dus ik kwam piepend/gillend naar beneden op de moeilijke steile afdalingen, wat een herrie... Ik kan de blokjes de schuld geven, maar af en toe vond ik het toch best technisch. Ik stel me voor dat het bij nattere omstandigheden nog veel meer glijden en glibberen wordt.
Helaas een keer blind achter 2 snelle mannen aangegaan, maar na een heerlijke afdaling bleek dat we verkeerd zaten. dus... terug, en dus omhoog. kostte als met al een minuut of 5, denk ik.
Tot het einde toe krachtig kunnen rijden, nog wat extra eruit geperst en een paar rijders kunnen passeren.
Zeer tevreden met mijn net-geen-top-200 :-q
En geen pech gehad onderweg. dat was maar goed ook, want ik bedacht toen ik op weg was naar belgie dat ik geen bandje en lichters bij me had. maar de latex gevulde rara en thunder burt snake skin hebben het prima gehouden.

Met de auto heen en weer ging wel, maar al met al is het wel een vermoeiende dag (5uur auto, 4uur sturen).

Ollie ook nog gesproken in het startvak... hoe ging het met jou?
Koenuhhh nog gefilmd?
ericb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 709
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 20:13
Mijn mountainbike: Norco Torrent 7.1FS,Norco Search Gravelracer

Was idd een mooie marathon,Total workout met 15+ kg Norco Plusbike.
Maar "gewoon"uitgereden, rustig omhoog ,volle patat naar beneden,waren idd een aantal Enduro waardige afdalingen bij,zonder dat het gevaarlijk werd voor de massa.
Zeer goed georganiseerd,goed weer ,wat wil je nog meer :-q :winkie:
Ik hoor een zwijn,ik zie een zwijn,ik eet een zwijn..........
En soms voel ik mij als een zwijn,vies en dwars door de bush


We Are Basta!!
ericb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 709
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 20:13
Mijn mountainbike: Norco Torrent 7.1FS,Norco Search Gravelracer

Enne veul mensen met lekke banden.....
Ik hoor een zwijn,ik zie een zwijn,ik eet een zwijn..........
En soms voel ik mij als een zwijn,vies en dwars door de bush


We Are Basta!!
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Pfff, het was afzien vandaag, maar wel heel erg genoten van het parcours. Vanochtend 5:25 met de auto vertrokken en om 8:15 gearriveerd. Geparkeerd op een groot grasveld op 100 m afstand van de inschrijving. Op dat moment nog rustig, alhoewel een na de ander auto binnenkwam. Mijn nummer voor de 95 km was nog goed voor de tweede golf, die om 9:45 vertrok. Prima geregeld met golven van 200-250 man om de 5 minuten. Had nergens last van opstoppingen. Eerste 50 km rustig gereden (gem hartslag 130), lekker druk, eigenlijk altijd voor en achter me renners gezien/gehoord rijden, dus lekker gezellig. Je kon steeds bij iemand in het wiel rijden en omgekeerd. Eerste twee bevoorradingen laten liggen; dat was zeker goed voor 50 plekken (werd wel daarna weer van de een of andere renner ingehaald, dus wist ik dat ik me niet hoefde rijk te rekenen).

Na ca km 60 werd het toch loodzwaar; een pittige klim na de andere, onderbroken door korte stijle afdalingen. Toen hartslag continu boven de 140; hier en daar renners kunnen inhalen, maar werd ook zelf ingehaald. De meeste klimmen waren best technisch vergeleken met degenen in het Sauerland: smal - meestal kon je alleen 1 lijn rijden, veel stenen, continu veranderende helling en glibberig. Afdalingen waren ook niet echt om te onspannen; je moest onzettend letten op de stenen en een goede lijn kiezen. Sommige afdalingen echt stijl en technisch. Ging allemaal goed met NoNi voor en RaRa achter (had een week geleden de X-King voren vervangen - was een goede keuze). In het Sauerland zijn de pistes schoon gefeegd. Hier moest je op elk moment mee rekenen dat er een hindernis, vaak grote stenen, in de weg lag. Dat maakte het voor mij mentaal erg zwaar. Op de laatste 20 km zag ik wel dat de verzetten steeds lichter werden (met 24 voor en 40 achter kom je een heel eind) en de hellingen gevoeld steeds stijler. Aan het begin vond ik de bordjes met daarop de lengte, hoogteverschil en helling nog grappig; aan het eind durfde ik niet meer naar te kijken. Ik keek alleen nog naar het nummer dat erop stond, want nummer 1 betekende de laatste klim. Laatste 10 km ging bij mij het lampje toch nog uit en schakelde ik over in de survival modus (licht verzet en zo min mogelijk kracht zetten, voor zorgen dat het crankstel blijft draaien, niet meer om je heen kijken, niet denken - kost alleen energie :wink: ).

Uiteindelijk na 5:53 gefinished met 97 km @ 2800 hm op de teller. Genoeg voor P143 totaal (van ca 450 starters) en P14 in de M3. Een gemiddelde van 16.1 km/uur.

Daarna nog naar de bikewash (prima geregeld incl schoonmaakspul), nog 15 minuten kapot achter mijn auto in het gras gelegen en dan in de auto gestapt met 280 km voor de boeg. Vroeg me wel af of ik de weg naar huis nog red; in het noodgeval hoteletje zoeken, dacht ik nog. Toch om 19:00 thuis. Best pittig met bijna 14 uur onderweg. Wel ongeveer even lang gefietst dan in de auto gezeten - heb ik wel al anders meegemaakt.

Hou wel alleen positieve gevoelens over van die dag, want had niet verwacht dat ik sommige klimmen en afdalingen zo kon rijden. Nu naar de RDHF?? Nee, ga toch liever een Sauerland marathon pakken om weer een beetje bij te komen :winkie: :winkie:
Laatst gewijzigd door rokl op ma 5 juni 2017, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Dreezz schreef: Koenuhhh nog gefilmd?
Yes...

Beelden waarschijnlijk morgen avond online. zal ze hier even delen. :-q
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Als ik het zo lees heb ik toch (verplicht wegens blessure) een mooie rit gemist. En nou moet ik Malmedy eind van de maand ook nog missen wegens vakantie. Mocht er iemand nog een leuke Ardennen / hoge Venen marathon weten aankomende weken dan houd ik me aanbevolen. Ik hoop aankomend weekend weer op de mtb te kunnen rijden.
@Dreezz goed om te horen dat het nog is gelukt met inschrijving en dat je een leuke dag had :D
Gebruikersavatar
R&DY
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: di 16 juni 2015, 11:20
Mijn mountainbike: Specialized Epic HT Expert Carbon World Cup

Gisteren Samen met mijn vriendin de 95 KM gefietst. Zonder echte marathon training toch uitgefietst in 7u 34min. Geen top tijd, maar wel ontzettend genoten van de prachtige route en de omgeving.
ericb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 709
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 20:13
Mijn mountainbike: Norco Torrent 7.1FS,Norco Search Gravelracer

R&DY schreef:Gisteren Samen met mijn vriendin de 95 KM gefietst. Zonder echte marathon training toch uitgefietst in 7u 34min. Geen top tijd, maar wel ontzettend genoten van de prachtige route en de omgeving.
Was idd een prachtige route,jullie reden nog goed door :-q
Ik hoor een zwijn,ik zie een zwijn,ik eet een zwijn..........
En soms voel ik mij als een zwijn,vies en dwars door de bush


We Are Basta!!
Plaats reactie