Hulp nodig bij uitzoeken eerste mountainbike

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
KevinSnel
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 30 april 2017, 15:39

Hoi Allen,

Ik wil graag een mountainbike kopen voor het aftrainen van wat kilotjes. Zal niet de aller zwaarste paadjes op zoeken, zal meer kilometers maken over de schelpenpaadjes hier in het bos (Amersfoort/Lage Vuursche). Het budget is niet al te groot. Nu zijn er alleen heel veel sites die elkaar tegen spreken over wat ik het beste kan kopen.

De ene zegt bijvoorbeeld ga voor een beter frame en update daarna (bij slijtage) de schakelgroep enzo. De anders zegt juist dat dit soort onderdelen niet altijd te combineren zijn (bijvoorbeeld Shimano Alivio en Shimano Deore). Is er ergens een overzichtje wat wel en wat niet te combineren is met elkaar? Het sleutelwerk wil ik namelijk wel zelf gaan doen.

Nieuw heeft overigens wel mijn voorkeur. Dat loopt voor mijn gevoel toch altijd net iets soepeler. Zelf kwam ik via google net op http://www.goedkopefietskopen.nl/top-5- ... ikes-2017/ uit. De twee bovenste daarvan spreken mij wel aan en kan ik in de buurt (waarschijnlijk) proefrijden.

Wat is naar jullie mening de betere koop? De Cube Aim Pro of de Scott Aspect 960?

Of zijn er nog andere fietsen in die prijsklasse +- 500 euro welke ik zeker even moet bekijken?

Gr en alvast bedankt,

kevin
Leor
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 18 september 2011, 12:43
Mijn mountainbike: Attack Run & Bike

Ik heb als beginnersfiets een Attack Run&Bike gekocht. Niet spectaculair, maar ook niet duur.
Denk best een fijne fiets als je wilt proberen of mtb'en wat voor je is en zeker als je het niet te bont maakt.
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Ik zou eens kijken naar 2016 modellen, die zijn nog wel te vinden en gaan nu met hoge kortingen weg.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

In die prijsklasse ontlopen de merkfietsen elkaar niet zo.

Upgraden van zo een fiets is de moeite niet waard. Het kan wel, maar het einde is zoek en al heel snel heb je stukken meer uitgegeven dan nodig of zinnig.

Wat Massen zegt: een overjarig model. Kijk dan naar fietsen die €800-900,- kostten en nu met een leuke korting weg gaan. Dan heb je de basis goed en is het de moeite waard eventueel wat onderdelen te vervangen in de toekomst.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
jimbo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: di 27 december 2005, 22:36

Ik toets 5 totaal verschillende soorten fietsen aan en ze verwijzen allemaal naar de site van fietsenwinkel

Overigens is de prijs van die cubes sowieso gelijk aan alle andere winkels.
Ik mountainbike niet, ik hobbel wat door de bossen.
KevinSnel
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 30 april 2017, 15:39

Oke bedankt. Hier heb ik iets aan. Ik ga vrijdag een aantal winkels langs in de buurt. Eentje gaf telefonisch aan nog een paar oude modellen te hebben staan. Ik hou jullie op de hoogte!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16704
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Verdiep je wel vooraf in de juiste maat, er zijn helaas shops die je zomaar met een te grote of te kleine fiets de deur uit sturen als ze die betreffende bike toevallig graag kwijt willen. Een goede winkel doet dat uiteraard niet, maar hoe weet je als beginner welke shops goed zijn en welke dubieus...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
KevinSnel
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 30 april 2017, 15:39

Inmiddels een prachtige Cube Attention SL gekocht, model 2016 met deore/xt afmontage. Volgens mij voor een redelijke prijs van € 650,- met inruil van een oude stadsfiets welke overbodig was (adviesprijs van de fiets was 900 volgende de cube site).

Bedankt!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Netjes! Veel plezier er mee!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Een goede prijs kun je rustig zeggen. Bij 12go zou ie 800 kosten.
https://www.12gobiking.nl/cube-attention-sl-2016" onclick="window.open(this.href);return false;

En ook vele malen beter dan de fietsen in je openings-post.
Plaats reactie