Gopro camera

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

mark m schreef:Veel plezier ermee!


@Koen: welke mount heb je tussen de chest en de GoPro? Ik loop zelf nog wat te stoeien met het beeld. Met een Jmount krijg ik het beeld niet 'hoog' genoeg, waardoor ik op de filmpjes niet ver naar 'voren' kan kijken.
Gewoon rechtstreeks. Je kan die J mount ook omdraaien op het harnas. Dan staat je J zeg maar ondersteboven (vanaf de zijkant gezien). En dan monteer je je gopro op de kop hier aan. Dan kan je hem zo hoog zetten als nodig afhankelijk van je houding op de fiets.
mark m
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 20 oktober 2003, 20:42
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 TR MyO / Mondraker Foxy R

Ah, de GoPro op de kop is de oplossing. Daar heb ik eigenlijk nooit aan gedacht :oops: :-q
Gebruikersavatar
janvangastel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
Mijn mountainbike: Huizen
Contacteer:

Moet je het beeld dan later in de software weer rechtop zetten, of gebeurt dat vanzelf, zoals in tablets e.d.?
mark m
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 20 oktober 2003, 20:42
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 TR MyO / Mondraker Foxy R

Dar gaat vanzelf, mits je de auto-rotate functie aanzet.
Gebruikersavatar
janvangastel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
Mijn mountainbike: Huizen
Contacteer:

Mooi, bedankt.
Gebruikersavatar
janvangastel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
Mijn mountainbike: Huizen
Contacteer:

Vandaag de GPS op mijn Hero 5 Black uitgeprobeerd. Die werkt wel, maar de gegevens over hoogte en hoogte winst (elevation gain) zijn onzin. Ik zou in ruim 3 km meer dan 200 meter hoogtewinst hebben gemaakt. Bestaat niet. Bovendien gaf het apparaat soms negatieve hoogten aan - en dat ik bergaf ging - terwijl ik juist bergop ging en in het Gooi kom je, in elk geval waar ik rijdt, nergens op een hoogte van -19 meter uit. Heeft iemand hier dezelfde of betere ervaringen mee? Ook is het nogal omslachtig om de gegevens zichtbaar te maken. Je moet dat doen ik quick, waar je verder niet veel aan hebt.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Gps zonder barometer beeft daar vaak last van, zie gps topic.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
janvangastel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
Mijn mountainbike: Huizen
Contacteer:

Ok, jammer, maar interessant om erover te lezen. Ik dacht dat GPS veel nauwkeuriger was dan het in werkelijkheid blijkt te zijn, in elk geval met betrekking tot hoogtemeting..
Gebruikersavatar
janvangastel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
Mijn mountainbike: Huizen
Contacteer:

De afgelopen week wat software uitgeprobeerd om de GPS gegevens van de GoPro zichtbaar te maken als overlay op de video. Dashware (eigendom van GoPro) uitgeprobeerd, maar dat crashed als ik op 'make video' click. GoPro studio werkte eerst maar gaf er op een gegeven moment de brui aan. Bovendien moet je om GPS gegevens daarin te krijgen eerst dat vervelende GoPro Quick programma gebruiken. Erg omslachtig. Voor software moet je niet bij GoPro zijn kennelijk. Uiteindelijk de gratis versie van RaceRender uitgeprobeerd en omdat het goed werkte de ultimate versie aangeschaft voor 46 euro. Doet wat ik wil: ik kan er zowel mijn GoPro GPS-informatie als de (GPS en hartslag) informatie van mijn TomTom sporthorloge op gebruiken. De Hoogteindicatie van de TomTom, zal ook niet perfect zijn, maar in elk geval beduidend beter die die van de GoPro. Zie filmpje hier: https://www.youtube.com/watch?v=_5ZqMAOqqWU. Of onderstaand screenshot als je geen filmpje wilt bekijken:

Afbeelding
Plaats reactie