American Eagle 2018

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Omdat aeroframes of zwaarder zijn, of bij gelijk gewicht slapper. 2 dingen die bij het mountainbiken meer tegen je werken dan de aerodynamika voor je werkt.

Lekker kleurtje, die AE!
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

... en dan moet je alsnog zelf een aerodynamische positie kunnen aannemen, wat op een wegfiets lukt edoch als je controle moet houden in de afdalingen die ze in een UCI sanctioned XCO voorgeschoteld krijgen eerder tamelijk onwaarschijnlijk (aanzienlijk waarschijnlijker dan de rijd(st)er als windvanger op de fiets staat)...


Grappig om te zien dat ze toch een minimalistische chain guide inzetten. Better safe than sorry?
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Als ze echt willen dat die AE weer Olympisch kampioen wordt met een Hollander, moeten ze MVDP erop zetten...... van 90 naar 8 en ook nog de snelste ronde (in ronde 5!)

http://www.wielerflits.nl/nieuws/259582 ... mesto.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

endorfin schreef:Omdat die aero shit pas zin heeft boven +- 40/u
Niet per sé correct. Het effect is dan het grootst als in wattage wat bespaard wordt. Maar qua besparing over dezelfde afstand maakt het niet zo veel uit of je heel hard of wat langzamer rijdt.

Maar dat is een ander topic. Best wel gaaf om American Eagle weer te zien en een erg mooi frame. Dropped chainstay ook zie ik, ben benieuwd wat voor reden dat heeft. Snap de opmerkingen over kopieer appaaraat niet echt, toch iets beter kijken :P
Gebruikersavatar
MadMax12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: di 7 augustus 2012, 18:20

nversteege schreef:Maar dat is een ander topic. Best wel gaaf om American Eagle weer te zien en een erg mooi frame. Dropped chainstay ook zie ik, ben benieuwd wat voor reden dat heeft. Snap de opmerkingen over kopieer appaaraat niet echt, toch iets beter kijken :P
Dropped chainstay is gemaakt om kortere chainstays te realiseren met voldoende ruimte voor de banden en kettingbladen(heb ik gelezen).
Huidig: 2014 Specialized Epic Expert Carbon World Cup
Vorige: 2013 Specialized Epic Comp
Eerder: 2011 Scot Spark 50
Eerder: 2008 Scott Scale
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

De AE ziet er idd erg goed uit :-q
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ben benieuwd wat het frame gaat kosten
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

Vraag me af waarom ze niet gekozen hebben voor een lifted chainstay, bekijk je volgens mij hetzelfde mee, maar heb je meer "ground clearance", of zie ik dat verkeerd?
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Geweldige fiets... dat belooft wat, ik ga AE ook zeker volgen...
Ik ben mij er eentje...
DeKerfs
Genius
Genius
Berichten: 1090
Lid geworden op: za 15 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: N+1
Contacteer:

hendrikjan schreef:Vraag me af waarom ze niet gekozen hebben voor een lifted chainstay, bekijk je volgens mij hetzelfde mee, maar heb je meer "ground clearance", of zie ik dat verkeerd?
Je bedoeld elevated chainstays? Dat geeft snel een minder stijf frame onderin rondom de trapas, of een heel veel zwaarder frame, wanneer je toch de stijfheid er in weet te brengen met extra verstevigingen...

De knik naar beneden maakt het mogelijk om nog voldoende 'materiaal' tussen de achterband en een crank (met 2 kettingbladen, want montage mogelijkheid voor voorderailleur) te krijgen, terwijl de achtervork zo kort mogelijk wordt gehouden. Wanneer je de vork rechtdoor zou trekken, zou deze de kettingbladen raken, of je moet een bredere crank monteren.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Om serieus mee te doen in het circuit moeten ze uiteindelijk toch ad fully. Zelfs hardtail adept MVDP reed op een Stevens fully. Je zag ook duidelijk dat Hans Becking in dat groepje moeite had om bij te blijven id afdalingen.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Thunder Bart
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 16 augustus 2015, 14:49

Volgens mij reed Hans Becking ook op een prototype fully rond in Nove Mesto. Hij had ook een zwarte fiets terwijl alle mannen met een hardtail op de oranje zaten (hij had alleen wel zo'n lelijke gouden voorvork :o )
Starling MurMur - Kona Honzo ST - Planet-X Tempest - Rose the Bruce

Rider and Photographer for mtboffcamber | www.mtboffcamber.nl
Thunder Bart
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 16 augustus 2015, 14:49

Afbeelding
Starling MurMur - Kona Honzo ST - Planet-X Tempest - Rose the Bruce

Rider and Photographer for mtboffcamber | www.mtboffcamber.nl
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Thunder Bart schreef:Volgens mij reed Hans Becking ook op een prototype fully rond in Nove Mesto. Hij had ook een zwarte fiets terwijl alle mannen met een hardtail op de oranje zaten (hij had alleen wel zo'n lelijke gouden voorvork :o )
Dan heb ik toch serieus een potje zitten slapen voor de tv. Feit blijft dan wel dat Hans, ivm veel anderen, matig daalt.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
AFJ13
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 255
Lid geworden op: di 13 mei 2014, 08:58
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 9.9 AL

die fully lijkt wel een FRM
Plaats reactie