25-05-2017 Cimes de Waimes

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Koenuhhh schreef:Korte video van mijn kant voor die gene die het nog even willen herbeleven. De beelden zijn gefilmd met een hero 5 vanaf het stuur.

https://www.youtube.com/watch?v=zQZlKjl4MEs" onclick="window.open(this.href);return false;
Herkenbaar tot aan 1:38 minuten :((
Het was een pechdag voor onze groep. Om 6.15u uit Roosendaal vertrokken om nog op tijd in te kunnen schrijven voor degenen die dat nog niet hadden gedaan.
Net voorbij Antwerpen aan de kant van de weg gestrand vanwege een lekke autoband (spijker erin). Gelukkig met latex kunnen dichten en verder....vervolgens zaten we meer dan een uur vast in de file op de E313. Daardoor pas om 10.45u gearriveerd in Waimes (wel recht voor de deur kunnen parkeren). Tegen de verwachting in konden we toch nog inschrijven en starten voor de 65 km, niet meer getimed, want de startmat was net opgeruimd. Parcours verder helemaal voor ons zelf :tong Bij de eerste rustpost waren we nog net op tijd, ze waren al aan het opruimen, maar alles was nog voorradig (veel en gevarieerd :-q).
De 2e rustpost hebben we niet meer bereikt, na ca. 30 km ging een van ons in de afdaling zwaar over de kop over de traptreden van het trimparcours (stond geen markering bij, was toch wel nuttig geweest misschien) en kon niet meer verder: beurse knie en naar achteraf bleek scheur in de schouderkom. Organisatie gebeld om te vragen of ze een auto konden sturen, maar de communicatie verliep niet echt soepel helaas (teveel geluid op de achtergond en met ons gebrekkige Frans was het ook lastig communiceren). Dus met de grote onzekerheid of de boodschap wel was aangekomen toch maar besloten om met de gewonde via de kortste weg over de weg terug te rijden naar Waimes. Einde verhaal helaas, want het was inmiddels ook al te laat geworden om nog verder te rijden.

Heel erg jammer, want ik vond het parcours zeer mooi en uitdagend. Voor mijn gevoel ook veel technischer en pittiger dan de laatste keer dat ik de Cimes heb gereden (2013), zelfs met een nu zeer droog parcours. Hopelijk komt er volgend jaar weer een editie :-q
Laatst gewijzigd door nielsvo op za 27 mei 2017, 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Ik vond het een hele mooie rit, hier kom ik vaker terug. Lekker veel wortels, singletracks en mooie vergezichten. Geen mega lange klimmen en tellen beloond met fijne afdaling. 1 bidon al vrij snel verloren dus alle stops meepakken. Vanaf 2e rij gestart en halverwege bij groep 2 afgehaakt en lekker eigen tempo gereden. Ging perfect zo nog vrij vers over de finish, pasta en Chouffe erin en vlot weer naar huis
way2go
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 7 december 2013, 00:37

Ik vond het ook een mooie marathon. Goed georganiseerd. Als wedstrijdrijder vond ik het wel jammer dat er niet wat beter gecontroleerd werd op de startvolgorde. Ik stond netjes in het tweede startvak, maar zag heel veel mensen met hoge startnummers zich toch in het eerste startvak nestelen terwijl ze daar niet mochten staan. Gevolg: veel inhaalacties in afdalingen en op smalle singletrack stukken. Dus tip voor de organisatie: zet iemand bij de ingang van het eerste startvak om te controleren op startnummers.
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

way2go schreef:Ik vond het ook een mooie marathon. Goed georganiseerd. Als wedstrijdrijder vond ik het wel jammer dat er niet wat beter gecontroleerd werd op de startvolgorde. Ik stond netjes in het tweede startvak, maar zag heel veel mensen met hoge startnummers zich toch in het eerste startvak nestelen terwijl ze daar niet mochten staan. Gevolg: veel inhaalacties in afdalingen en op smalle singletrack stukken. Dus tip voor de organisatie: zet iemand bij de ingang van het eerste startvak om te controleren op startnummers.
Klopt dat zag ik ook lui die in 1e vak stonden waar ze niet mochten, ik stond ook op 2e rij vak 2. Er werd wel gecontroleerd maar later pas, zeker met de 20 minuten vertraagde start wegens auto ongeluk bij Luik moest dit de leiding wel zijn opgevallen zou je zeggen. Het inlopen op de eerste groep langzamere rijders was zeker snel en koste wel wat tijd. Ik vond het geen ramp heb er inmiddels wel vrede mee door wat opgehouden te worden, maar als je voor topnotering gaat is het idd zaad.
Plaats reactie