Ik vind het een hele gave bak, en echt wel weer een andere hardtail. Die lage chainstay, 'vierkante' onderbuis, platte bovenbuis en fijne smalle bovenste deel van de achterkant (doet me aan Specialized denken en zal vast wat demping inzitten). Schitterend. Tja die vork vloekt wel..
Als het frame op de markt komt ga ik hem zeer zeker overwegen. Heb ook wel veel nostalgische gevoelens voor AE (Atlanta natuurlijk, en heb er zelf ook 3 gehad destijds voordat het merk echt aftakelde).
Voor wat betreft het team zal die fully van Becking wel een prototype zijn, en hard nodig ook; je kunt daar echt niet meer met een hardtail aankomen als je mee wilt doen om de prijzen.
American Eagle 2018
-
- Extreme Biker
- Berichten: 621
- Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12
dat bedoeld ik inderdaad en nu weer wat geleerd..DeKerfs schreef:Je bedoeld elevated chainstays? Dat geeft snel een minder stijf frame onderin rondom de trapas, of een heel veel zwaarder frame, wanneer je toch de stijfheid er in weet te brengen met extra verstevigingen...hendrikjan schreef:Vraag me af waarom ze niet gekozen hebben voor een lifted chainstay, bekijk je volgens mij hetzelfde mee, maar heb je meer "ground clearance", of zie ik dat verkeerd?
De knik naar beneden maakt het mogelijk om nog voldoende 'materiaal' tussen de achterband en een crank (met 2 kettingbladen, want montage mogelijkheid voor voorderailleur) te krijgen, terwijl de achtervork zo kort mogelijk wordt gehouden. Wanneer je de vork rechtdoor zou trekken, zou deze de kettingbladen raken, of je moet een bredere crank monteren.
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 10
- Lid geworden op: ma 2 maart 2015, 22:27
De fully van Hans is volgens mij gewoon een "unbranded" frame van de vorige sponsor Superior.Thunder Bart schreef:Volgens mij reed Hans Becking ook op een prototype fully rond in Nove Mesto. Hij had ook een zwarte fiets terwijl alle mannen met een hardtail op de oranje zaten (hij had alleen wel zo'n lelijke gouden voorvork )
Yana en Fini reden ook nog steeds op een zwarte Superior HT, net als de rest van het team dit voorseizoen.
Rayb81 schreef:Eur 2695 adviesprijs.
Beetje gelijk aan bijv. een S-Works frame.
Dat vind ik wel een hoop centjes voor alleen een frame.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5496
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
Aan de ene kant een hoop geld voor een high-end frame dat waarschijnlijk niet al te lang meegaat (ultra licht carbon).v_schultinge schreef:Rayb81 schreef:Eur 2695 adviesprijs.
Beetje gelijk aan bijv. een S-Works frame.
Dat vind ik wel een hoop centjes voor alleen een frame.
Aan de andere kant wel een eigen ontwerp, eigen mallen en een beperkte oplage. Vrij hoge kosten die over een kleine oplage moet worden terugverdient. Wel exclusief dus, en met een Nederlands tintje
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
Het vanaf gewicht voor een maat S frame is 1000 gram en 1165 gram voor een L. Dat is toch niet zo heel licht. Maar verder wel exclusief. Hij staat ook zeker op de 'short list'.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 189
- Lid geworden op: za 4 september 2010, 16:33
Op de website staat het volgende:v_schultinge schreef:Het vanaf gewicht voor een maat S frame is 1000 gram en 1165 gram voor een L. Dat is toch niet zo heel licht. Maar verder wel exclusief. Hij staat ook zeker op de 'short list'.
Licht gewicht (950 gram voor 17,5”)
Waar haal jij de gewichten vandaan, scheelt namelijk nogal.
Dat is allemaal op te lossen met de huidige stand der techniek.baron062 schreef:Omdat aeroframes of zwaarder zijn, of bij gelijk gewicht slapper. 2 dingen die bij het mountainbiken meer tegen je werken dan de aerodynamika voor je werkt.
Lekker kleurtje, die AE!
Als bepaalde dingen als zou dicht met een plaat ofzo of een klein kuipje erover kleine dingentjes helpen.
Berichtje van Henk Schipper via instragram. Ik vroeg hoe veel het frame zou gaan wegen. Antwoord: Vanaf 1000 gram.Sjefkoning schreef:Op de website staat het volgende:v_schultinge schreef:Het vanaf gewicht voor een maat S frame is 1000 gram en 1165 gram voor een L. Dat is toch niet zo heel licht. Maar verder wel exclusief. Hij staat ook zeker op de 'short list'.
Licht gewicht (950 gram voor 17,5”)
Waar haal jij de gewichten vandaan, scheelt namelijk nogal.
Daarna verder even research gedaan en zo op het gewicht van een L frame gekomen.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 189
- Lid geworden op: za 4 september 2010, 16:33
Ah, ok. Maar dan lijkt het erop dat ze toch wat lichter zijn geworden.v_schultinge schreef:
Berichtje van Henk Schipper via instragram. Ik vroeg hoe veel het frame zou gaan wegen. Antwoord: Vanaf 1000 gram.
Daarna verder even research gedaan en zo op het gewicht van een L frame gekomen.
-
- All rounder
- Berichten: 50
- Lid geworden op: ma 16 mei 2011, 22:23
- Mijn mountainbike: AE easton team issue. AE lightning 890/AE durango 780 carbon.
de atlanta is nu ook verkrijgbaar in babyblauw. (blauw frame zwarte letters)
en 1 van de rijders van het team brentjens. (sebastian fini) heeft nu een zwart frame met rode letters. die zullen binnenkort ook wel te verkrijgen zijn..
en 1 van de rijders van het team brentjens. (sebastian fini) heeft nu een zwart frame met rode letters. die zullen binnenkort ook wel te verkrijgen zijn..
American Eagle MTB facebook groups.>
https://www.facebook.com/groups/1519785 ... ts&fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/profile.php?id ... ts&fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/groups/1519785 ... ts&fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/profile.php?id ... ts&fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4322
- Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
- Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned
Gave bike, stond zeker op mijn shortlist, maar gewoon te duur.
Een raceframe van 2500 vind ik prima, maar met een MTB frame is 16 a 17 wel het matje.
Waarom is een mtb frame verhoudingsgewijs zo enorm duur. Bij het gemiddelde raceframe zit de voorvork, zadelpen, balhoofd en soms ook stuur (pen) erbij. Dat is toch snel een 4 tot 800 euro.
Jammer, want hij is echt gaaf.
Verzachte omstandigheid kan de korting zijn, ik weet niet hoe dat bij AM is. Die lopen bij veel merken tot de 20 a 22%
Een raceframe van 2500 vind ik prima, maar met een MTB frame is 16 a 17 wel het matje.
Waarom is een mtb frame verhoudingsgewijs zo enorm duur. Bij het gemiddelde raceframe zit de voorvork, zadelpen, balhoofd en soms ook stuur (pen) erbij. Dat is toch snel een 4 tot 800 euro.
Jammer, want hij is echt gaaf.
Verzachte omstandigheid kan de korting zijn, ik weet niet hoe dat bij AM is. Die lopen bij veel merken tot de 20 a 22%
MTB frames zijn vanwege de kleinere oplage al duurder. Daarnaast zijn ze technisch zeker gecompliceerder. En daarnaast is € 2.500,- voor een race frame, zelfs inclusief vork en zooi ook nog belachelijk veel.Cube-Elite schreef:Waarom is een mtb frame verhoudingsgewijs zo enorm duur. Bij het gemiddelde raceframe zit de voorvork, zadelpen, balhoofd en soms ook stuur (pen) erbij. Dat is toch snel een 4 tot 800 euro.
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"