Houffalize.

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Johnny D
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 20:15
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010, Santa Cruz Tallboy

ThaSingleTrackMastah schreef:Ik gok op "plaatselijk zeer nat en glad".
+ws heul veul blubber :tong :tong
Always ride with a smile!!!!!!
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Het zal er nooit zo bij liggen als in Oosterhout of Schoorl maar het zal toch wel gaanbaar zijn?
Gebruikersavatar
XC-Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 11 juli 2011, 09:49
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 -> Specialized Stumpjumper HT Expert WorldCup

Ik ben van plan het weekend van Hemelvaart op eigen gelegenheid te gaan biken rond Houffalize. Aangezien de meeste berichten op dit topic niet heel recent zijn even de volgende vragen:
- hoe is de actuele staat van de routes?
- is de bewegwijzering in orde? (ik heb geen gps met route ondersteuning op het stuur maar kan tussentijds in nood wel de gpx bestanden op de telefoon checken maar wil dat natuurlijk zo min mogelijk)
- welke routes zijn te saai en welke zijn juist de moeite waard? (ik ben in de ardennen bekend met de Houffamarathon en Raid Hautes Fagnes, beide 3x gedaan)
- nog goede overnachtingstips met stalling van fiets etc.?
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Volg deze ook ff op... wil daar ook weer eens naartoe na 3 jaar... destijds volgens mij route 3 rood erg mooi....
Ik ben mij er eentje...
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Afgelopen weekend de BeMC gereden en ik vond de Ardenne er echt super bij liggen! Naar mijn mening kan het niet beter!
Gebruikersavatar
XC-Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 11 juli 2011, 09:49
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 -> Specialized Stumpjumper HT Expert WorldCup

Weekend van Hemelvaart is LCMT, even over het hoofd gezien. Biken in Houffalize wordt dus een ander keertje. Maar alsnog graag adviezen en meningen over de routes aldaar anno 2017.
Scalpelhhw
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: di 23 mei 2017, 21:27

Ik heb daar in april gefietst. Route 5 blauw. Route is 30km lang en goed te doen. Aanwijzingen zijn echt goed, soms na een afdaling goed opletten, het kan zo zijn dat je ineens af moet slaan.

3 mooie afdalingen waarvan 1 op grind. Ik heb me vermaakt daar.
Gebruikersavatar
udo van dongen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 403
Lid geworden op: zo 13 juli 2014, 14:02
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Comp 2, YT Decoy Shred
Contacteer:

In houffalize vind ik route 6 nog wel te pruimen, maar verwacht geen moeilijke technische singletracks. De routes vanuit Nadrin (Ourthe Superieure) zijn iets technischer. Ze zijn te herkennen aan de witte bordjes met rode bewegwijzering met een nummer eronder. Nr. 5 is de zwaartse (43 km met >1200 hm)
Een gek alleen is zo gek nog niet
Nathan-
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 4 januari 2015, 13:57

Deze maand me nieuwe Bike daar eens uitproberen, iemand weleens route 6 gereden en dan met name de laatst afdaling (waar ze de world cup ook rijden)? De vorige keer hebben we deze overgeslagen omdat we op waren.......
No pain no gain
Gebruikersavatar
MvdS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 28 augustus 2016, 21:28

Afgelopen week nog in Houffalize geweest en alle zes de routes gereden. Route 3 en 6 zijn het meest uitdagend en leuk (het begin van de routes is er overlap, tot halverwege de eerste 'echte' klim). Route 6 hebben we zelfs 2x gereden, als je wat kracht en techniek in de benen hebt is het prima te doen om in het zadel te blijven, zowel tijdens de klimmetjes als de afdalingen.
Like2Bike
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 5 juli 2015, 21:07
Mijn mountainbike: Canyon LUX CF 7 2021

Vorig weekend ook in Houffa geweest. Lag er allemaal super bij. Bewegwijzering is oke, gpx tracks van internet wat minder, maar heb je ook eigenlijk niet nodig.

Verblijfplaats tip: Les Etables in Bonnerue. In 1 woord, fantastisch, en langs 2 vd mtb routes. Rob, de eigenaar kan je mooie tips en routes geven, afhankelijk vh niveau vd biker. Verbaas je niet als je dwars over een steile dennenhelling naar beneden mag rijden. Of paden waar 1x per week iemand rijdt en dus wat wilder gewas. En's avonds biertje en bbq!
bozo1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: di 18 juli 2017, 18:24
Mijn mountainbike: YT Jeffsy 29er te koop / Cannondale Slate

iemand een idee hoe het wereldbeker parcour er momenteel bijligt?
Gebruikersavatar
Guxer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 577
Lid geworden op: za 27 oktober 2007, 20:36
Mijn mountainbike: 2021 Epic expert

bozo1 schreef:iemand een idee hoe het wereldbeker parcour er momenteel bijligt?
daar kan weinig mis gaan op zo een kort stuk... :-q
2021 specialized epic expert carbon 29
Gebruikersavatar
Guxer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 577
Lid geworden op: za 27 oktober 2007, 20:36
Mijn mountainbike: 2021 Epic expert

morgen ben ik daar :-q zal het posten als ik denk.
2021 specialized epic expert carbon 29
bozo1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: di 18 juli 2017, 18:24
Mijn mountainbike: YT Jeffsy 29er te koop / Cannondale Slate

guxer, hoe was het wereldbeker parcour?
Plaats reactie