Hoeveel slaap je

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
jimbo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: di 27 december 2005, 22:36

Ik zit altijd te hanissen met mijn slaap. S avinds voel ik me het best dus op tijd naar bed is voor mij altijd al lastig geweest. Ik zit op nog wat andere , niet sportieve, fora en het valt mij op dat daar altijd tot veel later gepost wordt dan hier. Enfin mijn vraag is.
Hoe laat gaan jullie naar bed en hoelang slaap je gemiddeld?
Ik mountainbike niet, ik hobbel wat door de bossen.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Same problem, ben ook een avondmens. En `s morgens m`n bed niet uit te branden :winkie:
Gemiddeld 6-7u, als ik vrij ben komt er max 1,5u bij. Het gekke is dat ik met die 6-7u slaap een stuk actiever ben dan wanneer ik "uitslaap"
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Ik slaap ook 6 a 7 uur... terwijl ik eigenlijk op mijn best ben als ik 8 uur slaap (38 jaar oud)
Laatst gewijzigd door Patrick_V op di 30 mei 2017, 06:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Zwolly
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 24 augustus 2016, 08:47
Mijn mountainbike: Cube Nutrail Race Fatbike
Contacteer:

Leuke vraag...

Zelf slaap ik al jaren uit tot ongeveer 6uur doordeweeks en in het weekend stap ik niet later m'n bed uit na 7uur.
Doordeweeks ga ik rond 23.30 richting bed, wat nog niet inhoudt dat ik gelijk slaap.
In het weekend wordt het regelmatig 2uur dat ik m'n bedje opzoek.

Als ik langer slaap heb ik vaak last van moeheid, hoofdpijn en voel me ook niet erg fit.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op di 1 augustus 2023, 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ik werk in een 5 ploegendienst en heb jonge kinderen. Wat is dat slapen?
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

39 jaar jong.
doordeweeks tussen 23.00 en 00.00 naar bed (slaap nagenoeg gelijk) en om 07.00 op.
Weekend tussen 00.00 en 02.00 naar bed en tussen 07.00 en 09.00 (bij gratie van vrouw en kinderen) op.

In het kort 7/8 uur per nacht.
MdBruin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 417
Lid geworden op: wo 18 december 2013, 18:17
Mijn mountainbike: Giant Talon 29'er 1 2014

Had ik vroeger ook (4 jaar terug), kon met weinig slaap goed presteren. Laat naar bed en vroeg eruit geen probleem. Tegenwoordig geen denken aan, veel slaap nodig als bijna 36 jarige. Denk aan 22u erin en wordt gewerkt om 9u door mijn wekker.
Wel de notitie erbij dat ik bijna 4 jaar terug een eenzijdig ongeval heb gehad waarbij ik 2 bloedingen in m'n hersenen heb gehad.
jimbo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: di 27 december 2005, 22:36

Ik hoop dat je niet meer schade hebt opgelopen dan alleen meer slapen.

Er zijn eigenlijk nog geen reacties van mensen die vroeg onder de wol liggen. Dat had ik wel verwacht eigenlijk.
Ik mountainbike niet, ik hobbel wat door de bossen.
MarclaCross
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 13 november 2015, 13:46

Bij een dag vol zware inspanning ( 60 tot 70 km xc fietsen) vallen mijn luiken rond 23.00 wel dicht. En dan slaap ik tot 6.30 en ben weer helemaal fit. Klinkt spartaans maar valt wel mee. Bij mindere inspanning 00.00 of 00.30 er wel ook zo vroeg er weer uit. Belangrijkste is dat je met regelmaat slaapt. Probeer altijd rond dezelfde tijd naar bed te gaan want dan blijft je zogenaamde biologische klok gelijk lopen. Dit heb ik geleerd toen ik militair was, en altijd alles via een vaste structuur ging. Is er eigenlijk nooit meer echt uitgegaan, En ik ben 52 jaar oud.
MdBruin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 417
Lid geworden op: wo 18 december 2013, 18:17
Mijn mountainbike: Giant Talon 29'er 1 2014

jimbo schreef:Ik hoop dat je niet meer schade hebt opgelopen dan alleen meer slapen.
Helaas wel (NAH), je ziet het alleen bij mij niet aan de buitenkant.
raassie
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: wo 9 juli 2008, 08:35
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si alloy 1

Te weinig iig ;-) Meestal lig ik doordeweeks rond 22.00/22.30 op bed en ben ik er tussen 05:00/05:30 weer uit. Daarbij ben ik een vrij slechte slaper en ga regelmatig naar de wc in de nacht (3 tot 4 keer) Ik val meestal wel snel in slaap, maar nooit veel langer dan 2 uur achter elkaar dus
NoChain
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: di 26 januari 2016, 18:12

Dat kan misschien ook met de leeftijdsgroep op de andere fora te maken hebben? Jongere mensen die voor hun pc's zitten en oudere die s'avonds met hun gezin en vrouwlief bezig zijn?

Ik slaap 7 a 8u. Of je dan om middernacht gaat slapen of om 22u zal vooral afhangen van hoe laat je aan het werk moet zeker.
jimbo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: di 27 december 2005, 22:36

Nee integendeel die andere fora is vnml 40plus.
Ik mountainbike niet, ik hobbel wat door de bossen.
dvdspelert
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 15 augustus 2016, 21:55

https://sleep-cloud.appspot.com/auth?us ... qsp261kn3f" onclick="window.open(this.href);return false;

Uitgebreid overzicht van mijn slaapschema =D

Maar zonder dollen, dit soort apps geven je gigantisch veel inzicht in je slaapritme en slaapkwaliteit. Telefoon in vliegtuigstand onder je kussen en hij meet al je bewegingen. Het is namelijk zo dat je tijdens je diepe slaap volledige spierverlamming hebt en dus niet beweegt. Na een tijdje ga je relaties zien tussen hoe je je voelt en hoe je de laatste tijd hebt geslapen.
Het hoeft niet moeilijk.
GT Karakoram 29er
Plaats reactie